Liczy się także oferta silnikowa. Fiatowi Stilo brakowało mocnego diesla. Dotychczas najmocniejszy silnik z zapłonem samoczynnym osiągał 115 KM. Diesle konkurencji zbliżają się do granicy 150 KM. Teraz można nabyć kompaktowego Fiata z dieslem w technice Common Rail, o mocy 140 KM.
Nadwozie/jakość
Oferując nowy silnik, Fiat jednocześnie dokonał delikatnego face liftingu swojego kompaktu. Już na pierwszy rzut oka widać brak światła przeciwmgłowego obok tablicy rejestracyjnej, które teraz zintegrowano w kloszach świateł tylnych.
Najbardziej widoczne zmiany wewnątrz to nowe poduszki siedzeń i dwukolorowy kokpit. Niestety, tak jak poprzednio nie sposób znaleźć wygodnej pozycji siedzącej. Bardzo praktyczna jest tylna kanapa: dzielona i przesuwana. W razie potrzeby oparcia można ustawić pionowo.
Układ napędowy/osiągi
Ten sam silnik wysokoprężny zapewnia Alfie Romeo 156 świetne osiągi. Imponujący jest moment obrotowy o wartości 305 Nm. Szczególnie na trzecim biegu: już od prędkości 50 km/h można przyspieszać Fiatem niemal jak autem sportowym. Samochód osiąga świetne czasy w próbach elastyczności.
Jednak należy uważać, aby nie schodzić poniżej 1500 obr./min, ponieważ wtedy auto może dostać zadyszki z powodu braku powietrza doładowującego. Ale już od 1800 obr./min znów pokazuje pazury.
Niestety, pod warunkiem, że nawierzchnia jest sucha. Stilo ma poważne problemy z przeniesieniem tak dużego momentu obrotowego na jezdnię. Koła przednie łatwo tracą przyczepność podczas ruszania na pierwszym oraz drugim biegu. Fiat zużywa średnio 6,3 litra oleju napędowego na 100 km. To bardzo przyzwoita wartość.
Układ jezdny/komfort
Trudno wyczuwalny układ kierowniczy nie ułatwia opanowania przodu pojazdu nerwowo zachowującego się podczas startu i wymykającego się spod kontroli. W opanowaniu samochodu może pomóc dostępny za 2900 złotych układ ESP, który zawiera także ASR zapobiegający buksowaniu kół podczas ruszania.
Koszty/bezpieczeństwo
Stilo z tą jednostką napędową występuje wyłącznie w dobrze wyposażonej, ale jednocześnie drogiej wersji Dynamic. Jeżeli komuś nie zależy na osiągach oraz bogatym wyposażeniu standardowym, może za 58 tys. zł wybrać trzydrzwiową, najuboższą wersję Actual z 80-konnym dieslem.