I będzie miał ku temu przynajmniej kilka powodów. Po pierwsze, turbodiesel ma taką rezerwę mocy, że rozsądnie prowadzący kierowca znajdzie niewiele okazji, by w pełni z niej skrzystać. Po drugie, spalanie potrafi być przyjemnie niskie, o ile nie wciskamy mocno gazu na każdym skrzyżowaniu. Po trzecie, o ile skrzynia DSG w luksusowych autach w rodzaju Passata CC z dużym silnikiem benzynowym pozostawia nieco do życzenia pod względem płynności jazdy, o tyle w narowistym minivanie Seata sprawdza się znakomicie. Dość powiedzieć, że o możliwości manualnej zmiany biegów (a taka istnieje, w trybie sekwencyjnym) można spokojnie zapomnieć. Musimy tutaj zmartwić amatorów skrzyń ręcznych: od czasu wprowadzenia skrzyni DSG wciskanie sprzęgła i zajmowanie prawej ręki czymś innym niż trzymanie kierownicy straciło sens.Poza tym Altea XL ma bagażnik, w którym można wstawić na stałe 29--calowy telewizor kineskopowy. Na pikniku wystarczy otworzyć tylną klapę i odtworzyć na wideo film sentymentalny pokazujący, jak to się kiedyś ręcznie zmieniało biegi...