- Silnik wysokoprężny 1.7 o mocy 150 KM gwarantuje w Nissanie X-Trailu wystarczające osiągi i mało pali
- Auto w wersji Tekna jest znakomicie wyposażone i wygodne
- Multimedia Nissana X-Traila są skrajnie przestarzałe, a ich obsługa pozostawia wiele do życzenia
Za złe pierwsze wrażenie, jakie robi Nissan X-Trail natychmiast po otwarciu drzwi, odpowiada interfejs użytkownika stacji multimedialnej i ogólnie niedopracowane wskaźniki. Trudno np. zrozumieć, dlaczego od lat w Nissanie (i niektórych innych autach japońskich marek też) przetłumaczono na język polski menu i opisy wyświetlane na centralnym wyświetlaczu stacji multimedialnej, a na małym wyświetlaczu pomiędzy zegarami mamy wciąż napisy w języku angielskim. Brak staranności programistów i ogólnie średnio poważne podejście do polskiego użytkownika – nic więcej. Oczywiście, do wszystkiego można się przyzwyczaić, i do tego też. Poza tym X-Trail w najbogatszej wersji jest samochodem może nie porywającym, ale wykończonym bardzo porządnie i – na dłuższą metę – zaskakującym pozytywnie.
Nissan X-Trail Tekna – SUV wszystkomający
Nissan X-Trail w wersji Tekna nie tylko ma dwukolorowe wnętrze wykończone całkiem przyzwoitą skórą (oczywiście od frontu – nie każdy element tapicerki jest zrobiony z naturalnej skóry, to powszechny standard), ogrzewanie siedzeń przednich i tylnych (!), ogrzewanie kierownicy, pełen pakiet systemów wspomagających kierowcę (w tym ostrzeganie o obiektach nadjeżdżających z boku, adaptacyjny tempomat, itp.), lecz także np. elektrycznie otwieraną klapę. Tu czai się niespodzianka: jeśli ci to nie działa, nie panikuj – poszukaj przycisku, który elektryczne otwieranie tylnej klapy wyłącza – rzecz rzadko spotykana, a przynajmniej nie tak na wierzchu w samochodach europejskich.
Jak to działa? No cóż – wrażenie mam takie, że systemy wspomagające kierowcę w X-Trailu działają wyraźnie gorzej niż, dajmy na to, w autach grupy VW, są jakby „doklejone” do tego auta, bardziej czuć ich działanie, a jednocześnie nie można im tak ufać jak w pojazdach europejskiej konkurencji – ale są. Za to ogólne wykończenie wnętrza – jak na tę klasę cenową – super! Szczerze powiedziawszy na rynku jest sporo aut kompaktowych, które można doposażyć do poziomu topowego Nissana X-Traila, osiągając nawet wyższą cenę, ale które będą jakościowo wykończone gorzej. Gorzej – biorąc pod uwagę materiały tapicerskie i tworzywa. Jeśli dodamy do tego całkiem przyzwoitą ilość miejsca w Nissanie, to stwierdzimy: to promocja!
Nissan X-Trail 1.7 dCi 150 4x4 - jak jeździ?
Nie, nie spodziewajcie się, że 150-konny Nissan X-Trail zapewni jakieś szczególne wrażenia z jazdy, wciskanie w fotel, itp. Nic z tych rzeczy! Osiągi są... ani porywające, ani za słabe. To samochód tego rodzaju, że możesz jeździć bez świadomości, ile to ma mocy czy momentu, bo i nie ma to szczególnego znaczenia. Bez problemu pojedziesz z prędkością autostradową, poza miastem na zwykłej drodze jest czym wyprzedzić ciężarówkę, a w mieście masz warunki, by przekroczyć dozwoloną prędkość. Z drugiej strony nie będziesz ruszał pierwszy spod świateł, bo to samochód, który skłania do spokojnej jazdy. Silnik równomiernie rozwija moc, jest przyzwoicie wyciszony. Spalanie w mieście – 8,5-9 l/100 km powinno wystarczyć, poza miastem łatwo można ten wynik wyraźnie obniżyć. Jeśli chodzi o prowadzenie, to podobnie: auto nie lubi gwałtownych skrętów, ale też zachowuje się na drodze, ogólnie rzecz biorąc, poprawnie. Napęd na cztery koła przewiezie cię bez trudu po nierównej i błotnistej albo piaszczystej drodze leśnej.
Nissan X-Trail - reasumując...
Nissan X-Trail z dieslem w najwyższej wersji wyposażeniowej to wybór nie serca, a rozsądku. Jeśli zależy ci na wyposażeniu, skórzanej tapicerce i sensownej ilości miejsca, szybko dojdziesz do wniosku, że wśród aut bardziej modnych niczego podobnego w tej cenie nie znajdziesz.
Nissan X-Trail 1.7 dCi 150 4x4 - dane techniczne:
Pojemność skokowa i rodzaj silnika | 1749 cm3, R4, turbodiesel |
Moc | 150 przy 3500 obr./min |
Moment obrotowy | 340 Nm przy 1750-2750 obr./min |
Skrzynia biegów i napęd | 6-biegowa manualna, napęd 4x4 |
Prędkość maksymalna | 194 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 10,7 s |
Średnie zużycie paliwa | Od 7,1 l/100 km (producent), ok. 8,9 l/100 km (w teście) |
Masa własna | od 1670 kg |
Cena (wersja TEKNA 4x4 man.) | 142 000 zł, cena prezentowanego egzemplarza: ok. 149 700 zł |