- Kompaktowa limuzyna Renault przeszła kurację odświeżającą jesienią 2020 r., ale do sprzedaży w Polsce weszła na początku 2021 r.
- Silnik benzynowy o mocy 140 KM to obecnie najmocniejsza jednostka w Megane GrandCoupe
- W podstawowej wersji TCe 140 EDC Intense to 104 900 zł
- Renault Megane GrandCoupe – co się zmieniło w ramach face liftingu?
- Renault Megane GrandCoupe – stonowany charakter
- Renault Megane GrandCoupe – naszym zdaniem
- Renault Megane GrandCoupe TCe 140 EDC - dane techniczne
- Renault Megane GrandCoupe TCe 140 EDC - osiągi
- Renault Megane GrandCoupe TCe 140 EDC - wyposażenie
- Renault Megane GrandCoupe TCe 140 EDC - gwarancja/Ceny
Obecna generacja kompaktowego Renault Megane dostępna jest na rynku od 5 lat. W 2020 r. cała gama modelu przeszła kurację odświeżającą. Najpierw latem objęła ona produkowane we Francji wersje hatchback i kombi, a potem późną jesienią dołączył do nich sedan wytwarzany w zakładach w Turcji. Ten ostatni pojawił się w salonach dilerskich marki na początku 2021 r..
Renault Megane GrandCoupe – co się zmieniło w ramach face liftingu?
To przede wszystkim detale stylistyczne nadwozia, dzięki którym sedan zyskał jeszcze bardziej elegancki charakter. Z przodu zmiany widać w wyglądzie reflektorów w kształcie litery C – teraz seryjnie z technologią LED Pure Vision, nowym zderzaku i grillu z chromowanymi wstawkami, z boku w szerszych listwach progowych i podświetlanych klamkach, a z tyłu w nowych lampach LED 3D „Edge light” wieńczących zgrabną „pupę” GrandCoupe. Zmiany te w połączeniu z opcjonalnymi 18-calowymi kołami sprawiają, że kompaktowy sedan ma w sobie coś z reprezentacyjnej limuzyny, przypomina wręcz większego Talismana i w tym przypadku jest to akurat komplement.
Jeszcze więcej nowości pojawiło się we wnętrzu. Uwagę zwracają zwłaszcza cyfrowe zegary na ekranie o przekątnej 10,25 cala z wyraźną, czytelną grafiką oraz nowy ekran dotykowy o przekątnej 9,3 cala na konsoli środkowej (obydwa to elementy pakietu Multimedia 9,3), który pozwala na łatwą obsługę systemu multimedialnego. Co ważne, działa znacznie szybciej niż w poprzedniku, ma lepszą rozdzielczość i reakcje na dotyk. Renault nie zrezygnowało z fizycznych przycisków do klimatyzacji i wybranych funkcji, w tym także na ramionach kierownicy i przy kolumnie kierowniczej (do sterowania systemem audio), co pozytywnie wpływa na ergonomię obsługi. Dobre wrażenie robią też materiały wykończeniowe, z wyjątkiem dolnych partii deski rozdzielczej i obić tylnych drzwi wykonanych z twardego tworzywa.
Na plus trzeba zaliczyć przestronność, zwłaszcza na przednich, komfortowych fotelach. Również na tylnej kanapie dwóch dorosłych pasażerów będzie podróżować wygodnie, choć opadająca linia dachu ogranicza delikatnie przestrzeń nad głową. Na głowę uważać trzeba za to przy wysiadaniu bo łatwo zawadzić nią o górny rant.
Uwag nie mamy do pojemności bagażnika – 503 l to jeden z lepszych wyników w tej klasie. Do tego w razie potrzeby łatwo go powiększyć dzięki możliwości składania oparć tylnej kanapy. Jedyne czego brakuje to otworu w rozkładanym podłokietniku, który ułatwiałby przewożenie dłuższych przedmiotów czy np. nart.
Renault Megane GrandCoupe – stonowany charakter
Testowany egzemplarz napędzany był silnikiem o poj. 1,3 l i mocy 140 KM. To jednostka znana już z poprzednika, która w zestawie z dwusprzęgłowym „automatem” EDC preferuje raczej spokojny styl jazdy. W przeciwnym razie zdarza się, że przekładnia szarpie przy ruszaniu, ma też opóźnione reakcje na wciśnięcie w podłogę pedału gazu – najpierw chwilę się zastanawia, potem stara się nadrobić stracony czas. Jej reakcje poprawiają się po wybraniu trybu Sport w układzie Multi-Sense, ale nadal nie czynią z Megane GrandCoupe sprintera – przyspieszenie do „setki” zajmuje prawie 10 s. Do tego szybka jazda owocuje spalaniem na poziomie ponad 9,2 l/100 km. Taki wynik zanotowaliśmy na trasie z Warszawy do Sopotu autostradami A1 i A2 z dopuszczalną prędkością 140 km/h. Przy łagodnym obchodzeniu się z pedałem gazu udało się zejść poniżej 8 l na 100 km, ale to i tak o blisko 2 l więcej niż obiecuje producent.
Spokojnemu stylowi jazdy sprzyja także charakterystyka układu jezdnego, który miękko tłumi nierówności i zapewnia wysoki komfort na trasie. Na zakrętach powoduje jednak mocniejsze wychylanie się nadwozia i wykazuje tendencje do nadsterowności, choć trzeba przyznać, że w sukurs kierowcy przychodzi szybko w takich sytuacjach pokładowa elektronika. Pod tym względem 5-drzwiowy Megane, a także kombi radzą sobie lepiej.
Renault Megane GrandCoupe – naszym zdaniem
Polska jest jednym z 30 krajów na świecie, w których jest oferowany Megane GrandCoupé. Muszę przyznać, że ta wersja nadwoziowa ma w sobie dużo uroku i to właśnie atrakcyjny, reprezentacyjny design jest bez wątpienia jej największą zaletą. Należy ją docenić także za przestronne wnętrze, komfort jazdy oraz elektronicznych asystentów kierowcy wpływających na wygodę i bezpieczeństwo użytkowania. Cena, zważywszy na to, że wersja TCe 140 EDC dostępna jest tylko z najbogatszym pakietem wyposażenia Intens, też okazuje się konkurencyjna. Jeśli jednak preferujecie więcej emocji za kierownicą, to trzeba poszukać czegoś innego.
Ocena: 4
Renault Megane GrandCoupe TCe 140 EDC - dane techniczne
Silnik: typ/cylindry/zawory | turbobenzynowy/R4/16 |
Ustawienie silnika | poprzecznie z przodu |
Zasilanie | wtrysk bezpośredni |
Pojemność skokowa | 1333 cm3 |
Maksymalna moc | 140 KM/4500 obr/min |
Maks. moment obrotowy | 240 Nm/1600 obr./min |
Skrzynia biegów/napęd | aut. 7/na przednie koła |
Hamulce (przód/tył) | tarczowe wentyl./tarczowe w. |
Marka i model opon | Continental Premium Contact |
Rozmiar opon | 225/40 R 18 |
Masa własna/ładowność | 1381/548 kg |
Masa przyczepy z hamulcem/bez | 1650/660 kg |
Poj. bagażnika/zbior. paliwa | 503/50 l |
Renault Megane GrandCoupe TCe 140 EDC - osiągi
Prędkość maksymalna | 205 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 9,8 s |
Spalanie wg WLTP cykl mieszany | 5,9-6,2 l/100 km |
Emisja CO2 wg WLTP, cykl mieszany | 134-141 g/km |
Teoretyczny zasięg | 806 km |
Min. średnica zawracania | 11,3 m |
*dane fabryczne |
Renault Megane GrandCoupe TCe 140 EDC - wyposażenie
Wersja | Intens TCe 140 EDC |
Reflektory Full LED Pure Vision | S |
System Multi-Sense | S |
System kontroli pasa ruchu (LDW) | S |
Apple CarPlay i Android Auto | S |
Sys. kontr. zmęczenia kierowcy | S |
Wspomaganie parkowania (p/t) | S |
Karta Renault Hands Free | S |
Easy Link 9,3˝ z navi, radiem DAB, Bluetooth, 2 x USB + jack i head-up | 4900 zł |
Pakiet Zimowy | 1200 zł |
Pakiet Easy 2 (kontrola martwego pola, Easy Park Assist, wsp. wyjeżdż. tyłem) | 2000 zł |
Lakier metalik/18-calowe alufelgi | 2500/2500 zł |
Renault Megane GrandCoupe TCe 140 EDC - gwarancja/Ceny
Cena podst. testowanej wersji | 104 900 zł |
Gwarancja mechaniczna | 3 lata |
Gwarancja perforacyjna | 12 lat |
Przeglądy | co 30 tys. km/2 lata |
Cena testowanego egzemplarza | 118 700 zł |
Galeria zdjęć
Przejrzysty, ergonomiczny kokpit z cyfrowymi zegarami i „tabletowym” ekranem dotykowym na konsoli środkowej. Wyświetlacz head-up na wysuwanej szybce dostępny jest w opcji
Komfortowe, profilowane fotele zapewniają dobre trzymanie boczne i podparcie nóg
Pasażerom o wzroście powyżej 180 cm może delikatnie brakować przestrzeni nad głową
Dwustrefową klimatyzację i wybrane systemy elektroniczne obsługuje się za pomocą fizycznych przycisków. To dobre rozwiązanie
Silnik 1.3 TCe/140 KM to obecnie najmocniejsza jednostka dostępna w wersji GrandCoupé
Osłonięte zawiasy nie ingerują w przestrzeń bagażową. Pojemność (503 l) – jedna z największych w klasie
W topowej wersji w ramach pakietu ekran wirtualnych zegarów ma przekątną 10,25 cala. Oferuje kilka opcji wyświetlanych informacji
Tryb Sport jest jednym z czterech, które oferuje układ Multi-Sense. Do wyboru są jeszcze: Eco, Comfort i MySense
Użytkownik może personalizować zegary widżetami z wybranymi danymi o kondycji auta
Tryb MySense pozwala na konfigurację działania wybranych systemów zgodnie z preferencjami użytkownika