Z crossoverami jest trochę tak, jak z kawą w tekturowym kubku na wynos – jeszcze kilka lat temu nikt jej nie znał, a dziś wszyscy pytają: dlaczego to my na to nie wpadliśmy? Europejski król crossoverów to Renault Captur. Po czterech latach od premiery Francuzi postanowili nieco odświeżyć swój rynkowy przebój i zafundowali mu lifting.
Z zewnątrz zdecydowano się tylko na niewielkie korekty i retusze: odrobinę zmieniono „nos”, grill chłodnicy otrzymał sznyt znany z Kadjara, podobnie jak światła do jazdy dziennej oraz ledowe reflektory. Najwięcej przerobiono jednak we wnętrzu auta. Tam, gdzie palce pukały o twardy plastik, teraz można wyczuć piankowe powierzchnie. Niezależnie od tego, gdzie spojrzymy, wykończenie jest ładniejsze, materiały są lepsze jakościowo. Obicia drzwi, podparcia łokci, plastiki – wszystko ma wyraźnie wyższą jakość niż dotychczas. A do tego nowa topowa wersja: Initiale Paris.
W przypadku techniki nowością są asystenci martwego pola lusterek i parkowania. Poza tym Captur pozostał praktycznym kumplem do codziennych spraw. Bazujący na płycie podłogowej Clio crossover nie stara się nawet nas przekonać, że ma coś wspólnego ze sportem – i bardzo dobrze! Takie połączenia zazwyczaj średnio wychodzą i w efekcie samochód nie jest ani sportowy, ani komfortowy.
Klienci mają do wyboru 4 silniki, nie ukrywamy, że nam najbardziej przypadł do gustu 118-konny benzyniak. Cena podstawowego modelu zaczyna się od 56 900 zł (wersja Life z silnikiem TCe 90).
Renault Captur po liftingu - w punkt
To jest super Reflektory LED.
To nie wyszło Jeśli chodzi o lifting, to naszym zdaniem wszystko wyszło.
Efekt WOW! Zmiana materiałów, która może wpłynąć na postrzeganie auta.
Kto to kupi? Ci, którzy rozważają też kupno kompaktu.
Renault Captur po liftingu - naszym zdaniem
Pod względem techniki w Capturze zmieniło się niewiele (i nie musiało!), a nowe materiały sprawiły, że wsiadając do auta, od razu poczujemy różnicę.
Renault Captur TCe 120 - dane techniczne
Silnik | t.benz. R4 |
Pojemność | 1197 cm3 |
Moc maksymlana | 118 KM przy 5000 obr./min |
Maksymalny moment obrrotowy | 205 Nm przy 2000 obr./min |
Napęd/skrzynia biegów | przedni/ręczna 6b |
Długość/szerokść/wysokość | 4122/1778/1566 mm |
Pojemność bagażnika | 377-1235 l |
Masa własna | 1270 kg |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 9,9 s |
Prędkość maksymalna | 182 km/h |
Średnie spalanie producenta | 5,5 l/100 km |
Emisja CO2 | 125 g/km |
Cena | od 64 900 zł |
Przedni podłokietnik jest w standardzie tylko najbogatszych wersji.
Grill z większego brata – Kadjara, delikatny lifting twarzy, nowe światła do jazdy dziennej i reflektory LED – oto Captur po modyfikacjach.