Po 5 latach przerwy, spowodowanej wycofaniem z oferty modelu Yaris Verso (produkowany: 1999-2005), Toyota wraca do segmentu mikrovanów. Verso-S będzie konkurowało na rynku z takimi samochodami jak Honda Jazz, Kia Venga czy Hyundai ix20.

Produkowany w Japonii model wyróżnia się atrakcyjną stylistyką nadwozia i łatwo go rozpoznać jako członka rodziny Toyoty. Auto o długości niespełna 4 m jest krótsze od głównych konkurentów, ale dzięki sprytnemu projektowi wnętrza (konstrukcja foteli, paneli bocznych i deski rozdzielczej) oferuje wystarczająco miejsca dla 5 pasażerów. Deska rozdzielcza ma klasyczny zestaw zegarów, natomiast wyróżnia ją umieszczony centralnie kolorowy ekran dotykowy o przekątnej 6,1 cala, stanowiący element pokładowego systemu multimedialnego Touch Screen. Charakterystyczne jest także wysokie umiejscowienie dźwigni zmiany biegów.

Przestrzeń bagażowa modelu może być wyposażona w dwupoziomowo regulowaną podłogę. W zależności od tego, które położenie jest wybrane, bagażnik ma pojemność 336 l (podłoga na równi z krawędzią załadunkową) lub 393 l (opuszczona o 95 mm). Po złożeniu oparć tylnej kanapy (dzielona asymetrycznie w stosunku 60:40) do dyspozycji jest już 1388 l. Co ważne, składanie tylnych siedzeń nie wymaga żadnego wysiłku – wystarczy pociągnąć jeden z uchwytów umieszczonych przy oparciach lub po bokach przestrzeni bagażowej.

Verso-S dostępne będzie w trzech poziomach wyposażenia. W podstawowym standard obejmie m.in.: 7 airbagów (przednie, boczne, kurtynowe oraz kolanowy dla kierowcy), ABS z elektronicznymi układami rozdziału siły hamowania EBD i wspomagania awaryjnego hamowania BA, systemy kontroli stabilności VSC i trakcji TC, elektryczne wspomaganie układu kierowniczego, elektrycznie sterowane szyby przednie, podświetlenie wnętrza wykorzystujące diody LED oraz radioodtwarzacz CD/MP3 z wyjściem USB.

W pakiecie średnim znajdziemy ponadto: dwupoziomową podłogę bagażnika, klimatyzację manualną, kierownicę i gałkę dźwigni zmiany biegów obszyte skórą, podłokietniki z przodu i z tyłu, przyciski sterujące systemem audio na kierownicy oraz Touch Screen Multimedia. Ostatni element, poza standardowym odtwarzaniem muzyki z radia, płyt CD/MP3 lub iPoda oraz podłączeniem telefonu przy użyciu Bluetooth, może też wyświetlać obraz z tylnej kamery cofania lub mapy systemu nawigacyjnego.

W przyszłości Toyota przewiduje rozszerzenie funkcjonalności układu o usługi Google, np. informacje o punktach POI, wskazanych kierunkach jazdy i cenach paliw oraz prognozę pogody czy też dostęp do serwisów społecznościowych, a także o odbiór cyfrowych stacji radiowych.

W topowej wersji wyposażenie będzie uzupełnione o: automatyczną klimatyzację, elektrochromatyczne lusterko wewnętrzne, czujniki zmierzchu i deszczu, elektrycznie sterowane szyby z tyłu oraz bezkluczykowy system dostępu do auta i uruchamiania silnika. Na liście opcji znajdą się m.in.: tapicerka skórzana, podgrzewane fotele przednie oraz panoramiczny dach szklany.

Gama jednostek napędowych obejmie silnik benzynowy o poj. 1,33 l i mocy 99 KM oraz diesla 1.4 D-4D o mocy 90 KM. Obydwa motory standardowo do przeniesienia momentu na przednie koła wykorzystają 6-stopniowe przekładnie manualne. Wersja benzynowa alternatywnie dostępna będzie z bezstopniową skrzynią Multidrive S (z symulowanymi 7 przełożeniami), natomiast wysokoprężna – ze zautomatyzowaną, 6-stopniową MultiMode. W obydwu poza trybem automatycznym kierowca będzie mógł zmieniać biegi sekwencyjnie manetkami przy kole kierownicy.