Nissan od dłuższego czasu specjalizuje się w crossoverach, ale w 2014 roku powrócił do segmentu C za sprawą modelu Pulsar. Kompaktowy hatchback powstał z myślą o rynkach europejskich. Jego produkcję zlokalizowano w Barcelonie. Auto cechuje się najprzestronniejszym wnętrzem w klasie. Od 2015 roku Pulsar jest również oferowany z mocnym silnikiem, który nadaje mu nieco sportowy charakter – właśnie taki egzemplarz wygrał nasz laureat.
Pan Zbigniew z Józefowa przejechał kompaktem Nissana już ponad 3 tys. km. Samochód pozytywnie go zaskoczył. Podoba mu się stylistyka, która nawet w najmocniejszej wersji nie jest krzykliwa. Samochód nie ma okazałych spoilerów ani progów, a potrafi bardzo szybko ruszyć spod świateł, czym zadziwił już niejednego kierowcę.
Nissan Pulsar ma własny styl
Pod maską pracuje nowoczesny silnik benzynowy, który dzięki turbodoładowaniu z pojemności 1,6 litra generuje aż 190 KM mocy i 240 Nm momentu obr. (dostępne już od 1600 obr./min). Właściciel chwali osiągi swojego Nissana. Na przyspieszenie od 0 do 100 km/h potrzeba tylko 7,7 sekundy. Nie zdążył się on jeszcze przyzwyczaić do systemu start-stop, wyłączającego jednostkę na postoju, a tym samym ograniczającego zużycie paliwa. Skoro już przy tym jesteśmy, to należy wspomnieć, że silnik nie jest paliwożerny. Średnie spalanie osiąga poziom 8 litrów na 100 km.
Pan Zbigniew przesiadł się do Pulsara z Nissana Navary, więc zawieszenie samochodu wydało mu się zbyt twarde, zwłaszcza na przypisanych tej wersji obręczach kół w rozmiarze 18 cali. Zmiana kół na zimowe z 16-calowymi felgami, widocznymi na zdjęciach, znacznie podwyższyła komfort jazdy. Kierowca chwali wygodne fotele z mocnym wyprofilowaniem.
Nissan Pulsar - więcej zalet niż wad
Obsługa wszystkich funkcji, a jest ich na pokładzie naprawdę dużo (najwyższa wersja wyposażenia Tekna), okazała się bardzo prosta dla użytkownika. Deska rozdzielcza Pulsara nie wygląda zbyt nowocześnie, ale jest uporządkowana, poszczególne systemy obsługuje się więc intuicyjnie. Można narzekać na przeciętne materiały wykończeniowe. Właściciel wspomina o nieregularnie słyszanych trzaskach z kokpitu podczas pokonywania nierówności. Docenił za to fabryczną nawigację – to wygodniejsze rozwiązanie niż korzystanie z akcesoryjnego urządzenia. Spodobał mu się również system kamer 360 stopni, pokazujący na ekranie obraz dookoła samochodu. Parkowanie nigdy nie było tak łatwe!
W przypadku Pulsara trzeba wspomnieć o niemałej ilości miejsca, jaką to auto oferuje. To zasługa rekordowo dużego – jak na segment C – rozstawu osi, który wynosi aż 2700 mm. Pasażerowie podróżujący na tylnej kanapie nie mogą narzekać na brak miejsca. Bagażnik ma typową dla kompaktów pojemność 385 litrów. Niestety, po złożeniu oparć powstaje próg, który trochę ogranicza funkcjonalność kufra.
Nissan Pulsar DIG-T 190 nie jest rasowym GTI, raczej jego namiastką, ale właśnie dlatego stanowi ciekawą propozycję.
Nissan Pulsar - plusy wg Czytelnika
Dyskretna stylistyka, dynamiczny silnik, przestronne wnętrze, system kamer 360 stopni.
Nissan Pulsar - minusy wg Czytelnika
Przeciętne wykonanie wnętrza, 18-calowe obręcze kół znacznie obniżają komfort codziennej jazdy.
Nissan Pulsar - ocena Czytelnika
Nissan Pulsar to wygodny i pojemny kompakt. W wersji ze 190-konnym silnikiem potrafi ponadto dostarczyć nieco sportowych emocji, a jednocześnie nie traci nic ze swojej funkcjonalności. Cenę auta o tak wysokiej mocy i z tak bogatym wyposażeniem należy uznać za atrakcyjną.