Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Lifting Seata Alhambry: Komfortowy i bezpieczny van

Lifting Seata Alhambry: Komfortowy i bezpieczny van

Autor Janusz Borkowski
Janusz Borkowski

Fotele z funkcją masażu, wyświetlanie zawartości smartfona na ekranie radia, hamulec pokolizyjny i zoptymalizowane silniki to najważniejsze zmiany w zmodernizowanej Alhambrze.

Seat Alhambra 2.0 TDI 4x4 (4)
Zobacz galerię (6)
Auto Świat / Seat
Seat Alhambra 2.0 TDI 4x4 (4)

Seat Alhambra po liftingu – drobne zmiany w wyglądzie

Pięcio- lub siedmiomiejscowy, z napędem na przednią oś lub 4x4, z oszczędnym dieslem lub mocnym benzyniakiem pod maską – za tę różnorodność ceniono właśnie vana Seata. Do salonów wjedzie za chwilę model po liftingu. Rozpoznacie go z zewnątrz za sprawą nowej atrapy chłodnicy i tylnych świateł wykonanych w technice LED. We wnętrzu wprawne oko dostrzeże kierownicę przeniesioną z kompaktowego Leona, a także nowe kolory deski rozdzielczej i tapicerki.

Fani multimediów ucieszą się z tego, że poliftingowy model otrzymał nowe rozwiązania audio. Pojawiły się Media System Plus i Seat Full Link, pozwalający na wyświetlanie na 6,3-calowym ekranie informacji znajdujących się na smartfonie (po sparowaniu). Audio z telefonem może łączyć się za pomocą funkcji Mirror Link, Google Android Auto oraz Apple CarPlay. Seat położył również nacisk na poprawę systemów zwiększających komfort i bezpieczeństwo. Opcjonalnie przednie fotele mogą mieć funkcję masażu, za dopłatą występują także system bezkluczykowy oraz asystent parkowania trzeciej generacji.

Seat Alhambra po liftingu – nowe systemy pokładowe

W aucie pojawiły się ponadto seryjny hamulec pokolizyjny oraz układ monitorujący nie tylko martwe pola lusterek, lecz także ruch poprzeczny podczas cofania. W sytuacji gdy wyjeżdża się tyłem z posesji na drogę, czujniki informują o pojazdach nadjeżdżających z obydwu stron samochodu i w razie potrzeby automatycznie uruchamiają hamulec. Alhambrę można doposażyć również w system czytania znaków oraz układ automatycznie zmieniający światła drogowe na mijania.

Seat Alhambra po liftingu – stabilny na zakrętach

Wszystkie silniki poliftingowego modelu spełniają normę Euro 6 i mają spalać do 10 proc. mniej paliwa. Moc topowego benzyniaka wzrosła o 20 KM – do 220 KM. W zawieszeniu nie wprowadzono zmian – nie było takiej potrzeby. Mimo dużych gabarytów i niemałej masy vana prowadzi się bardzo stabilnie zarówno podczas jazdy na wprost, jak i na zakrętach.

Dane techniczne – Seat Alhambra 2.0 TDI 4x4
Silnik t.diesel R4. Pojemność 1968 cm3 Moc 150 KM przy 3500 obr./min Maks. moment obr. 340 Nm/1750 obr./min Napęd 4x4/skrzynia man. 6 Dł./szer./wys. 4854/1904/1720 mm Bagażnik 300-2430 l Masa własna 1891 kg OSIĄGI V maks. 198 km/h 0-100 km/h 10,6 s Średnie spalanie 5,6 l/100 km Emisja CO2 147 g/km. Na rynku: wrzesień

Seat Alhambra po liftingu – nasza opina:

Zmiany w wyglądzie są kosmetyczne i nie dotyczą części blacharskich. Dostosowano silniki do nowej normy emisji spalin i skupiono się na systemach multimedialnych, gdyż ta gałąź elektroniki rozwija się dziś najdynamiczniej.

Autor Janusz Borkowski
Janusz Borkowski
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków