Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Opel Astra 1.4 Turbo LPG - mocny sedan zasilany gazem

Opel Astra 1.4 Turbo LPG - mocny sedan zasilany gazem

Autor Janusz Borkowski
Janusz Borkowski
|
Aktualizacja

Montaż instalacji gazowej LPG kojarzy się wyłącznie z oszczędzaniem. Opel proponuje takie rozwiązanie w Astrze sedan ze 140-konnym benzyniakiem. Sprawdzamy, jak jeździ, ile pali Opel Astra 1.4 Turbo z fabryczną instalacją LPG

Opel Astra 1.4 Turbo LPG - nocny sedan zasilany gazem
Zobacz galerię (20)
Auto Świat / Igor Kohutnicki
Opel Astra 1.4 Turbo LPG - nocny sedan zasilany gazem
  • Instalacja LPG kosztuje 4400 zł. Dużo, ale 61 300 zł za sedana 140 KM z LPG brzmi rozsądnie
  • Użytkowanie Astry z fabryczną instalacją LPG nie przysparza żadnych kłopotów
  • Przejechanie 100 km Astrą na benzynie kosztuje 34 zł, podczas gdy pokonanie tego samego odcinka na gazie – niespełna 20 zł

Polacy niezbyt chętnie sięgają po kompaktowe sedany, choć wyjątek stanowią Fiat Tipo i Toyota Corolla. Także w przypadku popularnej Astry klienci częściej wybierają hatchbacka niż sedana. Czterodrzwiowy Opel nie jest już autem pierwszej świeżości (zadebiutował w 2012 r.), a w dodatku wykorzystuje technikę Astry 4. generacji. Czyżby więc produkowany w Gliwicach model nie był już wart zainteresowania? Sprawdziliśmy to, testując Opla Astrę z doładowanym benzyniakiem 1.4 i fabryczną instalacją LPG.

Autor Janusz Borkowski
Janusz Borkowski
Powiązane tematy: