Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Nissan Qashqai po liftingu – celuje wyżej | TEST

Nissan Qashqai po liftingu – celuje wyżej | TEST

Qashqai to bestseller Nissana w Europie. Kompaktowy crossover sprzedaje się świetnie, ale walka w tym segmencie staje się coraz bardziej zacięta. W związku z tym Nissan poddał swój model modernizacji, by mógł on sprostać oczekiwaniom wymagających klientów. Sprawdźmy z jakim skutkiem.

Nissan Qashqai FL
Zobacz galerię (12)
Nissan
Nissan Qashqai FL

Facelifting najbardziej wpłynął na przednią część samochodu. Większa osłona chłodnicy, nieco inny kształt maski i węższe diodowe reflektory sprawiają, że auto wygląda okazalej. Zmian wizualnych jest naturalnie więcej, chociażby przeprojektowany tylny zderzak ze srebrnymi wstawkami w wyższych wersjach, świeże kolory lakierów (szafir i brąz) czy nowe wzory obręczy kół w rozmiarach od 17 do 19 cali.

Do oferty dodano najbogatszą, piątą wersję wyposażenia – Tekna+. Z zewnątrz można ją rozpoznać po srebrnych obudowach lusterek i relingach dachowych. Najważniejsze zmiany kryją się jednak w środku samochodu.

Nissan Qashqai po liftingu – nowa jakość

Flagowy Qashqai pozytywnie zaskakuje wygodnymi fotelami wykończonymi wysokogatunkową, miękką skóra nappa w kolorze czarnym lub śliwkowym, którą znamy z aut marek premium (poprawiono także jakość pozostałych materiałów wykończeniowych). W dodatku przednie fotele oraz tylna kanapa zostały ozdobione atrakcyjnym pikowaniem. Fotel kierowcy zyskał pneumatyczne podparcie kręgów lędźwiowych w czterech kierunkach i funkcję pamięci dwóch ustawień.

W najwyższej specyfikacji nie mogło zabraknąć wysokiej klasy systemu audio marki Bose. Zestaw z 8 głośnikami, wzmacniaczem i modułem cyfrowej obróbki dźwięku gra naprawdę przyzwoicie. Każdy odnowiony Qashqai otrzymał nową kierownicę, spłaszczoną u dołu. Pogrubiony wyprofilowany wieniec umożliwia pewniejszy i wygodniejszy chwyt.

Nissan Qashqai po liftingu – pewniejsze prowadzenie

W samochodzie poprawiono układ kierowniczy, na którego pracę można było narzekać. Po modyfikacjach ma on słabsze wspomaganie i jest precyzyjniejszy. Dalsze zmiany tyczą się amortyzatorów i stabilizatora poprzecznego, które otrzymały sztywniejsze ustawienia. W rezultacie crossover lepiej trzyma się drogi w zakręcie. Komfort jazdy na tym zbytnio nie ucierpiał (testowany egzemplarz miał 19-calowe felgi). W trasie pasażerowie odczują lepsze wyciszenie kabiny, więc długie podróże będą mniej męczące.

Dotychczasowa gama silnikowa została zachowana (patrz tabela). Podczas jazd próbnych miałem okazję przetestować Qashqaia 1.6 dCi 130 KM z ręczną skrzynią biegów. Ten silnik dobrze radzi sobie z napędzaniem kompaktowego crossovera. Osiągi nie powodują gęsiej skórki, ale są wystarczające, jak na przeznaczenie pojazdu. Przyspieszenie 0–100 km/h zajmuje 10,5 s. Zużycie paliwa jest niewielkie. Średnie spalanie w cyklu mieszanym wyniosło ok. 6,0 l/100 km.

Napęd 4x4 nadal oferowany będzie wyłącznie z najmocniejszym dieslem, ale tylko z manualną skrzynią biegów. „Automat” ma już napęd na przednie koła. Ograniczone możliwości w tym zakresie mogą zastanawiać. Najwidoczniej klientom to nie przeszkadza, skoro Qashqai tak dobrze się sprzedaje. Największy popyt jest po prostu na tańsze wersje przednionapędowe.

Aby przeglądać tabelę, przesuń kolumny w lewo.

Silnik1.2 DIG-T 115 KM1.2 DIG-T 115 KM1.6 DIG-T 163 KM1.5 dCi 110 KM1.6 dCi 130 KM1.6 dCi 130 KM1.6 dCi 130 KM
Skrzynia biegówręczna 6baut. Xtronicręczna 6bręczna 6bręczna 6baut. Xtronicręczna 6b
Napędna przednie koła4x4

Nowe samochody mają coraz więcej systemów wspierających kierowcę. W Nissanie niezwykle przydatny podczas parkowania jest system kamer 360 stopni pokazujący obraz dookoła samochodu. Po liftingu na pokładzie crossovera pojawił się system awaryjnego hamowania przed przeszkodą z rozpoznawaniem pieszych. Nowością jest także alarm ostrzegający o ruchu poprzecznym, zmniejszający ryzyko kolizji podczas wyjeżdżania tyłem z miejsca parkingowego. Wiosną przyszłego roku do oferty trafi system ProPilot, umożliwiający autonomiczną jazdę po wybranym pasie autostrady.

Nissan Qashqai po liftingu – zmiany na plus

Modernizację crossovera należy ocenić pozytywnie. Auto zyskało na wyposażeniu, wykończeniu i prowadzeniu, spełniając oczekiwania osoby szukającej rodzinnego samochodu z wyższym prześwitem, ale raczej bez napędu 4x4.

Nowy Nissan Qashqai pojawi się u polskich dealerów marki w drugiej połowie lipca. Wcześniej powinniśmy poznać cennik odświeżonego modelu. W tym samym czasie do sprzedaży trafi również większy (nawet siedmiomiejscowy) model X-Trail po liftingu.

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Wydawca AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków