Białe nadwozie i czarne alufelgi – trzeba przyznać, że takie połączenie okazuje się bardzo udane. Do tego dochodzą spoilery, duże końcówki układu wydechowego oraz potężne wloty powietrza w przednim zderzaku. Całość prezentuje się niezwykle bojowo, a to pasuje do modelu o sportowym charakterze.
Wnętrze również zaprojektowano zgodnie z duchem Mercedesów AMG. Z przodu podróżuje się na sportowych fotelach, które ściśle przylegają do jadących i zapobiegają nawet najmniejszym przechyłom ciał na zakrętach. Pochwały należą się również za stylistykę, bo czarna skórzana tapicerka świetnie kontrastuje z czerwonymi wstawkami. Dodatkowym elementem stylistycznym są aluminiowe aplikacje na desce rozdzielczej.
Mniej entuzjastycznie przedstawia się kwestia przestronności wnętrza. Wprawdzie z przodu miejsca wystarczy także dla wysokich osób, ale z tyłu z racji obniżającej się linii dachu trzeba uważać na głowy, a i na nogi nie każdemu wystarczy przestrzeni.
Uruchamiamy 4-cylindrowy, doładowany silnik, dźwignią na konsoli środkowej ustawiamy odpowiedni tryb pracy automatycznej skrzyni, gaz do dechy i samochód z impetem wystrzeliwuje do przodu. Jadący z dużą mocą wgniatani są w oparcia siedzeń, a pojazd już po 4,6 s jedzie z prędkością 100 km/h. Co istotne, zwiększanie prędkości odbywa się płynnie i ani przez chwilę nie odczuwa się turbodziury. Poza tym dzięki napędowi na wszystkie koła nie ma kłopotu z trakcją i auto rusza pewnie także na mokrej nawierzchni.
Za to jadący odczują niemal wszystkie dziury na ulicy. Twardo zestrojone zawieszenie w połączeniu z niskoprofilowymi oponami sprawia, że można zapomnieć o komforcie resorowania. Samochód podskakuje na każdym wyboju i szczerze mówiąc jest to dość nieprzyjemne uczucie. To pokazuje, że Mercedes CLA 45 AMG to pojazd wręcz stworzony do jazdy na torze. W takich warunkach sztywny układ jezdny spisuje się perfekcyjnie, a na komforcie nikomu nie zależy.
Trzeba przyznać, że prowadzenie na zakrętach jest bez zarzutu. Samochód idealnie wpisuje się w każdy łuk, a nadwozie niemal się nie przechyla. W opanowaniu pojazdu pomaga dodatkowo precyzyjnie działający układ kierowniczy.
Podsumowanie
Mercedes CLA 45 AMG to świetne auto, ale w pełni zadowoleni będziemy gdy wybierzemy się nim na tor. W takich warunkach bez kłopotu sprawdzimy jego walory trakcyjne i poszalejemy na zakrętach. Do codziennej jazdy po publicznych drogach zniechęca wyjątkowo twarde zawieszenie.