Oczywiście, z Focusa Ford może być dumny, a Fiesta należy do najchętniej kupowanych modeli marki w Europie, ale gdy spojrzymy bardziej globalnie, to właśnie Kuga wraz z bliźniakiem z USA – SUV-em Escape – ma szansę zostać jednym z głównych rozgrywających w amerykańskiej drużynie na świecie. W końcu to ten segment rynku jest na fali wznoszącej i cieszy się stale rosnącą popularnością wśród klientów.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoFord Kuga III – sportowa jazda
Nie dziwi zatem, że inżynierowie marki poświęcili nowej generacji Kugi sporo uwagi, a z ceną od 104 900 zł Ford daje do zrozumienia, że będzie rozpychał się wśród takich rywali, jak VW Tiguan (od 104 590 zł), Opel Grandland X (od 101 100 zł) czy Peugeot 3008 (od 105 000 zł).
Przeczytaj też:
- Nazywam się Mustang. Ford Mustang Mach-E. Jestem autem... na prąd
- Ford Mustang Bullitt – poczuj się jak Steve McQueen
- Opel Astra kontra Kia Ceed, Ford Focus i Renault Megane - 3 czy 4 cylindry? Sprawdzamy co warto kupić
Kuga III powstała na platformie C2 obecnego Focusa i nie tylko jest dłuższa o 9 cm od poprzedniczki (4,61 m), lecz także ma o 2 cm większy rozstaw osi (2,71 m), co dało zauważalnie więcej miejsca dla pasażerów, zwłaszcza siedzących na przesuwanej tylnej kanapie. Na dodatek pod względem stylistycznym auto prezentuje się zdecydowanie lepiej, co zresztą nie było takie trudne, a opadająca linia dachu dodaje mu sportowej zadziorności.
Określenie „sportowy” dotyczy zresztą nie tylko designu, lecz także zachowania podczas jazdy. Dzięki nowej, lżejszej i sztywniejszej platformie Kugę perfekcyjnie się prowadzi, zapewnia też ona poczucie optymalnego połączenia kierowcy z autem. Nie przesadzimy, stwierdzając, że chyba jedno z przyjemniejszych w tej klasie.
Ford Kuga III – hybryda plug-in warta uwagi
Najbardziej ekscytującym wariantem napędowym nowego modelu jest hybryda plug-in. To pierwsza konstrukcja tego typu zastosowana w europejskim Fordzie. Składa się z benzynowego silnika o pojemności 2,5 l, motoru elektrycznego oraz bezstopniowej skrzyni eCVT. Łączna moc układu – 225 KM – pozwala na bardzo dynamiczną jazdę i natychmiastowe reakcje na gaz. Do tego w trybie czysto elektrycznym można poruszać się z prędkością do 135 km/h, a litowo-jonowe akumulatory o pojemności 14,4 kWh zapewniają elektryczny zasięg do 56 km (w cyklu WLTP). Ich pełne naładowanie z gniazdka 230 V zajmuje około 4 godzin. Przyjemność z jazdy tą wersją psuje na razie tylko jej cena, która zaczyna się od 156 900 zł. Benzyniak 2.0 o mocy 190 KM z 8-biegowym „automatem” kosztuje 143 280 zł, a bazowy 1.5/120 KM startuje od niespełna 105 000 zł.
Ford Kuga III - pierwsze wrażenie
Nowy design robi robotę, podobnie jak zmieniony format samochodu. Podoba nam się wersja hybrydowa plug-in, która zapewnia przyzwoity zasięg w trybie elektrycznym i wzorowe właściwości jezdne. Jej cena również budzi emocje, ale na tle konkurentów wypada dość atrakcyjnie: Peugeot 3008 225 PHEV kosztuje od 166 500 zł, Opel Grandland X Hybrid – 162 850 zł.
Ford Kuga III - naszym zdaniem
Kuga w najnowszej odsłonie nabierze z pewnością wiatru w żagle. Poprzedniczka nie była zła, ale na tle rywali odczuwało się już jej wiek. Teraz Ford wreszcie w tym konkurencyjnym segmencie rynku nie tylko nadrabia zaległości, lecz także najwyraźniej ma chęć powalczyć o podium. Tiguan i spółka zyskały groźnego rywala.
Ford Kuga III - dane techniczne
Ford Kuga 2.5 Plug-in Hybrid | |
Silniki | benz. + elektryczny Poj. 2483 cm3 |
Moc | 225 KM/5500 obr./min |
Maks. moment obr. | 200 Nm (benz.)/bd. (elektr.) |
Napęd | na koła przednie/skrzynia bezstopniowa eCVT |
Dł./szer./wys. | 4614/1883/1658 mm |
Bagażnik | 405-1481 l |
Masa własna | 1844 kg |
V maks. | 200 km/h |
0-100 km/h | 9,2 s |
Spalanie | 1,4 l/100 km (WLTP) |
Emisja CO2 | 32 g/km (WLTP) |
Cena | od 156 900 zł |
Galeria zdjęć
Nowy design Forda stawia na elegancję i dynamiczny charakter. Nową Kugę sportowo też się prowadzi
Sportowa linia nie kosztem bagażnika. Pod tylną klapą przestrzeń o pojemności minimum 405 l
Hybryda plug-in wyróżnia się dodatkową klapką na lewym błotniku, pod którą kryje się gniazdko do ładowania litowo-jonowych baterii
Mniej przycisków, dobra czytelność, a do tego wysoka jakość materiałów i bogate wyposażenie. To atuty wnętrza Kugi