Kanibalizacja? Nie do końca: Citroën wyspecjalizował się w vanach (np. C4 Picasso czy Xsara Picasso), a Peugeot większą wagę przykłada do nie mniej praktycznych kombi.Po 3- i 5-drzwiowym 308 za kilka tygodni na rynku zadebiutuje 308 SW – samochód dysponujący olbrzymią przestrzenią w środku oraz funkcjonalnością na poziomie rodzinnych minivanów. Przykład? Kombi Peugeota (w wersji Sport i wyższych) zamiast dzielonej kanapy będzie miało osobne fotele dla każdego z pasażerów drugiego rzędu siedzeń (każdy fotel z indywidualną regulacją). W razie potrzeby można je w ogóle usunąć i powiększyć przestrzeń bagażową.Choć samochód do najmniejszych nie należy (dokładnie 4,5 m długości), napędzający go 109-konny turbodiesel 1.6 (z filtrem cząstek stałych) nie powinien spalać więcej niż 5,1 l/100 km. Nie twierdzimy, że 308 SW z tą jednostką jest wyjątkowo dynamiczne, ale dzięki dużemu momentowi obrotowemu i właściwie zestrojonej 6-biegowej skrzyni jeździ się nim bardzo przyjemnie. Drążek zmiany przełożeń porusza się bardzo precyzyjnie.Dobre humory pasażerom zapewniają: duży szklany dach, większa niż w poprzedniku przestrzeń na tylnych fotelach i 573-litrowy bagażnik, do którego drobiazgi wkłada się, otwierając jedynie tylną szybę.PodsumowaniePatrząc na wszechstronność 308 SW, chyba już wiemy, dlaczego Peugeot nie ma w ofercie vana – ten samochód wcale mu nie ustępuje! Jakieś wady? Układ kierowniczy mógłby być bardziej precyzyjny. Ale czy w rodzinnym samochodzie ma to pierwszorzędne znaczenie? Czekamy na pierwszy test potwierdzający talenty nowego Peugeota.
Peugeot 308SW - Przestrzeń bez ograniczeń
Oferty należących do grupy PSA firm Citroën i Peugeot w dużym stopniu się pokrywają. Oczywiście, auta obydwu marek adresowane są do ludzi o zupełnie różnych upodobaniach i gustach, ale patrząc na gamę, nie sposób nie dojrzeć potencjalnych konkurentów: C4 i 308, C5 i 407, C6 i 607, o takich parach, jak C1 i 107 czy C8 i 807 (które są identyczne), nie wspominając.