Duży moment obrotowy docenicie na stromych podjazdach, a napęd 4x4 zapewni dobrą trakcję na śliskiej nawierzchni. Testując Mazdę CX-3 ze 115-konnym dieslem i „automatem”, sprawdzamy, jak się sprawuje i kto będzie odbiorcą tej wersji
MAZDA CX-3 1.8 Skyactiv-D 4x4 - dla tych co koniecznie chcą mieć diesla
Nowy diesel żwawo reaguje na gaz, ale jest głośny
Przeprojektowane podwozie mazdy CX-3 korzystnie wpłynęło na prowadzenie
Mazda CX-3 to jeden z najdłuższych, ale jednocześnie i najniższych modeli w klasie
Mazda CX-3 to reprezentant japońskiego producenta wśród popularnej klasy miejskich SUV-ów. Mazda CX-3 pojawiła się na rynku w 2015 roku, a niedawno przeszła lifting. Unowocześniono w niej grill, z tyłu zastosowano lampy LED, a we wnętrzu pojawiły się elektryczny hamulec ręczny i nowy podłokietnik. Poza tym zmodernizowano nastawy zawieszenia, rozszerzono funkcje asystentów kierowcy i wprowadzono do oferty nowego diesla o mocy 115 KM. Na ile powyższe zmiany przyczyniły się do uatrakcyjnienia modelu, sprawdzimy podczas testu Mazdy CX-3 z nowym silnikiem, przekazującym moment na obie osie za pośrednictwem automatycznej przekładni.
Mazda CX-3 to jeden z najdłuższych, ale jednocześnie i najniższych modeli w klasie. Jej wnętrze, niestety, nie zachwyca ilością miejsca zarówno dla pasażerów, jak i na bagaż. O ile z przodu nie można narzekać na przestronność kabiny, o tyle z tyłu dwójce dorosłych będzie ciasno. Wszystko z powodu małej ilości miejsca na nogi oraz nad głową. Bagażnik o pojemności 350 litrów należy do jednych z najmniejszych w klasie (Opel Crossland X – 410 l, Seat Arona – 400 l).
Deska rozdzielcza Mazdy CX-3 została wykonana z twardych czarnych plastików, na szczęście w topowej wersji SkyPASSION uatrakcyjniają ją wstawki ze skóry, zamszu i karbonowe inkrustacje. Centralny element wskaźników stanowi duży obrotomierz, uzupełniony o cyfrowy prędkościomierz. Prędkość odczytamy także dodatkowo na wyświetlaczu head-up, który ma projekcję na wysuwanej szybce. Niestety, jego czytelność pozostawia wiele do życzenia, gdyż zakłóca ją nie tylko słaba grafika, lecz także umieszczone w polu widzenia czarne ramię wycieraczki szyby. Nie rozumiemy, dlaczego w Mazdzie CX-3 podczas jazdy nadal nie ma możliwości sterowania dotykowego na wyświetlaczu multimediów, tak jak to robi zdecydowana większość producentów (czynność możliwa tylko na postoju).
Nowy, 115-konny silnik o pojemności 1,8 litra zastąpił słabszego o 10 KM 1,5-litrowego turbodiesla. Jednostka pozytywnie zaskakuje dynamiką, dobrze reaguje na zmianę położenia gazu od niskich obrotów i nieźle dogaduje się z 6-stopniowym „automatem”. Zawiodła nas jednak w kilku kwestiach. Po pierwsze, okazała się głośna, zarówno „na zimno”, jak i podczas przyspieszania. Po drugie, była paliwożerna, zwłaszcza podczas jazdy autostradowej z dopuszczalną prędkością 140 km/h (8,5 l/100 km), po trzecie – przy 139-142 km/h spod maski wydobywało się buczenie niewiadomego pochodzenia.
W Mazdzie CX-3 spodobało nam się za to prowadzenie: precyzja układu kierowniczego, stabilność jazdy na wprost i podczas pokonywania łuków oraz komfort podróży.
Mazda CX-3 - nasza opinia
Diesel, „automat”, napęd 4x4 i topowe wyposażenie to kosztowna opcja (ponad 120 000 zł). Jej odbiorcami będzie z pewnością dość wąska grupa klientów, którzy potrzebują silnego crossovera z dobrą trakcją. Mazda CX-3 z dieslem idealnie sprawdzi się w trudnych górskich warunkach.
Galeria zdjęć
1/38 MAZDA CX-3 1.8 Skyactiv-D 4x4 - dla tych co koniecznie chcą mieć diesla
1/38
Żródło: Auto Świat / Igor Kohutnicki
2/38 MAZDA CX-3 1.8 Skyactiv-D 4x4 - dla tych co koniecznie chcą mieć diesla
2/38
Żródło: Auto Świat / Igor Kohutnicki
3/38 MAZDA CX-3 1.8 Skyactiv-D 4x4 - dla tych co koniecznie chcą mieć diesla
3/38
Żródło: Auto Świat / Igor Kohutnicki
4/38 MAZDA CX-3 1.8 Skyactiv-D 4x4 - dla tych co koniecznie chcą mieć diesla
4/38
Żródło: Auto Świat / Igor Kohutnicki
5/38 MAZDA CX-3 1.8 Skyactiv-D 4x4 - dla tych co koniecznie chcą mieć diesla
5/38
Żródło: Auto Świat / Igor Kohutnicki
6/38 MAZDA CX-3 1.8 Skyactiv-D 4x4 - dla tych co koniecznie chcą mieć diesla
6/38
Żródło: Auto Świat / Igor Kohutnicki
7/38 MAZDA CX-3 1.8 Skyactiv-D 4x4 - dla tych co koniecznie chcą mieć diesla
7/38
Żródło: Auto Świat / Igor Kohutnicki
8/38 MAZDA CX-3 1.8 Skyactiv-D 4x4 - dla tych co koniecznie chcą mieć diesla
8/38
Żródło: Auto Świat / Igor Kohutnicki
9/38 MAZDA CX-3 1.8 Skyactiv-D 4x4 - dla tych co koniecznie chcą mieć diesla
9/38
Żródło: Auto Świat / Igor Kohutnicki
10/38 MAZDA CX-3 1.8 Skyactiv-D 4x4 - dla tych co koniecznie chcą mieć diesla
10/38
Żródło: Auto Świat / Igor Kohutnicki
11/38 MAZDA CX-3 1.8 Skyactiv-D 4x4 - dla tych co koniecznie chcą mieć diesla
11/38
Żródło: Auto Świat / Igor Kohutnicki
12/38 MAZDA CX-3 1.8 Skyactiv-D 4x4 - dla tych co koniecznie chcą mieć diesla
12/38
Żródło: Auto Świat / Igor Kohutnicki
13/38 MAZDA CX-3 1.8 Skyactiv-D 4x4 - dla tych co koniecznie chcą mieć diesla
13/38
Żródło: Auto Świat / Igor Kohutnicki
14/38 MAZDA CX-3 1.8 Skyactiv-D 4x4 - dla tych co koniecznie chcą mieć diesla
14/38
Żródło: Auto Świat / Igor Kohutnicki
15/38 MAZDA CX-3 1.8 Skyactiv-D 4x4 - dla tych co koniecznie chcą mieć diesla
15/38
Żródło: Auto Świat / Igor Kohutnicki
16/38 MAZDA CX-3 1.8 Skyactiv-D 4x4 - dla tych co koniecznie chcą mieć diesla
16/38
Żródło: Auto Świat / Igor Kohutnicki
17/38 MAZDA CX-3 1.8 Skyactiv-D 4x4 - dla tych co koniecznie chcą mieć diesla
17/38
Żródło: Auto Świat / Igor Kohutnicki
18/38 MAZDA CX-3 1.8 Skyactiv-D 4x4 - dla tych co koniecznie chcą mieć diesla
18/38
Żródło: Auto Świat / Igor Kohutnicki
19/38 MAZDA CX-3 1.8 Skyactiv-D 4x4 - dla tych co koniecznie chcą mieć diesla
19/38
Żródło: Auto Świat / Igor Kohutnicki
20/38 MAZDA CX-3 1.8 Skyactiv-D 4x4 - dla tych co koniecznie chcą mieć diesla
20/38
Żródło: Auto Świat / Igor Kohutnicki
21/38 MAZDA CX-3 1.8 Skyactiv-D 4x4 - dla tych co koniecznie chcą mieć diesla
21/38
Żródło: Auto Świat / Igor Kohutnicki
22/38 MAZDA CX-3 1.8 Skyactiv-D 4x4 - dla tych co koniecznie chcą mieć diesla
22/38
Żródło: Auto Świat / Igor Kohutnicki
23/38 MAZDA CX-3 1.8 Skyactiv-D 4x4 - dla tych co koniecznie chcą mieć diesla
23/38
Żródło: Auto Świat / Igor Kohutnicki
24/38 MAZDA CX-3 1.8 Skyactiv-D 4x4 - dla tych co koniecznie chcą mieć diesla
24/38
Żródło: Auto Świat / Igor Kohutnicki
25/38 MAZDA CX-3 1.8 Skyactiv-D 4x4 - dla tych co koniecznie chcą mieć diesla
25/38
Żródło: Auto Świat / Igor Kohutnicki
26/38 MAZDA CX-3 1.8 Skyactiv-D 4x4 - dla tych co koniecznie chcą mieć diesla
26/38
Żródło: Auto Świat / Igor Kohutnicki
27/38 MAZDA CX-3 1.8 Skyactiv-D 4x4 - dla tych co koniecznie chcą mieć diesla
27/38
Żródło: Auto Świat / Igor Kohutnicki
28/38 MAZDA CX-3 1.8 Skyactiv-D 4x4 - dla tych co koniecznie chcą mieć diesla
28/38
Żródło: Auto Świat / Igor Kohutnicki
29/38 MAZDA CX-3 1.8 Skyactiv-D 4x4 - dla tych co koniecznie chcą mieć diesla
29/38
Żródło: Auto Świat / Igor Kohutnicki
30/38 MAZDA CX-3 1.8 Skyactiv-D 4x4 - dla tych co koniecznie chcą mieć diesla
30/38
Żródło: Auto Świat / Igor Kohutnicki
31/38 MAZDA CX-3 1.8 Skyactiv-D 4x4 - dla tych co koniecznie chcą mieć diesla
31/38
Żródło: Auto Świat / Igor Kohutnicki
32/38 MAZDA CX-3 1.8 Skyactiv-D 4x4 - dla tych co koniecznie chcą mieć diesla
32/38
Żródło: Auto Świat / Igor Kohutnicki
33/38 MAZDA CX-3 1.8 Skyactiv-D 4x4 - dla tych co koniecznie chcą mieć diesla
33/38
Żródło: Auto Świat / Igor Kohutnicki
34/38 MAZDA CX-3 1.8 Skyactiv-D 4x4 - dla tych co koniecznie chcą mieć diesla
34/38
Żródło: Auto Świat / Igor Kohutnicki
35/38 MAZDA CX-3 1.8 Skyactiv-D 4x4 - dla tych co koniecznie chcą mieć diesla
35/38
Żródło: Auto Świat / Igor Kohutnicki
36/38 MAZDA CX-3 1.8 Skyactiv-D 4x4 - dla tych co koniecznie chcą mieć diesla
36/38
Żródło: Auto Świat / Igor Kohutnicki
37/38 MAZDA CX-3 1.8 Skyactiv-D 4x4 - dla tych co koniecznie chcą mieć diesla
37/38
Żródło: Auto Świat / Igor Kohutnicki
38/38 MAZDA CX-3 1.8 Skyactiv-D 4x4 - dla tych co koniecznie chcą mieć diesla
38/38
Żródło: Auto Świat / Igor Kohutnicki
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca.
Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.