Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Suzuki wprowadziło nowego crossovera. Czy tego oczekiwali klienci?

Suzuki wprowadziło nowego crossovera. Czy tego oczekiwali klienci?

Autor Janusz Borkowski
Janusz Borkowski

Nowe Suzuki S-Cross zachwyca praktycznym wnętrzem, pewnością prowadzenia, ale przede wszystkim dynamiką i niskim zużyciem paliwa. Co jeszcze spodobało nam się w nowym crossoverze Suzuki? Oto relacja z testu przednionapędowej wersji wyposażonej w manualną skrzynię.

Suzuki S-Cross 1.4 Boosterjet Hybrid 2022 r. 3. generacjaŻródło: Auto Świat / Igor Kohutnicki
  • Pojawił się układ utrzymania pasa ruchu oraz nowy system multimedialny
  • Suzuki S-Cross nadal ma znany z poprzednika silnik 1.4 Boosterjet o mocy 129 KM
  • Nasze pomiary wykazały, że od 0 do 100 km/h przyspiesza lepiej niż obiecuje Suzuki
  • Ten tekst pochodzi z nowego wydania "Auto Świata", które do sprzedaży trafi w poniedziałek 11 kwietnia. Dzięki naszej subskrypcji możesz przeczytać go wcześniej

Poprzednik (SX4 S-Cross), produkowany od 2013 r., cieszył się dobrą opinią i nawet niezłym zainteresowaniem, ale mimo wprowadzenia w 2020 r. do napędu silnika 1.4 Boosterjet z miękką hybrydą krytykowano go za przestarzałe multimedia i brak nowoczesnych systemów bezpieczeństwa. Konieczna była zmiana, stąd w listopadzie 2021 r. zaprezentowano najnowszą generację kompaktowego crossovera, którą nazwano "S-Cross". Samochód bazuje na sprawdzonych rozwiązaniach poprzednika (m.in. takie same rozstaw osi i silnik), został jednak wzbogacony o nowe elementy z zakresu bezpieczeństwa i komfortu, zaprojektowano też od podstaw karoserię.

Autor Janusz Borkowski
Janusz Borkowski