W porównaniu z innymi modelami w gamie Mini Countryman dzięki wyposażeniu go w pełnowymiarową parę tylnych drzwi zapewnia lepszą funkcjonalność. Co ciekawe, auto standardowo dostępne będzie w wersji 4-osobowej z dwoma indywidualnymi siedzeniami w drugim rzędzie.
Trzyosobowa kanapa to bezpłatna opcja. Wnętrze wyróżnia ponadto centralna konsola (Center Rail) biegnąca pomiędzy siedzeniami obu rzędów, którą wyposażono w uchwyty na kubki, schowki oraz porty umożliwiające podłączenie sprzętu audio lub telefonów.
Mini Countryman trafi na rynek w 5 wersjach silnikowych (2 diesle i 3 benzyniaki), spełniających normy emisji Euro 5, o mocach od 90 KM w odmianie Mini One D aż do 184 KM w Cooper S. Najmocniejsze auto ma nowy silnik z podwójnym turbodoładowaniem, bezpośrednim wtryskiem paliwa i układem zarządzania pracą zaworów. W celu redukcji spalania Countryman będzie mógł zostać wyposażony m.in. w układ odzyskiwania energii podczas hamowania, system Auto Start Stop oraz wskaźnik właściwego momentu zmiany przełożenia w wersjach z manualną skrzynią. Opcjonalnie dostępna będzie 6-biegowa przekładnia automatyczna Steptronic z funkcją sekwencyjnej zmiany przełożeń.
Podstawowa wersja auta zostanie wyposażona w napęd na przód, natomiast w wersjach Cooper S i Cooper D opcjonalnie oferowany będzie układ stałego napędu na 4 koła ALL4 z elektrohydraulicznym dyferencjałem. W normalnych warunkach drogowych przekazuje on do 50 proc. momentu na tylną oś, a w razie potrzeby proporcja ta może wzrosnąć nawet do 100 proc.
Dzięki świetnie zestrojonemu zawieszeniu (kolumny MacPhersona z przodu i oś wielowahaczowa z tyłu) oraz stałej współpracy układu 4x4 z takimi systemami jak DSC (dynamiczna kontrola stabilności) i DTC (dynamiczna kontrola trakcji) Countryman ma pewnie się prowadzić, niezależnie od nawierzchni i warunków pogodowych. W wyposażeniu auta znajdziemy również elektryczne wspomaganie kierownicy oraz funkcję elektronicznej kontroli przedniego dyferencjału o ograniczonym uślizgu.
Bezpieczeństwo pasażerom zapewnią ponadto: przednie, boczne i kurtynowe airbagi, strefy kontrolowanego zgniotu w nadwoziu, 3-punktowe pasy bezpieczeństwa na wszystkich miejscach z napinaczami z przodu, czujniki ciśnienia w ogumieniu oraz opcjonalne opony typu run flat.
Na liście wyposażenia komfortowego zależnie od wersji znajdą się m.in.: klimatyzacja, radioodtwarzacz CD, nawigacja, panoramiczny dach, adaptacyjne reflektory ksenonowe, alufelgi w rozmiarze od 16 do 19 cali, sportowe zawieszenie (obniżone o 10 mm) oraz elementy z topowego pakietu John Cooper Works Performance.