Równo pięćdziesiąt lat temu inżynierowie Toyoty zaprezentowali światu pierwszą generację Corolli. Założenia nowego modelu były proste. Samochód musiał być niedrogi, komfortowy i dynamiczny, a jego eksploatacja nie mogła być uciążliwa dla rodzinnego portfela. Założenia okazały się na wskroś słuszne. Do 2016 roku, na 150 rynkach sprzedano 44 miliony egzemplarzy, co stanowi 20 proc. łącznej globalnej sprzedaży Toyoty.
Najpopularniejszy samochód świata w nowej odsłonie
Nowa Toyota Corolla zadebiutowała już na naszym rynku. Sedan przeszedł modernizację i stylistycznie poszedł w stronę nowoczesnego Aurisa, a we wnętrzu są nowe rozwiązania technologiczne.
W panelu środkowym pojawił się nowy 7-calowy ekran dotykowy, który prezentuje się o wiele nowocześniej, niż miało to miejsce w poprzedniej odsłonie tego modelu.
Kolejnym zmodyfikowanym elementem jest panel sterujący automatyczną klimatyzacją, który jest obecnie wyposażony w przełączniki klawiszowe i lepsze podświetlenie. Na tablicy wskaźników, począwszy od drugiej wersji wyposażenia, między dwoma zegarami analogowymi montowany jest kolorowy wyświetlacz wielofunkcyjny o przekątnej 4,2 cala.
Wygląd kabiny również nawiązuje do stylu znanego z Aurisa. Do naszej dyspozycji oddano wygodne fotele, a pasażerowie w tylnym rzędzie nie będą narzekali na brak miejsca.
Do wyboru są trzy warianty tapicerki – oferowana w najwyższych wersjach tapicerka z materiału i naturalnej skóry oraz dwa rodzaje tapicerki materiałowej. Każda w dwóch kolorach – jasnym oraz ciemnym.
Zaprojektowany od nowa przód pojazdu jest zgodny z obowiązującą w Toyocie koncepcją. W tylnej części samochodu zastosowano nowe lampy zespolone LED o trójwymiarowym przekroju. Auto otrzymało również nowe wzory obręczy kół o średnicy 16 i 17 cali ze stopów lekkich.
Nowa Corolla będzie dostępna w dziewięciu kolorach nadwozia. Są wśród nich trzy nowe warianty: brązowe Platinum Bronze i Earth Bronze oraz czerwony Tokyo Red.
Gama silników odświeżonej Corolli składa się z silnika wysokoprężnego Turbo D-4D 1,4 oraz dwóch silników benzynowych: Dual VVT-i o pojemności 1,33 l oraz Valvematic o pojemności 1,6 l.
Ten ostatni jest dostępny z sześciobiegową manualną skrzynią biegów lub automatyczną skrzynią Multidrive S i osiąga moc na poziomie 132 KM. Przy zastosowaniu manualnej skrzyni biegów średnie zużycie paliwa wynosi około 6,5 litra na 100 km.
Silnik wysokoprężny D-4D o pojemności 1,4 l jest dostępny z sześciobiegową skrzynią manualną. Maksymalna moc wynosi 90 KM. Najmniejszy motor w ofercie wytwarza moc na poziomie 99 KM.
Projektanci zadbali również o zmniejszenie hałasu i drgań w kabinie pasażerskiej. Zmodyfikowano również konstrukcję zawieszenia i układu jezdnego.
Nowa Corolla już od drugiej wersji wyposażenia zawiera system Toyota Safety Sense – pakiet systemów bezpieczeństwa czynnego, które pozwalają zapobiegać kolizjom i łagodzić ich skutki w najróżniejszych sytuacjach na drodze. W skład systemu Toyota Safety Sense wchodzą układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS) z funkcją jazdy po mieście, układ ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu (LDA), a także układ rozpoznawania znaków drogowych (RSA) i automatyczne światła drogowe (AHB).
Samochód jest już dostępny w polskich salonach. Jego ceny zaczynają się od 67 400 zł.
Silnik | Active | Premium | Comfort | Prestige |
1,33 (99 KM) | 67 400 | 70 900 | 75 400 | – |
1,6 (132 KM) | 70 900 | 74 400 | 78 900 | 88 400 |
1,4 (90 KM) | 78 000 | 81 500 | 86 000 | 95 500 |