Jednak w przeciwieństwie do jednośladów mają cztery koła i zamknięte nadwozie. We Francji, Włoszech i Hiszpanii, gdzie sprzedawanych jest najwięcej quadrycykli, głównymi nabywcami są starsi mieszkańcy wsi oraz bogaci, młodzi ludzie w miastach. Dla pierwszych małe pojazdy są gwarancją mobilności przy coraz rzadszym transporcie publicznym, drudzy mogą poczynić pierwsze kroki podczas jazdy po drogach publicznych i zdobyć doświadczenie w ruchu ulicznym. Największymi zaletami quadrycykli są ich niewielkie wymiary oraz ekonomiczność. Te małe pojazdy zużywają średnio 3-3,5 l/100 km. Dodatkowym atutem może być fakt, że podobnie jak standardowe samochody przechodzą także testy zderzeniowe. Najtańsze auta mają ubogie wyposażenie, ale w bogatszych wersjach można znaleźć m.in.: elektrycznie sterowane szyby, poduszkę powietrzną dla kierowcy czy np. otwierany dach. Każdy pojazd ma automatyczną skrzynię biegów. Największą wadą jest wysoka cena, która na rynkach zachodnich zaczyna się od ok. 10 tys. euro. Prawdopodobnie w Polsce będzie ona niższa,choć trudno oczekiwać dużej różnicy. Główni producenci czterokołowców pochodzą z Francji i Włoch. Największymi z nich są m.in. Aixam, Microcar, Ligier, Grecav, JDM, Chatenet oraz Tasso. W ramach oferty dystrybutorów quadrycykli wraz z kupnem auta przewidziane jest szkolenie praktyczne i teoretyczne.Podział quadrycykli wg dyrektywy 2002/24/ECLekkie: pojazdy czterokołowe, których masa bez ładunku nie przekracza 350 kg (nie wliczając w to masy akumulatorów w przypadku pojazdów elektrycznych). Prędkość maksymalna ograniczona jest konstrukcyjnie do 45 km/h. Dla wersji z silnikami benzynowymi pojemność jednostek napędowych ograniczona jest do 50 cm³, dla wysokoprężnych ograniczeniem jest moc do 4 kW. Ciężkie: inne pojazdy czterokołowe, których masa nie przekracza 400 kg i 550 kg w przypadku samochodów przeznaczonych do transportu towarów (nie wliczając masy akumulatorów w pojazdach elektrycznych). Moc ograniczona jest do 15 kW. Aspekty prawneNajpóźniej w 2011 r. w UE będzie funkcjonowaç kategoria prawa jazdy AM, która wg dyrektywy 2006/126/WE uprawnia do poruszania się motorowerami i lekkimi quadrycyklami. W założeniach kategoria AM jest jedyną, w której weryfikacja umiejętności możliwa jest na podstawie egzaminu teoretycznego. Poszczególne państwa unijne mogą jednak wymagać zdania egzaminu praktycznego i przejścia badań lekarskich. Wstępnie dolną granicę wieku dla ubiegających się o prawo jazdy AM ustalono na 16 lat, ale istnieje możliwość zmniejszenia go do 14 lat lub zwiększenia do 18 lat. W Polsce obecnie trwają prace nad projektem, który dopuści quadrycykle do ruchu. Prawdopodobnie pojazdami lekkimi będą mogły jeździć osoby, które uzyskają uprawnienia AM, ciężkimi natomiast osoby, które otrzymają prawo jazdy B1. Prace mają zakończyć się w 2009 r.
Ligier i inni, czyli samochody na kartę rowerową
Europejskie stowarzyszenie producentów i importerów quadrycykli EQUAL przymierza się do wprowadzenia tych pojazdów na polski rynek. Ze względu na niewielką masę i ograniczenia mocy oraz prędkości maksymalnej porównywane są z motorowerami.