Kombi wyróżnia się bardzo atrakcyjną stylistyką nadwozia z dynamicznym przodem, identycznym jak w hatchbacku, i zgrabnym tyłem z charakterystycznym kształtem świateł. W porównaniu z wersją 5-drzwiową auto jest o 263 mm dłuższe (4558 mm) i ma o 62 mm większy rozstaw osi (2702 mm). W odniesieniu do drugiej generacji kombi różnice te to odpowiednio: +58 mm w długości i +16 mm w rozstawie. Zmiana wymiarów zaowocowała zwiększeniem przestronności wnętrza. Więcej miejsca mają zwłaszcza pasażerowie podróżujący na tylnej kanapie. Pojemność przestrzeni bagażowej przy standardowym ustawieniu siedzeń wynosi 524 l, a po rozłożeniu dzielonej asymetrycznie kanapy wzrasta do 1595 l (do dyspozycji płaska podłoga). Dzięki możliwości składania oparcia fotela przedniego pasażera autem można przewozić przedmioty o maksymalnej długości 2550 mm.
Pod względem jakości wykończenia i poziomu wyposażenia kombi oferuje standard znany już z innych odmian nadwoziowych Mégane’a. Kokpit jest taki sam, podobnie zresztą jak materiały i kolorystyka tapicerki. W zależności od wersji znajdziemy tu m.in.: kartę Hands Free do otwierania i uruchamiania samochodu, automatyczny hamulec postojowy, dwustrefową automatyczną klimatyzację z trzema trybami regulacji temperatury (Soft-Auto-Fast), kierunkowe reflektory biksenonowe, system audio 3D Sound by Arkamys®, nowy system nawigacji satelitarnej Carminat TomTom z dużym, 5,8-calowym, kolorowym ekranem, Bluetoothem i DVD oraz panoramiczny szyberdach.
Wysoki poziom bezpieczeństwa zapewniają: strefy kontrolowanego zgniotu, przednie, boczne i kurtynowe poduszki powietrzne, ABS z korektorem siły hamowania i wspomaganiem nagłego hamowania, system stabilizacji toru jazdy ESP z funkcją kontroli podsterowności oraz czujnik ciśnienia w oponach. Z nowej Laguny zaadaptowano podwójne czujniki uderzenia bocznego, które skracają czas odpalenia dwukomorowych airbagów chroniących klatkę piersiową i miednicę, zapewniając lepszą ochronę pasażerów. Renault nie ukrywa, iż liczy na maksymalną ocenę w testach zderzeniowych Euro NCAP (hatchback uzyskał notę 37/37).
W zawieszeniu Grandtoura zastosowano z przodu kolumny McPhersona połączone z widlastą ramą podsilnikową, a z tyłu oś sprężystą. Charakterystyka układu ma zapewniać optymalny komfort.
Gama jednostek napędowych obejmie silniki benzynowe:
- 1.4 TCe o mocy 130 KM;1.6 w wersjach 100 i 110 KM, w tym także przystosowane do zasilania bioetanolem;2.0 o mocy 140 KM z bezstopniową przekładnią CVT;2.0 TCe o mocy 180 KM,
oraz diesle:
- 1.5 dCi/85 KM;1.5 dCi/90 KM;1.5 dCi/105 KM;1.5 dCi/110 KM;1.9 dCi/130 KM;2.0 dCi/150 KM, dostępny z 6-biegową automatyczną skrzynią biegów;2.0 dCi/160 KM z 6-biegową przekładnią manualną.
Podsumowanie
Mocne uderzenie Renault. Jeśli do przedstawionych tu modeli dołożymy jeszcze Clio po face liftingu, to okaże się, że francuski koncern ma w tej chwili najmłodszą gamę modelową na rynku.
Rodzina Mégane’a w najpopularniejszej klasie kompakt wygląda tu szczególnie atrakcyjnie. Kombi można swobodnie zaliczyć do najładniejszych aut segmentu. Jest nie tylko funkcjonalnym samochodem, lecz także bardzo bezpiecznym, a jego dodatkowy atut to bogaty wybór wersji silnikowych, z których godną uwagi jest 1.4 TCe, łącząca dynamiczny charakter większych jednostek z ekonomicznym spalaniem mniejszych. Scénic to od lat wyznacznik standardów w segmencie kompaktowych minivanów i pod tym względem nic się nie zmieniło. To po prostu solidne rodzinne auto.