Według Skody ofensywa modelowa to najlepsza recepta na obecny kryzys. Nowa Skoda Octavia jest tego dobrym przykładem. To obszerne i wygodne auto, zaprojektowane bez stylistycznych udziwnień, za to z bardzo bogatym wyposażeniem seryjnym i opcjonalnym. Jeśli tylko Skoda nie przesadzi z ceną, sukces murowany!
Jednak nie tylko z racji większych rozmiarów Skoda Octavia 3. generacji staje się pełnoprawną członkinią segmentu, w którym od dawna królują: Passat, Insignia, Avensis, Mondeo i jeszcze kilka innych „średniaków”. Także z tego powodu, że będzie miała wszelkie systemy elektroniczne zwiększające bezpieczeństwo i poprawiające komfort.
Oczywiście, część z nich występować będzie w opcji, ale tak jest nawet w przypadku modeli z klasy premium. W nowej Skodzie Octavii będą dostępne m.in.: aktywny tempomat (utrzymywanie odległości i automatyczne awaryjne hamowanie), asystent pasa ruchu, układ Driver Activity Assistant (wykrywanie zmęczenia kierowcy), system automatycznej zmiany świateł, asystent parkowania, system bezkluczykowy, a ponadto – zastosowane w Octavii po raz pierwszy – poduszka kolanowa kierowcy, tylne boczne airbagi oraz maska chroniąca pieszych podczas kolizji.
Przestronne wnętrze Skody Octavii III
Octavia już w pierwszej wersji, która pojawiła się we wrześniu 1996 roku, oferowała dużo miejsca z przodu i pojemny bagażnik. Na kanapie było już ciaśniej. Teraz nawet wyrośnięte dryblasy nie będą miały powodów do narzekań. Podczas statycznej prezentacji Octavii III w Muzeum Skody w Mladej Boleslavi zrobiliśmy eksperyment – na miejscu pasażera z przodu posadziliśmy redaktora mającego 190 cm wzrostu, a na kanapie za nim kolegę, który mierzy aż 198 cm. Obaj mieli jeszcze zapas miejsca i nad głowami, i na nogi! Trzeba też wspomnieć o przestronnym bagażniku o pojemności 590 litrów. Oczywiście, można go powiększyć – kanapa jest składana (1/3 : 2/3).
Fotele są wygodne, z dobrym podparciem boków, w droższych wersjach mają elektryczną regulację i skórzaną tapicerkę. Zmieniono też deskę rozdzielczą, kierownicę (jest teraz trójramienna) i panel środkowy. Jednak kierowcy, którzy przesiądą się z obecnego modelu na najnowszy, nie będą mieli problemów z obsługą instrumentów. Zegary są podobne, włączniki, np. świateł, umieszczono w tym samym miejscu. Pewnego przyzwyczajenia wymagać będzie obsługa ekranu nawigacji – wyświetlane na nim ikony przesuwa się palcem, jak w smartfonach. To bardzo nowoczesne i wygodne rozwiązanie na pewno przypadnie do gustu młodym kierowcom korzystającym ze smartfonów i tabletów.Osiem silników, dwie skrzynie, 4x4...
Nowa Octavia będzie oferowana z czterema rodzajami silników benzynowych TSI o pojemności od 1,2 do 1,8 litra oraz z czterema dieslami o poj. od 1,6 do 2,0 litra. Wszystke wersje silnikowe będą dostępne także z pakietem Green tec obniżającym spalanie i emisję szkodliwych substancji. Skrzynie biegów: manualna lub dwusprzęgłowa DSG. Skoda zapowiada również wersję zasilaną gazem LPG, napęd 4x4 oraz sportową odmianę RS.
Skoda po pierwszej odsłonie i statycznej prezentacji Octavii już teraz zaprosiła nas na pierwsze jazdy testowe tym autem. Rozpoczną się one 10 stycznia 2013 roku. Wtedy też będziemy mogli skonfrontować swoje pierwsze, bardzo pozytywne odczucia z wrażeniami z jazd.
Poznamy również dokładną specyfikację modeli – wersje silnikowe i wyposażeniowe. Być może będzie to też okazja do zaprezentowania cen nowej Octavii. Teraz możemy jedynie szacować, że z racji znacznie bogatszego wyposażenia seryjnego auto może być o kilka procent droższe od dotychczasowego modelu. Nowa Octavia pojawi się w salonach polskich dilerów w połowie marca 2013 roku.
Zobacz jak jeździ Skoda Rapid
Galeria zdjęć
Nowa Skoda Octavia zdała do klasy średniej
Nowa Skoda Octavia zdała do klasy średniej
Nowa Skoda Octavia zdała do klasy średniej
Nowa Skoda Octavia zdała do klasy średniej
Nowa Skoda Octavia zdała do klasy średniej
Nowa Skoda Octavia zdała do klasy średniej
Nowa Skoda Octavia zdała do klasy średniej
Nowa Skoda Octavia zdała do klasy średniej
Nowa Skoda Octavia zdała do klasy średniej
Nowa Skoda Octavia zdała do klasy średniej
Nowa Skoda Octavia zdała do klasy średniej
Nowa Skoda Octavia zdała do klasy średniej
Nowa Skoda Octavia zdała do klasy średniej
Nowa Skoda Octavia zdała do klasy średniej
Nowa Skoda Octavia zdała do klasy średniej
Nowa Skoda Octavia zdała do klasy średniej
Nowa Skoda Octavia zdała do klasy średniej
Nowa Skoda Octavia zdała do klasy średniej
Nowa Skoda Octavia zdała do klasy średniej
Nowa Skoda Octavia zdała do klasy średniej
Nowa Skoda Octavia zdała do klasy średniej
Nowa Skoda Octavia zdała do klasy średniej
Nowa Skoda Octavia zdała do klasy średniej
Nowa Skoda Octavia zdała do klasy średniej
Nowa Skoda Octavia zdała do klasy średniej
Nowa Skoda Octavia zdała do klasy średniej
Nowa Skoda Octavia zdała do klasy średniej
Nowa Skoda Octavia zdała do klasy średniej
Nowa Skoda Octavia zdała do klasy średniej
Nowa Skoda Octavia zdała do klasy średniej