5008 wygląda na bardzo duże auto. Tymczasem rzut oka na wymiary podpowiada, że jest to konkurent kompaktowych vanów, czyli np. VW Tourana.
Nadwozie/jakość. Van kojarzy się zwykle z łatwym zajmowaniem miejsc i wygodnymi, wysoko usytuowanymi fotelami. Peugeot nie do końca spełnia te oczekiwania. Na przykład fotel kierowcy zamontowano stosunkowo nisko nad podłogą, a ten, który zapragnie siedzieć wyżej, podczas wysiadania uderzy głową w przedni słupek, gdyż poprowadzono go nisko z powodu mocno pochylonej przedniej szyby.
Rozbudowana konsola środkowa powoduje, że miejsce dla kierowcy okazuje się dość wąskie. W drugim rzędzie też nie jest zbyt wygodnie, ponieważ kuse fotele powodują dyskomfort pomimo wystarczającej ilości miejsca na nogi. Opcjonalne (2750 zł) siedzenia trzeciego rzędu wystarczą dla dzieci, a ich postawienie zmniejsza pojemność bagażnika z imponujących 679 l do 213 l. Zalety kabiny to staranne wykończenie i wyciszenie szumu powietrza opływającego nadwozie.
Układ napędowy/Osiągi. 150-konny turbodiesel musi poruszać pojazd, który waży 1700 kg, a przy wykorzystaniu pełnej ładowności – nawet 2300 kg. Tak duża różnica powoduje, że o ile samodzielna podróż dostarcza kierowcy miłego wrażenia wysokiej dynamiki, o tyle z kompletem pasażerów i bagażem trzeba brać pod uwagę znacznie skromniejsze osiągi, kiedy planujemy np. wyprzedzanie. Na plus: wysoka kultura pracy silnika, na minus: nieprecyzyjnie działająca przekładnia.
Układ Jezdny/komfort. 5008 jest stabilne na drodze, ale resorowanie oceniamy jako zbyt twarde, szczególnie jak na francuskie auto. Układ kierowniczy działa przyjemnie lekko i bezpośrednio, choć nie zawsze dostarcza pełnej informacji zwrotnej.
Koszty/Bezpieczeństwo. Cena jest konkurencyjna, a wyposażenie – bogate. W standardzie: airbagi czołowe, boczne i kurtyny oraz system dynamicznej kontroli stabilności.
Nadwozie tego rodzinnego vana z dynamicznym dieslem wygląda intrygująco, ale czy awangardowa sylwetka nie zmniejszyła wygody pasażerów?
Peugeot 5008 wygląda na bardzo duże auto.
Tymczasem rzut oka na wymiary podpowiada, że jest to konkurent kompaktowych vanów, czyli np. VW Tourana.
Elegancko, choć niezbyt przestronnie. Czytelne zegary, prosta w obsłudze klimatyzacja, staranne wykończenie i niezbyt precyzyjnie pracująca dźwignia zmiany biegów