Jeśli pamiętacie pierwszą część „Szybkich i wściekłych”, to nazwa „Eclipse” nie powinna być wam obca. Kiedyś coupé Mitsubishi nazywało się tak samo. Pojawiło się w tym filmie w zielonym kolorze motoru Kawasaki. Czy nazwa pasuje do kompaktowego SUV-a, to już inna sprawa, zdaniem firmy ma ona jednak podkreślać sportowy charakter pojazdu. Dodatkowo mamy jeszcze określenie „Cross”.
Co ciekawe, Mitsubishi Eclipse Cross nie jest pomyślane jako następca ASX-a, chociaż na razie gra w tym samym segmencie. W przyszłości jednak Mitsubishi ASX ma być mniejszym modelem niż teraz. Eclipse pokazuje, w którą stronę będzie szło Mitsubishi w najbliższych latach, zarówno pod względem stylistyki, jak i materiałów wykończeniowych, które mają lepszą jakość.
Design „na bogato” (szczególnie z przodu) może się spodobać w wielu krajach azjatyckich, ale my mamy do niego pewne zastrzeżenia – gdyby chromu było mniej, nic by się nie stało. Wykończenie kabiny jest zdecydowanie lepsze niż w ASX-ie czy Outlanderze, ale jeszcze nie idealne, chociaż firma zdecydowanie idzie w dobrym kierunku.
Mitsubishi Eclipse Cross - bardzo dobre zawieszenie
Pierwsze jazdy testowe Mitsubishi Eclipse Cross potwierdzają, że nowego kompaktowego SUV-a z Japonii (bo tylko tam produkowany) bardzo dobrze się prowadzi. Spora w tym zasługa elektroniki, która w wersji z napędem 4x4 potrafi pomagać aktywnie pokonywać zakręty przez przyhamowywanie wybranych kół (system AYC). To, w połączeniu z wielowahaczowym tylnym zawieszeniem i wysoką sztywnością, może przywodzić na myśl prowadzenie aut sportowych.
Najlepsze jednak jest to, że mimo dobrych właściwości jezdnych komfort na tym za bardzo nie ucierpiał. Trzeba też pochwalić przestronne wnętrze (skrócona płyta podłogowa Outlandera) i bardzo wygodne, opracowane na nowo przednie fotele. Mitsubishi Eclipse Cross będzie oferowany z nowym benzyniakiem 1.5 turbo/163 KM oraz znanym z innych modeli dieslem 2.2/150 KM. Silnik benzynowy ze skrzynią manualną ma być zestawiany z przednim napędem, zaś wersja z CVT – tylko z 4x4. Diesel pojawi się w ofercie jedynie z napędem na obie osie i nowym, 8-biegowym „automatem”.
My jeździliśmy wersją 1.5 4x4 z CVT. Motor ten ma wysoki moment obrotowy (250 Nm), a skrzynia – poprawioną pracę (brak efektu „wycia” podczas przyspieszania), ale wersja z „manualem” lepiej będzie przystawać do sporych możliwości podwozia. Spalanie w czasie jazd testowych nie chciało spaść poniżej 8,5 l benzyny na 100 km, co jest przeciętnym wynikiem. Mitsubishi Eclipse Cross pojawi się w sprzedaży w Polsce w grudniu, początkowo w wersji benzynowej (diesel dołączy nieco później). Nieoficjalnie mówi się, że wersja 4x2 z silnikiem 1.5 i „manualem” ma kosztować od około 95 000 zł.
Mitsubishi Eclipse Cross - dane techniczne
Dane producenta | 1.5 T M/T | 1.5 T CVT | 2.2 DiD A/T |
Silnik | t.benz./R4 | t.benz./R4 | t.diesel/R4 |
Pojemność skokowa (cm3) | 1499 | 1499 | 2268 |
Moc maksymalna (KM/obr./min) | 163/5500 | 163/5500 | 150/3750 |
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min) | 250/1800-4500 | 250/1800-4500 | 400/2000-2250 |
Napęd/skrzynia biegów | przedni/man. 6 | 4x4/bezstopniowa | 4x4/aut. 8 |
Długość/szerokość/wysokość (mm) | 4405/1805/1685 | 4405/1805/1685 | 4405/1805/1685 |
Rozstaw osi (mm) | 2670 | 2670 | 2670 |
Pojemność bagażnika (l) | 341-448 | 341-448 | 341-448 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) | 10,3 | 9,8 | bd. |
Prędkość maksymalna (km/h) | 205 | 200 | bd. |
Spalanie (l/100 km) | 6,6 | 7,0 | bd. |
Mitsubishi Eclipse Cross - naszym zdaniem
W przypadku Mitsubishi Eclipse Cross producent stawia wszystko na jedną kartę i nawet jeśli nazwa jest dziwna, a design nie wszystkim się podoba, to ten model może odnieść sukces.
Eclipse Cross ma być punktem zwrotnym w historii Mitsubishi. Sprawdzamy, co może zaoferować.
Jeśli pamiętacie pierwszą część „Szybkich i wściekłych”, to nazwa „Eclipse” nie powinna być wam obca. Kiedyś coupé Mitsubishi nazywało się tak samo.
Pojawiło się w tym filmie w zielonym kolorze motoru Kawasaki. Czy nazwa pasuje do kompaktowego SUV-a, to już inna sprawa, zdaniem firmy ma ona jednak podkreślać sportowy charakter pojazdu.
Dodatkowo mamy jeszcze określenie „Cross”. Co ciekawe, Eclipse Cross nie jest pomyślane jako następca ASX-a, chociaż na razie gra w tym samym segmencie. W przyszłości jednak ASX ma być mniejszym modelem niż teraz.
Eclipse pokazuje, w którą stronę będzie szło Mitsubishi w najbliższych latach, zarówno pod względem stylistyki, jak i materiałów wykończeniowych, które mają lepszą jakość.
Design „na bogato” (szczególnie z przodu) może się spodobać w wielu krajach azjatyckich, ale my mamy do niego pewne zastrzeżenia – gdyby chromu było mniej, nic by się nie stało.
Deska rozdzielcza to zupełnie nowy projekt – jej obsługa jest intuicyjna, a materiały mają niezłą jakość.
Android auto to bardzo ciekawa funkcjonalność - szkoda tylko, że w Polsce skorzystanie z jego możliwości wymaga odrobiny samozaparcia i poszukania w sieci dystrybucji oprogramowania na nasz telefon.
Skrzynia CVT tylko w 1.5 4x4; dotykowy panel pozwala sterować np. głośnością radia.
Przednie fotele zapewniają wystarczający komfort i niezłe podparcie boczne. Skórzana tapicerka będzie wymagała dopłaty
Kanapa ma regulację wzdłużną, można także ustawić nachylenie jej oparcia.
Pierwsze jazdy testowe potwierdzają, że nowego kompaktowego SUV-a z Japonii (bo tylko tam produkowany) bardzo dobrze się prowadzi. Spora w tym zasługa elektroniki, która w wersji z napędem 4x4 potrafi pomagać aktywnie pokonywać zakręty przez przyhamowywanie wybranych kół (system AYC).
To, w połączeniu z wielowahaczowym tylnym zawieszeniem i wysoką sztywnością, może przywodzić na myśl prowadzenie aut sportowych. Najlepsze jednak jest to, że mimo dobrych właściwości jezdnych komfort na tym za bardzo nie ucierpiał.
Mitsubishi stawia wszystko na jedną kartę i nawet jeśli nazwa jest dziwna, a design nie wszystkim się podoba, to może odnieść sukces.