Dość szybko odnaleźli lukę, wypełnili ją i do dziś mają ugruntowaną pozycję. Podobne próby możemy zaobserwować teraz w przypadku koreańskich marek. Wystarczy tylko zaoferować klientom dobre auto z przystępną ceną. Tak, jak Kia.Nadwozie/jakość. Nowa Kia wyróżnia się spośród konkurencji ładną karoserią o sporych wymiarach zewnętrznych. We wnętrzu nikt nie powinien narzekać na brak przestrzeni i nudną estetykę kokpitu. Testowy egzemplarz wyposażony był w opcjonalny pakiet Sport, w skład którego wchodzą m.in.: spoiler dachowy, felgi aluminiowe, metalizowane wstawki na desce rozdzielczej, aluminiowe nakładki na pedały oraz dwukolorowa tapicerka siedzeń i kierownicy. Wysoko oceniamy jakość materiałów, czytelność wskaźników i łatwość obsługi przełączników. Fabryczny radioodtwarzacz choć pozbawiony funkcji RDS, oferuje wysoką jakość dźwięków. Do mankamentów wnętrza trzeba zaliczyć słabe wyprofilowanie foteli i zbyt twarde oparcia.Układ napędowy/osiągi.97 KM w aucie segmentu B brzmi obiecująco. Silnik nie zaskakuje nadmiernym temperamentem, ale równomiernie rozwija moc. W wyższym zakresie obrotów jest hałaśliwy i mało oszczędny. Przy spokojnej eksploatacji średnio zadowala się 8 l/100 km. 5-stopniowa skrzynia biegów pracuje lekko, ale z wyborem właściwego przełożenia początkowo mieliśmy problemy.Układ jezdny/komfort. Osoby szukające komfortowego auta będą zadowolone z małej Kii. Auto łagodnie i cicho wybiera nierówności drogi. Przy spokojnej eksploatacji auto prowadzi się poprawnie, jednak obciążone wykazuje tendencję do nadsterowności.Koszty/bezpieczeństwo. Testowaliśmy auto w bogatej wersji wyposażeniowej, która znajdzie się w ofercie od 2006 r. Zbudowana będzie na bazie topowej Optimum i wzbogacona o pakiet Sport. Cena jeszcze nie jest znana.