Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Peugeot 3008 Hybrid4 - SUV, który wiele potrafi

Peugeot 3008 Hybrid4 - SUV, który wiele potrafi

Autor Janusz Borkowski
Janusz Borkowski

Produkowany od 2016 roku Peugeot 3008 niedawno przeszedł lifting. Jego najdroższy wariant silnikowy z hybrydą ładowaną z gniazdka zachwycił nas dynamiką, zasięgiem w trybie elektrycznym oraz komfortem jazdy.

Peugeot 3008 HYBRID4 - SUV, który wiele potrafi
Zobacz galerię (16)
Auto Świat / Igor Kohutnicki
Peugeot 3008 HYBRID4 - SUV, który wiele potrafi
  • Dzięki trzem silnikom ważący 1,9 tony Peugeot 3008 osiąga „setkę” w 5,9 s
  • Peugeot 3008 PHEV ma napęd na obie osie bez połączenia osi
  • Przy temperaturze powietrza plus 9 st. C przejechaliśmy Peugeotem 3008 na prądzie 47 km

Jak podaje PZPM i PSPA, pod koniec lutego br. po polskich drogach jeździły 20 504 elektryczne auta osobowe, z których 51 proc. stanowiły pojazdy w pełni elektryczne (BEV: 10 471 szt.), a pozostałą część – hybrydy typu plug-in (PHEV: 10 033 szt.). Co ciekawe, przez pierwsze dwa miesiące br. ich liczba zwiększyła się o 1793 sztuki – aż o 51 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2020 r. Na przykładzie odświeżonego niedawno francuskiego SUV-a klasy kompakt sprawdzimy, co oferują samochody z napędem hybrydowym typu plug-in, ile kosztują i w czym mają przewagę nad klasycznymi autami z silnikami spalinowymi.

Autor Janusz Borkowski
Janusz Borkowski