Białe nadwozie i czarne alufelgi – trzeba przyznać, że takie połączenie okazuje się bardzo udane. Do tego dochodzą spoilery, duże końcówki układu wydechowego oraz potężne wloty powietrza w przednim zderzaku. Całość prezentuje się niezwykle bojowo, a to pasuje do modelu o sportowym charakterze.
Wnętrze również zaprojektowano zgodnie z duchem Mercedesów AMG. Z przodu podróżuje się na sportowych fotelach, które ściśle przylegają do jadących i zapobiegają nawet najmniejszym przechyłom ciał na zakrętach. Pochwały należą się również za stylistykę, bo czarna skórzana tapicerka świetnie kontrastuje z czerwonymi wstawkami. Dodatkowym elementem stylistycznym są aluminiowe aplikacje na desce rozdzielczej.
Mniej entuzjastycznie przedstawia się kwestia przestronności wnętrza. Wprawdzie z przodu miejsca wystarczy także dla wysokich osób, ale z tyłu z racji obniżającej się linii dachu trzeba uważać na głowy, a i na nogi nie każdemu wystarczy przestrzeni.
Uruchamiamy 4-cylindrowy, doładowany silnik, dźwignią na konsoli środkowej ustawiamy odpowiedni tryb pracy automatycznej skrzyni, gaz do dechy i samochód z impetem wystrzeliwuje do przodu. Jadący z dużą mocą wgniatani są w oparcia siedzeń, a pojazd już po 4,6 s jedzie z prędkością 100 km/h. Co istotne, zwiększanie prędkości odbywa się płynnie i ani przez chwilę nie odczuwa się turbodziury. Poza tym dzięki napędowi na wszystkie koła nie ma kłopotu z trakcją i auto rusza pewnie także na mokrej nawierzchni.
Za to jadący odczują niemal wszystkie dziury na ulicy. Twardo zestrojone zawieszenie w połączeniu z niskoprofilowymi oponami sprawia, że można zapomnieć o komforcie resorowania. Samochód podskakuje na każdym wyboju i szczerze mówiąc jest to dość nieprzyjemne uczucie. To pokazuje, że Mercedes CLA 45 AMG to pojazd wręcz stworzony do jazdy na torze. W takich warunkach sztywny układ jezdny spisuje się perfekcyjnie, a na komforcie nikomu nie zależy.
Trzeba przyznać, że prowadzenie na zakrętach jest bez zarzutu. Samochód idealnie wpisuje się w każdy łuk, a nadwozie niemal się nie przechyla. W opanowaniu pojazdu pomaga dodatkowo precyzyjnie działający układ kierowniczy.
Podsumowanie
Mercedes CLA 45 AMG to świetne auto, ale w pełni zadowoleni będziemy gdy wybierzemy się nim na tor. W takich warunkach bez kłopotu sprawdzimy jego walory trakcyjne i poszalejemy na zakrętach. Do codziennej jazdy po publicznych drogach zniechęca wyjątkowo twarde zawieszenie.
Zgodnie z tradycją na silniku wersji AMG nie mogło zabraknąć plakietki z podpisem pracownika odpowiadającego za złożenie jednostki napędowej
Auto prowadzi się perfekcyjnie, ale twarde zawieszenie nie zachęca do codziennej jazdy
Tryb jazdy w automatycznej skrzyni wybiera się krótką dźwignią na konsoli środkowej
Kierowca może sam wybierać biegi łopatkami przy kierownicy
Część funkcji można odczytać na wyświetlaczu na konsoli środkowej
Obsługa urządzeń pokładowych jest łatwa dzięki dużym klawiszom
Deska rozdzielcza wygląda efektownie, a materiały wykończeniowe są najwyższej jakości
Sportowe fotele mają atrakcyjny wygląd, ale przede wszystkim szczelnie przylegają do ciał jadących i zapobiegają przechyłom w trakcie jazdy na zakrętach