Oficjalny debiut modelu odbył się podczas salonu paryskiego. 308 CC to auto nietuzinkowe, zwłaszcza pod względem designu, który jest jedną z najmocniejszych stron całej gamy francuskiego kompaktu. Wyrazista, agresywna stylistyka z mocno zarysowanym przodem z dużym lwem na masce i wcinającymi się głęboko reflektorami przyciąga uwagę. I to zarówno w wersji coupé, jak i cabrio, w którą auto potrafi przekształcić się w ciągu 20 s po wciśnięciu jednego przycisku. Można to zrobić w trakcie jazdy, ale z prędkością nie większą niż 12 km/h (dwuczęściowy sztywny dach przy użyciu 5 elektrohydraulicznych siłowników chowa się w części bagażowej). W porównaniu z 307 CC nowy model jest o 43 mm dłuższy, 2 mm wyższy i 58 mm szerszy. Modyfikacje te wpłynęły na poprawę przestronności wnętrza, które według producenta wyróżnia się doskonałą izolacją termiczną i akustyczną, a w przypadku jazdy z otwartym dachem niskim poziomem zawirowań powietrza. Dotyczy to głównie pasażerów przednich siedzeń, którzy mogą ponadto skorzystać z rozkładanego za fotelami windshota. O komfort termiczny dba klimatyzacja, która automatycznie dostosowuje się do konfiguracji cabrio, optymalizując temperaturę i kierunek przepływu powietrza do warunków zewnętrznych (słońce, temperatura itp.). 308 CC może mieć specjalny system Airwave, instalowany w zintegrowanych zagłówkach przednich foteli. Dzięki ceramicznym podgrzewaczom i dmuchawie „otula szalem” ciepłego powietrza kark i głowy siedzących na nich osób (temperaturę można regulować indywidualnie). Same fotele mają nowatorską konstrukcję, zapewniającą nie tylko wygodne podróżowanie, lecz także bezpieczeństwo. Wyposażono je w pierwsze na świecie poduszki powietrzne chroniące głowy pasażerów podczas uderzeń bocznych (standard to także airbagi boczne zabezpieczające tułów). Początkowo coupé-cabrio oferowane będzie w dwóch wersjach silnikowych z manualnymi, 6-biegowymi przekładniami. W opcji z silnikiem benzynowym dostępny będzie 4-, a z dieslem 6-stopniowy „automat” z funkcją sekwencyjnej zmiany przełożeń Porsche Tiptronic System