Mitsubishi Pajero to potężny samochód o niemal 5-metrowym nadwoziu, wysokim na 1,9 metra, które pomieści do siedmiu pasażerów lub pięć osób i ponad 1000 litrów bagażu. Wyposażony w 205-milimetrowy prześwit i świetny napęd wjedzie niemal wszędzie, w przeciwieństwie do wspomnianych na wstępie pseudoterenowych SUV-ów, którym prawdziwy "teren" może się jedynie marzyć.

{ "uuid": "03ee543e-d762-511b-88ce-d71e4dff8f2f", "caption": "Mitsubishi Pajero 3.2 DID Instyle", "url": "http://ocdn.eu/images/pulscms/ZTQ7MDA_/d2c95a600865796c6e80abbacfb2d7b0.jpg", "contentSources": [ { "uuid": "027d980e-f4cb-5860-8bf1-d25ea30fcd0a", "name": "Mitsubishi", "idref": "027d980e-f4cb-5860-8bf1-d25ea30fcd0a" } ], "available": { "start": "2017-12-14 00:00:00+0100" }, "copyright": { "uuid": "3ba1f5b1-f552-5ecd-afbb-46869683628f", "idref": "3ba1f5b1-f552-5ecd-afbb-46869683628f", "image": { "publicationId": { "ocdn": "22e90d82c71cab6616ad383dcbd23d15", "ocdnExt": "png", "type": "ocdn" }, "size": { "height": 96, "width": 100 }, "uuid": "1eb4113a-b447-48ac-ad8c-bf274816ea20", "url": "http://ocdn.eu/images/pulscms/ODg7MDA_/22e90d82c71cab6616ad383dcbd23d15.png" } }, "publicationId": { "type": "ocdn", "ocdn": "d2c95a600865796c6e80abbacfb2d7b0", "ocdnExt": "jpg" }, "size": { "height": 768, "width": 992, "bytes": 272675 }, "asyncAdSlot": null } Mitsubishi Pajero 3.2 DID Instyle
Mitsubishi Pajero 3.2 DID Instyle

Do dyspozycji kierowcy jest wybór – napęd tylnych kół, dołączenie przodu, zblokowanie centralnego i tylnego mechanizmu różnicowego, a w ostateczności zapięcie przełożenia redukcyjnego. Z takim zestawem niepozorne, kanciaste, ale przyjemne dla oka Pajero pokona piach, głęboki śnieg, błotniste podjazdy i potężne wyrwy. A co, gdyby te zdolności dodatkowo zwiększyć? Proszę bardzo!

{ "uuid": "875cbb51-05b1-577f-a2e7-555406425db6", "caption": "Mitsubishi Pajero 3.2 DID Instyle", "url": "http://ocdn.eu/images/pulscms/NGQ7MDA_/af5586b41b1894a823b0cc4490a42ead.jpg", "contentSources": [ { "uuid": "637f43e7-627b-5444-9c18-ecb1088aaee1", "name": "Onet", "idref": "637f43e7-627b-5444-9c18-ecb1088aaee1" } ], "available": { "start": "2017-12-14 00:00:00+0100" }, "copyright": { "uuid": "6fce0cf2-a624-5af5-aba4-7b09fcaecc27", "idref": "6fce0cf2-a624-5af5-aba4-7b09fcaecc27" }, "publicationId": { "type": "ocdn", "ocdn": "af5586b41b1894a823b0cc4490a42ead", "ocdnExt": "jpg" }, "size": { "height": 768, "width": 992, "bytes": 180391 }, "asyncAdSlot": null } Mitsubishi Pajero 3.2 DID Instyle
Mitsubishi Pajero 3.2 DID Instyle

Testowany egzemplarz Mitsubishi Pajero został oddany w ręce specjalistów firmy Bezasfaltu4x4 z podwarszawskich Łomianek. Za kwotę 21 tys. złotych prześwit urósł o około 5 centymetrów, pod spód trafiły osłony silnika i podzespołów, na koła terenowe opony Yokohama Geolandar A/T-S, na przód wyciągarka, a na dach cztery dalekosiężne reflektory i bagażnik wyprawowy. Nie można też zapomnieć o snorkelu wyprowadzającym wlot powietrza do silnika ponad linię dachu, co umożliwia brodzenie w głębokich strumieniach i kałużach bez ryzyka zassania wody i tym samym zniszczenia jednostki napędowej.

{ "uuid": "a055055d-758f-52c5-bffe-945a4176e1e4", "caption": "Mitsubishi Pajero 3.2 DID Instyle", "url": "http://ocdn.eu/images/pulscms/ODI7MDA_/07f928cb396f535b54bb5a7987a6ebed.jpg", "contentSources": [ { "uuid": "637f43e7-627b-5444-9c18-ecb1088aaee1", "name": "Onet", "idref": "637f43e7-627b-5444-9c18-ecb1088aaee1" } ], "available": { "start": "2017-12-14 00:00:00+0100" }, "copyright": { "uuid": "6fce0cf2-a624-5af5-aba4-7b09fcaecc27", "idref": "6fce0cf2-a624-5af5-aba4-7b09fcaecc27" }, "publicationId": { "type": "ocdn", "ocdn": "07f928cb396f535b54bb5a7987a6ebed", "ocdnExt": "jpg" }, "size": { "height": 768, "width": 992, "bytes": 180462 }, "asyncAdSlot": null } Mitsubishi Pajero 3.2 DID Instyle
Mitsubishi Pajero 3.2 DID Instyle

Tak wyposażone Pajero jest gotowe do pokonania największych terenowych wyzwań i robi to ze skutecznością czołgu. W profesjonalnych rękach jest prawdziwą maszyną do ekstremalnych terenowych wypraw tam, gdzie o drogach nawet nikt nie słyszał.

Poza off-roadem istnieje jednak jeszcze onroad. I tu efektowne Mitsubishi Pajero okazuje się zaskakująco sprawne. Obszerne wnętrze z wygodnymi skórzanymi fotelami z podgrzewaniem spisują się w dalekiej podróży. Podobnie jak przepastny bagażnik z praktyczną, otwieraną na bok klapą - przy wysokim nadwoziu to rozwiązanie lepsze, niż sięganie do drzwi otwartych na wysokość niemal 2 metrów. Wyposażenie obejmuje też m.in. trójstrefową klimatyzację i bardzo dobry system audio firmy Rockford, a parkowanie kolosa ułatwia, a czasem wręcz umożliwia, kamera cofania.

{ "uuid": "67267b92-ec42-5d68-8eef-405cb6caa7b0", "caption": "Mitsubishi Pajero 3.2 DID Instyle", "url": "http://ocdn.eu/images/pulscms/N2I7MDA_/8791cc6ead593439de12e63d4f903e71.jpg", "contentSources": [ { "uuid": "637f43e7-627b-5444-9c18-ecb1088aaee1", "name": "Onet", "idref": "637f43e7-627b-5444-9c18-ecb1088aaee1" } ], "available": { "start": "2017-12-14 00:00:00+0100" }, "copyright": { "uuid": "6fce0cf2-a624-5af5-aba4-7b09fcaecc27", "idref": "6fce0cf2-a624-5af5-aba4-7b09fcaecc27" }, "publicationId": { "type": "ocdn", "ocdn": "8791cc6ead593439de12e63d4f903e71", "ocdnExt": "jpg" }, "size": { "height": 768, "width": 992, "bytes": 171576 }, "asyncAdSlot": null } Mitsubishi Pajero 3.2 DID Instyle
Mitsubishi Pajero 3.2 DID Instyle

Jazda po asfalcie to ciekawe doświadczenie. Wysokie na przeszło dwa metry (z bagażnikiem, reflektorami i "zapasem" wyrzuconym na dach) nadwozie jest jak żagiel i przy prędkościach ekspresowo-autostradowych słychać niemal wyłącznie szum powietrza rozbijającego się o pionowe powierzchnie, a boczny wiatr mocno czuć na kierownicy. Podróż autostradą nie nastręcza poza tym innych trudności, bo auto dzielnie rozpędza masę niemal 2,5 tony - włączając dodatkowe wyposażenie.

{ "uuid": "a2136cdd-4572-5531-99a3-ebdb37670408", "caption": "Mitsubishi Pajero 3.2 DID Instyle", "url": "http://ocdn.eu/images/pulscms/MmY7MDA_/6125df933ef96d7dbd9977ea42c1fdce.jpg", "contentSources": [ { "uuid": "637f43e7-627b-5444-9c18-ecb1088aaee1", "name": "Onet", "idref": "637f43e7-627b-5444-9c18-ecb1088aaee1" } ], "available": { "start": "2017-12-14 00:00:00+0100" }, "copyright": { "uuid": "6fce0cf2-a624-5af5-aba4-7b09fcaecc27", "idref": "6fce0cf2-a624-5af5-aba4-7b09fcaecc27" }, "publicationId": { "type": "ocdn", "ocdn": "6125df933ef96d7dbd9977ea42c1fdce", "ocdnExt": "jpg" }, "size": { "height": 1761, "width": 2793, "bytes": 580887 }, "asyncAdSlot": null } Mitsubishi Pajero 3.2 DID Instyle
Mitsubishi Pajero 3.2 DID Instyle

Do napędu użyto 4-cylindrowego turbodiesla, do którego brzmienia trzeba się przyzwyczaić, bo brzmi twardo i mocno klekocze, zwłaszcza na zimno. Z pojemności 3,2 litra wyciśnięto 200 KM mocy (przy 3800 obr./min) i 441 Nm momentu obrotowego (przy 2000 obr./min). Te liczby wystarczają, by sprawnie przyspieszać (seryjny egzemplarz rozpędza się do "setki" w 11,1 sekundy) i osiągnąć maksymalnie 180 km/h (niewykonalne z dodatkowym osprzętem). Pięciostopniowy automat nie jest nowoczesną konstrukcją, ale radzi sobie świetnie. Biegi zmienia płynnie i redukuje je we właściwych momentach, a w terenie jest niezastąpiony.

{ "uuid": "7c5d37eb-1013-5378-8f5b-1b44697743bb", "caption": "Mitsubishi Pajero 3.2 DID Instyle", "url": "http://ocdn.eu/images/pulscms/NjU7MDA_/d91b80e5231166ea96f72789ba9534f6.jpg", "contentSources": [ { "uuid": "637f43e7-627b-5444-9c18-ecb1088aaee1", "name": "Onet", "idref": "637f43e7-627b-5444-9c18-ecb1088aaee1" } ], "available": { "start": "2017-12-14 00:00:00+0100" }, "copyright": { "uuid": "6fce0cf2-a624-5af5-aba4-7b09fcaecc27", "idref": "6fce0cf2-a624-5af5-aba4-7b09fcaecc27" }, "publicationId": { "type": "ocdn", "ocdn": "d91b80e5231166ea96f72789ba9534f6", "ocdnExt": "jpg" }, "size": { "height": 2272, "width": 3408, "bytes": 960987 }, "asyncAdSlot": null } Mitsubishi Pajero 3.2 DID Instyle
Mitsubishi Pajero 3.2 DID Instyle

Problemem może być jedynie spalanie, które jest bardziej niż dalekie od deklarowanych w katalogu dla cywilnej wersji. Katalogowe 10,1 l/100 km w mieście zamienia się spokojnie w 17 l/100 km. W trasie nie jest praktycznie możliwe zejście poniżej 12 l/100 km, a na autostradzie robi się z tego około 16 l/100 km. Średnie spalanie testowe w cyklu mieszanym wyniosło 14 l/100 km. Na szczęście zbiornik paliwa został dostosowany do tych wartości, bo pomieści 88 litrów oleju napędowego. Przy spokojnej jeździe zasięg wyniesie około 500 km. W mieście czy na drogach szybkiego ruchu zrobi się jednak z tego niespełna 400 km.

Mitsubishi Pajero z silnikiem 3,2 i automatyczną skrzynią biegów kosztuje obecnie od 209 990 złotych. To po uwzględnieniu oferowanego obecnie w salonach rabatu, wynoszącego tyle, ile mniej więcej kosztuje uzbrojenie samochodu do prawdziwie off-roadowych zadań.

{ "uuid": "2da4cc4e-437b-534c-add8-299892d1287f", "caption": "Mitsubishi Pajero 3.2 DID Instyle", "url": "http://ocdn.eu/images/pulscms/OGM7MDA_/13b297e3b09e3224877dd47346e0f4ff.jpg", "contentSources": [ { "uuid": "637f43e7-627b-5444-9c18-ecb1088aaee1", "name": "Onet", "idref": "637f43e7-627b-5444-9c18-ecb1088aaee1" } ], "available": { "start": "2017-12-14 00:00:00+0100" }, "copyright": { "uuid": "6fce0cf2-a624-5af5-aba4-7b09fcaecc27", "idref": "6fce0cf2-a624-5af5-aba4-7b09fcaecc27" }, "publicationId": { "type": "ocdn", "ocdn": "13b297e3b09e3224877dd47346e0f4ff", "ocdnExt": "jpg" }, "size": { "height": 2272, "width": 3408, "bytes": 1088366 }, "asyncAdSlot": null } Mitsubishi Pajero 3.2 DID Instyle
Mitsubishi Pajero 3.2 DID Instyle

Ale nawet bez dodatkowego "uterenowienia" Mitsubishi Pajero jest pełnowartościowym samochodem terenowym, który poza utwardzonymi drogami nie pozostawi żadnych złudzeń kierowcom SUV-ów z "elektronicznymi" napędami i nisko zawieszonymi zderzakami. Napęd czterech kół z prawdziwego zdarzenia pozwoli wjechać tam, gdzie czasem ciężko nawet przejść. Ale Pajero to nie tylko teren, bo za sprawą wygodnego i obszernego wnętrza świetnie sprawdzi się na co dzień, czy w trasie, jako rodzinny wakacyjny środek transportu.