O tym modelu trudno wypowiadać się inaczej niż w superlatywach. Owszem, ma kilka drobnych wad, ale nikną one w sporej dawce przyjemności, jaką zapewnia Opel Astra OPC. Świetny wygląd, jak i układy jezdny i napędowy czynią z tego Opla jeden z najbardziej pożądanych sportowych kompaktów na rynku. I to mimo ceny.
Trzeba przyznać, że wśród topowych kompaktów klienci mają duży wybór, m.in. Forda Focusa ST, Renault Mégane’a RS czy VW Golfa GTI. Ale to właśnie Opel wykazuje wszelkie predyspozycje do tego, by stanąć na czele tej stawki. Dlaczego?
Wygląd Astry OPC zdradza, że mamy do czynienia z autem nietuzinkowym i nastawionym na dostarczanie sportowych emocji. Bazując na i tak już atrakcyjnej wersji GTC, specjaliści z Opel Performance Center stworzyli model, wobec którego trudno pozostać obojętnym. Zgrabna sylwetka, pas przedni z powiększonymi wlotami powietrza, szersze listwy progowe, tylny spoiler i wkomponowane w zderzak trapezoidalne, chromowane końcówki rur wydechowych przykuwają wzrok. Dynamiczny styl podkreślają dodatkowo 19-calowe alufelgi, które w ramach opcji można zamienić na potężne, 20-calowe koła z kutego aluminium.
Co z Oplem Astra robi 280 konny silnik?
Pod maskę trafił turbodoładowany silnik o poj. 2,0 l, mocy 280 KM i maksymalnym momencie 400 Nm. Jednostka ta zapewnia świetne osiągi i gwarantuje, że od chwili jej uruchomienia uśmiech nie zejdzie z twarzy kierowcy. Reakcje na wciśnięcie pedału gazu są błyskawiczne, a rozpędzenie się do 100 km/h zajmuje zaledwie 6 s. Maksymalna prędkość dochodzi do 250 km/h! Ale nie tylko potencjał silnika decyduje o charakterze Astry OPC.
Do osiągów dopasowano bowiem charakterystykę zawieszenia i układu kierowniczego. Pozwala to prowadzącemu na niczym nieskrępowane czerpanie przyjemności, i to nie tylko na wyścigowym torze. Zresztą układ jezdny z systemem FlexRide umożliwia dopasowanie charakterystyki pracy zawieszenia do aktualnych potrzeb.
Poza standardowym trybem komfortowym kierowca może wybrać jeszcze Sport lub OPC. W tym ostatnim układ kierowniczy staje się bardziej bezpośredni, zawieszenie usztywnia się, a reakcje na ruchy przepustnicy są jeszcze bardziej spontaniczne. Instalowana seryjnie mechaniczna szpera zapewnia doskonałą trakcję na zakrętach, które auto z wdziękiem pokonuje nawet z dużymi prędkościami bez śladów pod- lub nadsterowności.
Zachowanie pełnej kontroli nad autem ułatwiają hamulce Brembo z perforowanymi tarczami oraz układ ESP, który nie wtrąca się zbyt często i pozwala na spore szaleństwo. Bardziej wymagający kierowcy mogą też go całkowicie wyłączyć.
Uzupełnieniem sportowych wrażeń jest na pewno bogate wyposażenie. Oficjalna sprzedaż Astry OPC rozpocznie się jesienią.