Ofensywa modelowa niemieckiej marki trwa w najlepsze. Po udanym debiucie na salonie genewskim w marcu tego roku małego crossovera Crosslanda oraz Insignii w wersjach Grand Sport i Sports Tourer Opel właśnie zapowiedział rozszerzenie oferty swojego flagowego kombi o jeszcze bardziej uniwersalną odmianę z napędem na 4 koła, powiększonym prześwitem i modną pseudoterenową stylizacją nadwozia.

Opel Insignia Country Tourer w swojej drugiej odsłonie – podobnie jak pozostałe wersje nadwoziowe Insignii – został zaprojektowany w oparciu o nową platformę, dzięki czemu jest lżejszy i przestronniejszy od poprzednika. O jego offroadowym, bardziej surowym charakterze mają świadczyć m.in. specjalne czarne panele ochronne wokół nadwozia i na nadkolach oraz srebrne osłony pod zderzakami z przodu i z tyłu. Auto w porównaniu ze zwykłym kombi ma powiększony o 20 mm prześwit, co wraz z nowym systemem napędu na wszystkie koła zapewni większą swobodę poruszania się poza utwardzonymi drogami.

Sam napęd zamiast tradycyjnego mechanizmu różnicowego będzie wykorzystywać dwa sterowane elektrycznie sprzęgła wielotarczowe, które pozwolą na precyzyjniejsze przeniesienie momentu na poszczególne koła i szybsze reagowanie na zmieniające się warunki drogowe. Opel twierdzi, że nowy układ będzie mógł efektywniej zapobiegać tendencjom do podsterowności, np. podczas pokonywania ciasnych zakrętów z dużą prędkością, a ponadto wpłynie na bardziej neutralną charakterystykę prowadzenia, lepszą stabilność i zachowanie kontroli nad samochodem.

Za komfort jazdy będą odpowiadać zmodyfikowane zawieszenie adaptacyjne i system FlexRide z trzema trybami pracy do wyboru: Standard, Sport i Tour, różniącymi się charakterystyką amortyzacji, siłą wspomagania układu kierowniczego i szybkością reakcji przepustnicy oraz skrzyni biegów. Co ciekawe, adaptacyjne zawieszenie potrafi dopasować swoje działanie nie tylko do warunków drogowych, lecz także do stylu jazdy kierowcy.

Opel nie podaje jeszcze szczegółów dotyczących dostępnych wersji silnikowych, informuje jedynie lakonicznie, że będzie to szeroka oferta, obejmująca także zupełnie nowy silnik Diesla. Podejrzewamy, że chodzi o czterocylindrową jednostkę twin turbo o mocy powyżej 220 KM, która będzie współpracować z nowym 8-biegowym „automatem”.

Pod względem przestronności wnętrza Country Tourer nie będzie różnić się od Sports Tourera. Oznacza to dużą ilość miejsca dla 5 pasażerów, ergonomiczne przednie fotele i bagażnik o pojemności od 560 do 1665 l (o 130 l więcej niż w poprzedniku). Standardowe relingi dachowe umożliwią przewóz dodatkowego bagażu o masie do 100 kg.

Na pokładzie modelu znajdzie się wyposażenie znane z innych wersji nowej Insignii, w tym m.in.: multimedialny IntelliLink z obsługą Apple CarPlay i Android Auto, Opel OnStar, system kamer 360°, wyświetlacz head-up czy też komplet układów wspomagających kierowcę i dbających o bezpieczeństwo.

Opel Insignia Country Tourer - naszym zdaniem

Zgrabne kombi z nowoczesnym wyposażeniem i nieźle zapowiadającymi się właściwościami jezdnymi, zaprojektowane zgodnie z obowiązującymi trendami. Ceny powinniśmy poznać w czerwcu, kiedy to wystartuje przyjmowanie zamówień. Zważywszy na to, że za dotychczasową generację trzeba było zapłacić minimum 130 800 zł, myślę, że realny jest poziom od 140 000 zł.