A w maju dostanie również to, na co sobie zasłużył - następcę, który jest dłuższy, szerszy i wyższy (4030/1720/1472 mm). "207" urosła więc o 20 cm na długość, 5 cm na szerokość i 4 cm na wysokość. Teraz jest naprawdę o numer większa!207 przy długości 4,03 m jest tak samo duże, jak Grande Punto i o 13 cm większe niż VW Polo. Razem z karoserią urósł także bagażnik (270/923 l, czyli więcej o 25 l) i ilość miejsca na nogi z tyłu. Czy to pozwoli mu osiągnąć sukces poprzednika?206 zostaje w produkcji do 2010 rokuW ciągu 8 lat wytwarzania zbudowano łącznie 5,3 mln egzemplarzy "206". Popularność modelu spowodowała, że PSA zdecydowało się na pozostawienie jej w ofercie przynajmniej przez najbliższe 4 lata (podobnie zrobił Fiat z dotychczasowym Punto oraz Renault z Clio II). Rynkowa premiera 207 będzie miała miejsce w kwietniu - w salonach zobaczymy wówczas 3- i 5-drzwiowe hatchbacki. Do wyboru dwa silniki benzynowe (88 i 109 KM) oraz diesel (109 KM) z seryjnym filtrem cząstek stałych. Bardzo popularne coupécabrio z twardym dachem zadebiutuje w przyszłym roku, podobnie jak inne wersje silnikowe. Najbardziej ciekawe będą dwie nowe wersje z silnikami benzynowymi. Ekstremalnie kompaktowe i lekkie, 4-cylindrowe jednostki zostały zbudowane dla Peugeota przez BMW. Wolnossący motor 1.6 (115 koni) ze zmiennymi fazami rozrządu Valvetronic przy 2 tys. obr. ma już 140 Nm momentu obrotowego (maksymalnie 160 Nm przy 4250 obr./min). Wersja turbo osiąga 143 KM dzięki bezpośredniemu wtryskowi benzyny oraz Twin-Scrollowi (urządzenie dzieli przepływ spalin, dzięki czemu łopatki turbiny szybciej się napędzają), który ma wyeliminować zjawisko turbodziury. Jednostka używa jeszcze dwóch technicznych trików: pompy oleju dozującej środek smarujący w zależności od potrzeb oraz pompy chłodzenia włączającej się tylko wtedy, gdy chłodzenie jest potrzebne. Technika zastosowana przy tej jednostce w dużej mierze została zapożyczona z 6--cylindrowych silników rzędowych BMW. Do nowości w wyposażeniu "207" należeć będą statyczne światła kierunkowe (dwie dodatkowe lampy włączają się razem z kierunkowskazami i doświetlają zakręty) - podobne rozwiązanie znajdziemy w nowym Mercedesie klasy A. Inną ważną informacją jest także to, że Peugeot będzie seryjnie wyposażał 207 w ESP już w tańszych wersjach (do tej pory był to przywilej topowych odmian). Rynkowa premiera już w kwietniuAle nawet bazowa wersja ma być całkiem przyzwoicie "uzbrojona": asystent awaryjnego hamowania, elektrycznie sterowane szyby z przodu, dzielona i rozkładana tylna kanapa, Isofix (uniwersalne mocowanie do fotelików dziecięcych) oraz regulowana w dwóch płaszczyznach kolumna kierownicza. Wszystkie te "dodatki" znajdą oczywiście swoje odbicie w cenie. Nie podejrzewamy jednak, by w naszych warunkach Peugeot 207 kosztował więcej niż 40 tys. zł - ani Fiat, ani Renault czy nawet Toyota z nowym Yarisem na taki manewr przy obecnej sytuacji na rynku się nie zdecydowała, więc Francuzi z pewnością także nie zaryzykują. Ceny dotychczasowej "206" pozostaną prawdopodobnie na niezmienionym poziomie.
Peugeot 207 - O numer większy
"206" ma to, o czym wielu mężczyzn może tylko marzyć - miłość kobiet. Ale Peugeot zdobył również coś innego, co na facetach robi nie mniejsze wrażenie - trzykrotny mistrzowski tytuł w klasyfikacji producentów w rajdowych mistrzostwach świata.