Logo

Opel Insignia - Nowa klasa średnia

Robert Rybicki
Robert Rybicki

W walce o klienta Insignia będzie musiała się zmierzyć z kilkoma modelami konkurencji, która w ciągu ostatniego roku również odmłodziła swoją ofertę w klasie średniej. Czym wyróżniać się będzie najnowsze auto Opla?Z pewnością stylistyką. Zgodnie z najnowszym kierunkiem designu koncernu jest ona bardzo dynamiczna i zarazem pełna elegancji. Insignia stanowi udane rozwinięcie pomysłów zaprezentowanych po raz pierwszy w ub. roku w koncepcie GTC. Nie jest być może tak drapieżna, ale łagodniejsze linie (zwłaszcza w przedniej części nadwozia) to wymóg norm bezpieczeństwa. Auto zadebiutuje najpierw w reprezentacyjnej wersji sedan oraz usportowionej hatchback, a wkrótce potem dołączy do nich rodzinne, przestronne kombi. Zawiedzeni mogą się natomiast poczuć sympatycy sportowej Calibry – Opel wstrzymał prace projektowe nad dwudrzwiowym coupé w stylu wspomnianego już konceptu GTC. W wyglądzie zewnętrznym Insigni uwagę przyciągną nowoczesne, biksenonowe, aktywne reflektory AFL z diodowymi światłami do jazdy dziennej. Są to tzw. reflektory inteligentne, które nie tylko zmieniają kąt świecenia na zakrętach, ale także dostosowują strumień światła do prędkości oraz warunków ruchu. Konstrukcja ta zadebiutuje w Insigni, a z czasem trafi także do innych modeli Opla. Dzięki wykorzystaniu nowej platformy Epsilon2 Opel zaoferuje bardziej przestronne i komfortowe wnętrze z wzorcową jakością materiałów i bardzo bogatym wyposażeniem seryjnym. Całkowitej zmianie uległa stylistyka deski rozdzielczej, a w rozbudowanej konsoli środkowej znajdzie się zintegrowany system nawigacyjno-rozrywkowy z wbudowanym, wysuwanym, kolorowym monitorem. Trójramienną kierownicę wyposażono w przyciski sterujące m.in. systemem audio, komputerem pokładowym i tempomatem. W topowych wersjach będzie można zamówić nowy system Trafic Assist z kamerami i radarem, który monitoruje drogę przed samochodem i w razie zagrożenia potrafi automatycznie uruchomić awaryjne hamowanie.W ofercie jednostek napędowych znajdzie się 7 silników – 4 benzynowe i 3 wysokoprężne (wszystkie spełniają normy emisji Euro 5). Nowością w Oplu będzie wprowadzenie odmiany ze stałym napędem na obydwie osie.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: Nowe
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium
Skrót artykułu