. nie były potrzebne! Defendera A.D. 2007 rozpoznamy po wybrzuszeniu na masce (konieczne, by zmieścić nowy silnik). Wprawne oko zauważy też zlikwidowanie wlotów powietrza (były dotychczas pod przednią szybą). Znacznie więcej poprawiło się we wnętrzu, tu pewne modyfikacje były rzeczywiście wskazane. Przede wszystkim zmienił się układ siedzeń. Nie ma już ławek umieszczonych bokiem do kierunku jazdy, są już tylko "klasyczne" fotele. To oczywisty ukłon w kierunku bezpieczeństwa, minusem jest za to ograniczenie liczby miejsc (w 90 do 4, w 110 - do 7). Całkowicie nowa jest tablica rozdzielcza, która w znaczący sposób poprawiła ergonomię obsługi samochodu. Nareszcie zmieniono też urządzenie grzewczo-klimatyzacyjne. Nowe okazuje się zdecydowanie bardziej skuteczne (wystarczy powiedzieć, że kabina nagrzewa się... o 40 proc. szybciej i można uzyskać temperaturę o 12 stopni wyższą niż dotychczas!). Pozostała za to dziwna pozycja na przednich fotelach - trzeba "przytulać" się do drzwi, co ogranicza miejsce na łokcie. Land Rover tłumaczy to koniecznością zapewnienia odpowiedniej obserwacji terenu, co jest jednym z warunków sprawnej, off-roadowej jazdy. Dochodzimy w ten sposób do terenowych zdolności Defendera. Tu pisać trzeba w samych superlatywach. Fantastyczne kąty (np. natarcia - osiąga aż 49 stopni), prześwit, wspomniana pozycja kierowcy - trudno o model lepiej przygotowany do jazdy w warunkach terenowych. Do tego dochodzi oczywiście solidna mechanika. Auto zbudowane jest na ramie, w układzie napędowym pracuje - tradycyjnie dla Land Rovera - centralny mechanizm różnicowy (z możliwością ręcznej, całkowitej blokady). Do poprawy efektywności jazdy zaprzęgnięto też elektronikę. To przede wszystkim układ ETC, dbający o przyhamowywanie swobodnie obracających się kół. Warto jednak wskazać również na układ przeciwdławieniowy silnika, pozwalający autu (w naprawdę niesamowicie skuteczny i dostojny sposób) pokonywać większość przeszkód na... wolnych obrotach! Do istotnych nowości zaliczymy też jednostkę napędową. To całkowicie nowy silnik wykorzystujący wtrysk bezpośredni typu Common Rail. Zapewnia bardzo wysoki moment obrotowy i przyzwoitą kulturę pracy. Łączenie sprzeczności jest bardzo trudnym zadaniem, dlatego szosowa jazda nigdy nie będzie domeną tego modelu. Nowy sprawuje się nieco lepiej, umożliwiając jazdę nawet z autostradowymi prędkościami. Ale nigdy nie będzie to jazda stabilna i precyzyjna. Istotną zaletą oferty Land Rovera jest szeroka gama odmian. Znajdziemy trzy wersje rozstawu osi, pikapy (2- lub 5-osobowe), kombi itd. Łącznie to co najmniej 10 odmian.
Land Rover Defender - Twardy charakter
Zmiany zewnętrzne są minimalne, bo..