Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Maserati GT MC Stradale: Nie tylko na tor wyścigowy

Maserati GT MC Stradale: Nie tylko na tor wyścigowy

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

W porównaniu z GT S auto ma o 10 koni większą moc i o 20 Nm wyższy maksymalny moment obrotowy.

Maserati GT MC Stradale: Nie tylko na tor wyścigowy
Auto Świat
Maserati GT MC Stradale: Nie tylko na tor wyścigowy

Dodatkowo konstruktorom udało się obniżyć masę pojazdu o 110 kg. Poza tym poprawiono aerodynamikę, hamulce i układ jezdny, który teraz został zaprogramowany do jazdy po torach wyścigowych, choć oczywiście samochód jest dopuszczony do normalnego ruchu po drogach publicznych.

Odmiana Stradale jako pierwsze Maserati GT przekracza magiczną wartość prędkości maksymalnej: 300 km/h. Co prawda, tylko o 1 km/h, ale zawsze. Profesjonalne sportowe fotele, wykonane z włókien węglowych i obciągnięte skórą, podkreślają dodatkowo wyczynowe aspiracje auta. Wciśnięcie przycisku „Race” w kabinie powoduje, że przenosimy się do zupełnie innego świata, w którym potrzebne są odpowiednie umiejętności prowadzenia aut tego typu.

Maserati? Zawsze, choć oczywiście jest to auto zarezerwowane dla nieprzyzwoicie bogatych ludzi. W Polsce nadal nie ma niestety przedstawicielstwa tej firmy (choć może się to zmieni), więc gdy auto pojawi się w sprzedaży (początek 2011 r.), trzeba się będzie pofatygować np. do Niemiec.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków