Czy da się jeździć elektrykiem, korzystając tylko z domowego gniazdka? [Test]

Auto Świat
Renault Megane E-Tech EV60 Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat
Renault Megane E-Tech EV60
Renault Megane E-Tech występuje w dwóch wersjach silnikowych – o mocy 130 KM i z trakcyjną baterią o pojemności 40 kWh oraz z silnikiem generującym 220 KM i z akumulatorami o pojemności 60 kWh. W długodystansowym teście mamy tę drugą odmianę i tym razem sprawdzamy, jak użytkuje się elektryczny model, gdy korzystamy wyłącznie z domowego gniazdka.
  • Renault Megane E-Tech w topowej wersji ma 220 KM i trakcyjną baterię o pojemności 60 kWh, natomiast zasięg wg WLTP to 450 km
  • Zastosowany silnik pozwala rozpędzić samochód do setki po 7,4 s, a maksymalna prędkość wynosi 160 km/h
  • Renault Megane E-Tech z 220-konnym silnikiem i w wersji Techno kosztuje 219 900 zł

Renault Megane – dla kogo?

Renault Megane E-Tech to elektryczny kompakt, który nadaje się wprawdzie do dalszych podróży, niemniej jednak to pojazd dla osób, które chcą użytkować go głównie w mieście, gdzie w większym stopniu wykorzystamy świetnie działającą rekuperację tego modelu. Z wiadomych względów to także elektryk dla tych, którzy mają własne gniazdko do ładowania baterii. To znacznie poprawia komfort użytkowania pojazdu.

Renault Megane – opis modelu

Renault Megane E-Tech to kolejna generacja kompaktowego modelu z Francji, ale w przeciwieństwie do sprzedawanej w dalszym ciągu czwartej generacji (od 2016 r.) dostępna jest wyłącznie z elektrycznym napędem i nie jest typowym hatchbackiem, lecz autem o cechach crossovera. To zasługa powiększonego prześwitu oraz czarnych plastikowych nakładek na nadkolach.

Google News
Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński Dziennikarz AutoŚwiat.pl

Katalog Samochodów Auto Świat