Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Lexus RC 450h - Hybryda bez kompromisów

Lexus RC 450h - Hybryda bez kompromisów

Autor Adam Jamiołkowski
Adam Jamiołkowski

Jak krótko opisać nowy model Lexusa RX 450h? Najlepiej będzie chyba powiedzieć tak: to najbardziej luksusowy pojazd wśród aut hybrydowych, a zarazem najbardziej ekologiczny spośród luksusowych.Dziesięcioletnie już doświadczenie Lexusa w dziedzinie projektowania i wytwarzania samochodów hybrydowych przyniosło rezultaty, które budzą szacunek. Druga generacja układu Lexus Hybrid Drive (debiutującego w nowym crossoverze) ma w porównaniu z poprzednią sprawność pozwalającą na zwiększenie mocy o 10 proc. przy jednoczesnym obniżeniu zużycia paliwa o 23 proc. (i aż o 30 proc. podczas pracy w niskich temperaturach).

Lexus RC 450h - Hybryda bez kompromisów
Zobacz galerię (4)
Auto Świat
Lexus RC 450h - Hybryda bez kompromisów

Przekładając to na osiągi: średnie spalanie samochodu ważącego ponad 2 tony Lexusa RX 450h (dokładnie – 2115 kg w najlżejszej wersji) i przyspieszającego do „setki” w 7,8 s wynosi tylko 6,3 l/100 km w cyklu mieszanym, a emisja dwutlenku węgla – zaledwie 148 g/km, czyli mniej niż przeciętnego auta klasy średniej. To oczywiście dane katalogowe, uzyskiwane na stanowiskach pomiarowych, ale mieliśmy okazję sprawdzić, że nie były wydumane. Podczas dynamicznej jazdy autostradą, przy włączonych światłach, klimatyzacji itd., spalanie udało się utrzymać poniżej 9 l/100 km, co w wypadku 2-tonowego SUV-a jest wynikiem bardziej niż zadowalającym.

Podkreślenia wymaga bowiem, że Lexus RX 450h nie ma nic wspólnego z pojazdami, które niskie spalanie i emisję uzyskują kosztem dynamiki. To auto daje naprawdę wiele przyjemności z jazdy.

Niestety, wszystko ma swoją cenę. Lexus W wersji Classic RX 450h kosztuje 269,2 tys. zł, a odmiana Elegance (bogatsza m.in. o nawigację) – 294,9 tys. zł. Cena wersji Prestige (w wyposażeniu m.in. system ochrony przeciwzderzeniowej z czujnikiem radarowym i diodowe światła z funkcją doświetlania zakrętów) wynosi 354,7 tys. zł.

Można oczywiście spytać: dla kogo są takie samochody? Odpowiedź jest prosta – tylko dla nielicznych. Ale nie zapominajmy, że powszechny dziś system ABS też debiutował w autach z najwyższej półki.

Autor Adam Jamiołkowski
Adam Jamiołkowski
Powiązane tematy:
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków