Dodatkowo konstruktorom udało się obniżyć masę pojazdu o 110 kg. Poza tym poprawiono aerodynamikę, hamulce i układ jezdny, który teraz został zaprogramowany do jazdy po torach wyścigowych, choć oczywiście samochód jest dopuszczony do normalnego ruchu po drogach publicznych.

Odmiana Stradale jako pierwsze Maserati GT przekracza magiczną wartość prędkości maksymalnej: 300 km/h. Co prawda, tylko o 1 km/h, ale zawsze. Profesjonalne sportowe fotele, wykonane z włókien węglowych i obciągnięte skórą, podkreślają dodatkowo wyczynowe aspiracje auta. Wciśnięcie przycisku „Race” w kabinie powoduje, że przenosimy się do zupełnie innego świata, w którym potrzebne są odpowiednie umiejętności prowadzenia aut tego typu.

Maserati? Zawsze, choć oczywiście jest to auto zarezerwowane dla nieprzyzwoicie bogatych ludzi. W Polsce nadal nie ma niestety przedstawicielstwa tej firmy (choć może się to zmieni), więc gdy auto pojawi się w sprzedaży (początek 2011 r.), trzeba się będzie pofatygować np. do Niemiec.