Logo
TestyTesty nowych samochodówJeździliśmy nowym BMW X1. Diesel, benzyna czy elektryk?

Jeździliśmy nowym BMW X1. Diesel, benzyna czy elektryk?

Autor Ewa Czechowska
Ewa Czechowska

Trzecie wydanie najmniejszego SUV-a z Monachium – BMW X1 – ma podążyć drogą sukcesu dwóch poprzednich generacji. Żeby to osiągnąć, producent pozwala wybierać spośród siedmiu wariantów napędowych – od spalinowych do w pełni elektrycznych. Mieliśmy okazję pojeździć trzema wersjami BMW X1 – dieslem, benzynowym R6 i elektrykiem BMW iX1.

BMW X1 (3. generacja, 2022) – duży wybór. BMW oferuje aż siedem wersji napędowych nowego X1. Trzema z nich już jeździliśmy
Auto Bild
BMW X1 (3. generacja, 2022) – duży wybór. BMW oferuje aż siedem wersji napędowych nowego X1. Trzema z nich już jeździliśmy
  • Modyfikacje stylistyczne upodabniają BMW X1 do innych nowych BMW, gabaryty trochę powiększone w stosunku do poprzednika.
  • Przeniesienie BMW X1 na modułową platformę UKL 2 ułatwiło instalację różnych rodzajów napędów.
  • Nowe multimedia i rezygnacja z dotychczasowych sprawdzonych elementów obsługi będą wymagały przyzwyczajenia.
  • Właściwości jezdne każdej ze sprawdzanych wersji są bez zarzutu, nawet ciężki elektryk dobrze radzi sobie na szybko pokonywanych zakrętach.
  • Ceny zróżnicowane, elektryczne BMW iX1 zdecydowanie najdroższe, ale z możliwością dopłaty

Od roku 2009 BMW X1 jest bestsellerem. Obie dotychczasowe generacje zostały sprzedane na całym świecie w 1,9 mln egzemplarzy. Drugie wydanie, które zadebiutowało w 2015 r., otrzymało w Niemczech prestiżową nagrodę "Złotej Kierownicy", przyznawaną przez siostrzaną redakcję "Auto Bilda". Teraz monachijski producent ma silne postanowienie, żeby nie zbaczać z drogi sukcesu.

Autor Ewa Czechowska
Ewa Czechowska
Powiązane tematy: