Należy do nich także nowy na polskim rynku miejski model Vivacity 50, którego największymi atutami są poręczność i ekonomiczność.Karoseria/jakość. Vivacity jest najtańszym w ofercie firmy modelem, ale atrakcyjna cena została okupiona dość ubogim wyposażeniem. Zrezygnowano w nim m.in. z praktycznego wskaźnika poziomu paliwa i dodatkowych schowków.Reszta jest ogólnym standardem. Nadwozie ma spokojną stylizację i nie wyróżnia się z grona innych skuterów. Jednak jego siła tkwi w funkcjonalności i i lekkości. Wygodna dwumiejscowa kanapa zapewnia wystarczająco dużo miejsca dla dwóch osób. Pod nią znajduje się dość pojemny schowek, w którym z łatwością zmieści się kask. W sprawnym poruszaniu się pomagają lusterka zapewniające bardzo dobrą widoczność do tyłu.Układ napędowy. Zespół napędowy umiejscowiony jest tuż przed tylnym kołem. Jego najważniejszą częścią jest jednocylindrowy, dwusuwowy silnik, chłodzony powietrzem, o pojemności 49 ccm. Uzyskuje on 6,2 KM mocy i wyróżnia się przy tym wysoką kulturą pracy. Napęd na tylne koło przekazywany jest poprzez odśrodkowe automatyczne sprzęgło i bezstopniową przekładnię pasową. Układ jezdny. Zawieszenie Vivacity ma dość miękką charakterystykę. Z przodu zastosowano teleskopy upsid-down, które odznaczają się dużą sztywnością, a to pozwala na pewne prowadzenie na nierównościach. Tylne koło mocowane jest jednostronnie do wahacza, będącego jednocześnie obudową przekładni bezstopniowej. Aby skutecznie hamować, zastosowano przedni hamulec tarczowy i bębnowy tylny.Wrażenia z jazdy/osiągi. Silnik uruchamiany jest elektrycznie. Chcąc ruszyć, a później przyśpieszać, wystarczy dodać gazu. 6,2 KM to dużo jak na skuter o tak spokojnej stylizacji. Mimo to rozpędza się on tylko do 45 km/h, ale w bardzo krótkim czasie. Niestety, na więcej nie pozwalają przepisy. Jednak dzięki temu do 18 roku życia do jazdy nim uprawnia karta motorowerowa, a po ukończeniu 18 lat nie są do tego wymagane już żadne uprawnienia. Komfortowe i poręczne podwozie w połączeniu z cicho i bez wibracji pracującym silnikiem sprawiają, że jazda jest bardzo przyjemna. Szczególnie podczas jazdy w korku docenimy małą masę i łatwość manewrowania. Koszty. W tej kategorii Vivacity jest trudny do pokonania. Dlaczego? Na 100 km zużywa zaledwie 2,5 l paliwa, a jego cena 6,7 tys. zł jest dość atrakcyjna.Podsumowanie. Vivacity jest ciekawą propozycją dla tych, którzy nad krzykliwe kształty skutera przedkładają względy praktyczne.Ocena: 4
Prosta recepta na korek
Pojazdy spod znaku lwa to nie tylko samochody. Peugeot to również producent nowoczesnych skuterów o różnych pojemnościach.