W przypadku 308 CC inżynierowie Peugeota skupili się na tym, by jazda z otwartym dachem była przyjemnością nie tylko w naprawdę upalne dni. Na pierwszy ogień poszła aerodynamika. Dzięki odpowiedniemu ukształtowaniu przedniej partii nadwozia nawet osoby o wzroście 1,85 m nie będą odczuwały podmuchów wiatru we wnętrzu auta. Oczywiście, warunkiem komfortowej jazdy za miastem (przy prędkości 90 km/h) jest podniesienie wszystkich szyb bocznych. Dodatkowo, w chłodniejsze dni, umieszczone w zagłówkach przednich foteli (opcjonalne) nawiewy ciepłego powietrza dbają o to, by kierowca i jego pasażer nie odczuwali chłodu.
Nasz test odbywał się, gdy temperatura na zewnątrz wynosiła ok. 15 st. C – kiedy zachowywaliśmy kodeksowe prędkości, we wnętrzu 308 CC było naprawdę przyjemnie. Po rozłożeniu dachu w kufrze Peugeota zmieszczą się całkiem spore bagaże. Tylna kanapa to raczej miejsca rezerwowe albo dla dzieci (opadająca linia dachu ogranicza przestrzeń nad głowami).
Doskonałe wygłuszenie i filtr cząstek stałych eliminujący sadzę ze spalin sprawiają, że nikt z zewnętrznych obserwatorów nie zauważy, że pod maską naszego cabrio pracuje diesel. A jazda to już sama przyjemność – duży moment obrotowy powoduje, że sięganie do dźwigni skrzyni biegów nie jest zbyt częstą czynnością. Szkoda jednak, że Peugeot nie zdecydował się wyposażyć 308 CC HDI w „automat” – wtedy odczucie relaksu za kierownicą auta osiągnęłoby zenit. Poza tym zaskoczyło nas spalanie: szybka jazda, oczywiście z zamkniętym dachem, zaowocowała średnim zużyciem paliwa na poziomie 6,5 l/100 km – trochę więcej niż obiecuje producent, ale wciąż bardzo przyzwoicie. Nie chodzi nam nawet o oszczędności z tego płynące, lecz o znacznie rzadszą konieczność odwiedzania stacji paliwowej.
Sprężyste zawieszenie Peugeota pozwala na pełne wykorzystanie możliwości silnika, ale mimo to komfort resorowania jest więcej niż wystarczający. Co ważne, firma postarała się i w odróżnieniu od poprzednika we wnętrzu nie słychać odgłosów pracy podwozia. Nad bezpieczeństwem jazdy czuwa standardowe ESP, a w razie przewrócenia auta – pałąki przeciwkapotażowe.
Na tle konkurencji 308 CC wypada dobrze, zwłaszcza biorąc pod uwagę wyposażenie standardowe. W teście zderzeniowym Euro NCAP auto otrzymało 5 gwiazdek (czyli wynik maksymalny).