Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Jeździliśmy nowym BMW X1. Diesel, benzyna czy elektryk?

Jeździliśmy nowym BMW X1. Diesel, benzyna czy elektryk?

Autor Ewa Czechowska
Ewa Czechowska

Trzecie wydanie najmniejszego SUV-a z Monachium – BMW X1 – ma podążyć drogą sukcesu dwóch poprzednich generacji. Żeby to osiągnąć, producent pozwala wybierać spośród siedmiu wariantów napędowych – od spalinowych do w pełni elektrycznych. Mieliśmy okazję pojeździć trzema wersjami BMW X1 – dieslem, benzynowym R6 i elektrykiem BMW iX1.

BMW X1 (3. generacja, 2022) – duży wybór. BMW oferuje aż siedem wersji napędowych nowego X1. Trzema z nich już jeździliśmy
Auto Bild
BMW X1 (3. generacja, 2022) – duży wybór. BMW oferuje aż siedem wersji napędowych nowego X1. Trzema z nich już jeździliśmy
  • Modyfikacje stylistyczne upodabniają BMW X1 do innych nowych BMW, gabaryty trochę powiększone w stosunku do poprzednika.
  • Przeniesienie BMW X1 na modułową platformę UKL 2 ułatwiło instalację różnych rodzajów napędów.
  • Nowe multimedia i rezygnacja z dotychczasowych sprawdzonych elementów obsługi będą wymagały przyzwyczajenia.
  • Właściwości jezdne każdej ze sprawdzanych wersji są bez zarzutu, nawet ciężki elektryk dobrze radzi sobie na szybko pokonywanych zakrętach.
  • Ceny zróżnicowane, elektryczne BMW iX1 zdecydowanie najdroższe, ale z możliwością dopłaty

Od roku 2009 BMW X1 jest bestsellerem. Obie dotychczasowe generacje zostały sprzedane na całym świecie w 1,9 mln egzemplarzy. Drugie wydanie, które zadebiutowało w 2015 r., otrzymało w Niemczech prestiżową nagrodę "Złotej Kierownicy", przyznawaną przez siostrzaną redakcję "Auto Bilda". Teraz monachijski producent ma silne postanowienie, żeby nie zbaczać z drogi sukcesu.

Autor Ewa Czechowska
Ewa Czechowska
Powiązane tematy:BMWBMW X1SUV