Kompaktowe SUV-y są coraz popularniejsze i nikogo to nie dziwi. Ten typ auta wydaje się idealnym wyborem na nasze drogi. Nie dziwi również to, że w statystykach sprzedaży dominują wersje z przednim napędem.
Głównym powodem ich rynkowego sukcesu jest to, że tak skonfigurowane odmiany są o wiele tańsze od tych z napędem 4x4 które są droższe niemal o 30 tys. zł. Poza tym wielu kierowców decydujących się na auto tego typu raczej nie zamierza opuszczać asfaltowych dróg, żeby jeździć w bardzo trudnym terenie.
Razem z naszymi Czytelnikami, Aleksandrą i Krzysztofem, sprawdziliśmy walory przednionapędowego Mitsubishi ASX. Podczas pierwszego kontaktu z kompaktowym SUV-em nasi testujący nie kryli zdziwienia tym, że to auto oferuje tak dużo przestrzeni we wnętrzu.
Spore wrażenie na Czytelnikach zrobiły również stylistyka deski rozdzielczej oraz ilość miejsca zarówno dla pasażerów, jak i na bagaż. Każdemu z nich spodobały się duże lusterka, dzięki którym widoczność zza kierownicy jest niemal wzorcowa we wszystkich kierunkach. Tutaj naprawdę trudno się do czegoś przyczepić – jedynym zastrzeżeniem była mała ilość miejsca nad głową w drugim rzędzie siedzeń, za co odpowiada szklany dach, seryjny w testowanej przez nas wersji.
Po zajęciu miejsca za kierownicą zarówno Aleksandrę, jak i Krzysztofa zaskoczyło to, jak dobrze jest wyciszone wnętrze ASX-a. To, że podczas spokojnej jazdy do kabiny nie dociera natarczywy dźwięk silnika, może się podobać. Krzysztof zwrócił również uwagę na to, w jaki sposób producent podszedł do charakterystyki zawieszenia – jest przyjemnie sprężyste, a jednocześnie komfortowe. Natomiast według Oli silnik mógłby być nieco mocniejszy.
Zaproszeni do testu Czytelnicy docenili system start-stop, który bardzo sprawnie działa i co równie ważne – zauważalnie wpływa na zużycie paliwa. Podczas testu spalania lepszy okazał się Krzysiek, gdyż osiągnął średni wynik na poziomie 6,8 l/100 km. Było to dla niego naprawdę dużym zaskoczeniem.
Nasi testujący docenili ASX-a i nie przeszkadzał im brak napędu 4x4. Czyli potwierdza się, że w tej klasie bardziej liczą się wygląd i komfort jazdy, a nie zdolności pokonywania trudnego terenu. Okazuje się też, że nadal działa magia niezawodnej marki Mitsubishi.
Nasi Czytelnicy docenili jakość wykończenia ASX-a. Ich zdaniem dzięki prostej konstrukcji układu napędowego auto nie będzie stwarzać wielu problemów. Dodatkowo zauważyli, że w cenie kompaktu można kupić bezpiecznego SUV-a, który dzięki większemu prześwitowi dojedzie tam, gdzie zwykłe auta się poddają. Docenili również oryginalną stylistykę, która nie została okupiona ograniczoną przestronnością wnętrza.
Mitsubishi ASX 1.6 2WD - Auto Złotego środka
Jak się okazało, SUV nie musi mieć napędu na obie osie. Nasi Czytelnicy dobrze ocenili ASX-a 2WD, który jest udanym kompaktowym SUV-em. To auto można polubić za przestronne wnętrze, oszczędny silnik i zawieszenie stworzone z myślą o polskich drogach. Już wiem, że dla wielu osób SUV z przednim napędem to wymarzone auto.
Galeria zdjęć
Dodatkowo zauważyli, że w cenie kompaktu można kupić bezpiecznego SUV-a, który dzięki większemu prześwitowi dojedzie tam, gdzie zwykłe auta się poddają. Docenili również oryginalną stylistykę, która nie została okupiona ograniczoną przestronnością wnętrza.
Fabryczny system car audio jest wyposażony również w zestaw głośnomówiący.
Głównym powodem ich rynkowego sukcesu jest to, że tak skonfigurowane odmiany są o wiele tańsze od tych z napędem 4x4 które są droższe niemal o 30 tys. zł. Poza tym wielu kierowców decydujących się na auto tego typu raczej nie zamierza opuszczać asfaltowych dróg, żeby jeździć w bardzo trudnym terenie.
Po zajęciu miejsca za kierownicą zarówno Aleksandrę, jak i Krzysztofa zaskoczyło to, jak dobrze jest wyciszone wnętrze ASX-a. To, że podczas spokojnej jazdy do kabiny nie dociera natarczywy dźwięk silnika, może się podobać.
To ciekawe auto dla osób szukających taniego SUV-a. Zaskakuje komfortem i cichym zespołem napędowym. Silnik nie prowokuje do szybkiej jazdy. Niewątpliwymi zaletami tego auta są jego wygląd oraz atrakcyjna cena wersji bazowej. Aleksandra Jaźwiec, instruktorka nauki jazdy
Radio może nie wygląda efektownie ale poza brakiem dużego wyświetlacza nie można mieć do niego żadnych zastrzeżeń. Jego obsługa jest intuicyjna, a odtwarza wszystko co powinien odtwarzać.
Kompaktowe SUV-y są coraz popularniejsze i nikogo to nie dziwi. Ten typ auta wydaje się idealnym wyborem na nasze drogi. Nie dziwi również to, że w statystykach sprzedaży dominują wersje z przednim napędem.
Kompaktowy SUV Mitsubishi to ciekawa propozycja dla osób, którym nie zależy na napędzie na obie osie. Przestronne wnętrze spełni oczekiwania większości rodzin. Cieszy także to, że podczas jazdy w mieście auto jest bardzo oszczędne. Krzysztof Goliński, pracownik banku
Seryjny tempomat przyda się podczas jazdy autostradą.
Okazuje się też, że nadal działa magia niezawodnej marki Mitsubishi. Nasi Czytelnicy docenili jakość wykończenia ASX-a. Ich zdaniem dzięki prostej konstrukcji układu napędowego auto nie będzie stwarzać wielu problemów.
Nasi testujący docenili ASX-a i nie przeszkadzał im brak napędu 4x4. Czyli potwierdza się, że w tej klasie bardziej liczą się wygląd i komfort jazdy, a nie zdolności pokonywania trudnego terenu.
Natomiast według Oli silnik mógłby być nieco mocniejszy. Zaproszeni do testu Czytelnicy docenili system start-stop, który bardzo sprawnie działa i co równie ważne – zauważalnie wpływa na zużycie paliwa. Podczas testu spalania lepszy okazał się Krzysiek, gdyż osiągnął średni wynik na poziomie 6,8 l/100 km. Było to dla niego naprawdę dużym zaskoczeniem.
Jak się okazało, SUV nie musi mieć napędu na obie osie. Nasi Czytelnicy dobrze ocenili ASX-a 2WD, który jest udanym kompaktowym SUV-em. To auto można polubić za przestronne wnętrze, oszczędny silnik i zawieszenie stworzone z myślą o polskich drogach. Już wiem, że dla wielu osób SUV z przednim napędem to wymarzone auto.
Spore wrażenie na Czytelnikach zrobiły również stylistyka deski rozdzielczej oraz ilość miejsca zarówno dla pasażerów, jak i na bagaż. Każdemu z nich spodobały się duże lusterka, dzięki którym widoczność zza kierownicy jest niemal wzorcowa we wszystkich kierunkach. Tutaj naprawdę trudno się do czegoś przyczepić – jedynym zastrzeżeniem była mała ilość miejsca nad głową w drugim rzędzie siedzeń, za co odpowiada szklany dach, seryjny w testowanej przez nas wersji.
SUV tylko z przednim napędem? Tak, ma to sens! Te auta oferują wiele innych atutów, dlatego cieszą się powodzeniem.
Pojemność bagażnika wynosi od 419 do 1219 litów.
Razem z naszymi Czytelnikami, Aleksandrą i Krzysztofem, sprawdziliśmy walory przednionapędowego Mitsubishi ASX. Podczas pierwszego kontaktu z kompaktowym SUV-em nasi testujący nie kryli zdziwienia tym, że to auto oferuje tak dużo przestrzeni we wnętrzu.