Jak zwykle w takich przypadkach bywa, założenia marketingowców zweryfikuje rynek, o czym przekonamy się już na początku przyszłego roku, kiedy auto wejdzie do sprzedaży. Po raz pierwszy na żywo 508 będzie można obejrzeć już pod koniec września podczas oficjalnego debiutu na salonie samochodowym w Paryżu. Czego można zatem spodziewać się po najmłodszym dziecku Peugeota?
Wstępne informacje są dość skąpe. Wiadomo, że auto zostało zaprojektowane na płycie podłogowej nr 3 koncernu PSA i pod względem wymiarów plasuje się dokładnie między 407 i 607. W wersji sedan nowy model ma długość 4,79 m, a w kombi – 4,81 m. W jego wyglądzie uwagę zwraca nowa stylistyka przodu, która ma być elementem rozpoznawczym także przyszłych generacji innych modeli marki.
Wyróżnia ją węższy, mniej wyeksponowany grill oraz znajdujący się pod nim dodatkowy, niewielki wlot powietrza. Centralne miejsce „nosa” zajmuje oczywiście logo koncernu, pod którym na listwie grilla umieszczono napis „Peugeot”. Powyżej lamp przeciwmgielnych w zderzaku wbudowano diodowe światła do jazdy dziennej. Nowy charakter zyskał tył nadwozia. W sedanie jest masywniejszy, ale jednocześnie zgrabniejszy, a w kombi – bardziej dynamiczny niż w poprzedniku.
W materiałach prasowych Peugeot podkreśla, że do najważniejszych zalet modelu należą m.in. przestronność i wysoka jakość wykończenia wnętrza oraz pełne wyposażenie wpływające na komfort podróżowania i bezpieczeństwo pasażerów. Jak widać na zdjęciu, deska rozdzielcza ma czytelny układ z klasycznymi, okrągłymi tarczami zegarów prędkościomierza i obrotomierza oraz rozbudowaną konsolą środkową, z umieszczonym centralnie dużym kolorowym wyświetlaczem pokładowego systemu rozrywkowo-informacyjnego.
Gama jednostek napędowych obejmie początkowo turbodoładowane silniki benzynowe o pojemności 1,6 l (stosowane aktualnie w modelu RCZ), w wariantach mocy 156 i 200 KM, oraz wysokoprężny 2.0 HDi o mocy 163 KM. Wszystkie dostępne będą z 6-biegowymi skrzyniami manualnymi lub 6-stopniowym „automatem”. Diesel wykorzysta technologię e-HDi z nową generacją systemu Stop&Start.
W drugiej połowie przyszłego roku gama modelowa ma powiększyć się o wersję hybrydową HYbrid4, w której do napędu posłuży silnik wysokoprężny 2.0 HDi (przekazujący moment na koła przednie) oraz motor elektryczny o mocy 37 KM, umieszczony z tyłu i napędzający koła tylne. Łączna moc układu wyniesie 200 KM, a podstawową jego zaletą będzie ograniczenie zużycia paliwa (średnio poniżej 4 l/100 km) i emisji spalin (poniżej 99 g CO2/km). Auto zostanie wyposażone w akumulatory niklowo-metalowo-wodorkowe, które pozwolą na jazdę tylko w trybie elektrycznym z prędkością do 50 km/h na ograniczonym dystansie – wtedy emisja CO2 spadnie do zera.
Na potrzeby rynku europejskiego 508 będzie produkowane we Francji, w Rennes (strefa La Janais). W przyszłym roku sedan zacznie opuszczać także taśmy montażowe zakładu w chińskim Wuhan – firma liczy na sukces sprzedażowy w Państwie Środka. Więcej informacji na temat wyposażenia i specyfikacji technicznej nowego 508 firma przedstawi jesienią.
PODSUMOWANIE - Peugeot stawia na sprawdzoną grupę klientów – osób, które nie lubią ekstrawagancji i cenią klasyczną elegancję. W tym segmencie może przynieść to zamierzony efekt, choć muszę przyznać, że nowy styl marki mnie nie przekonuje. Kolejne ładne i nowoczesne auto, ale nie budzące emocji. No cóż, mam nadzieję zmienić zdanie po bliższym poznaniu.