Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Seat Exeo, czyli bliski krewny Audi A4

Seat Exeo, czyli bliski krewny Audi A4

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Do ekskluzywnych jazd testowych wąskiej grupie dziennikarzy z całego świata udostępniono kilka aut przedprodukcyjnych. Nie dało się tego jednak zauważyć – wszystkie elementy i detale wnętrza spasowano dokładnie, a użyte materiały są najwyższej jakości.

Seat Exeo, czyli bliski krewny Audi A4
Zobacz galerię (4)
Auto Świat
Seat Exeo, czyli bliski krewny Audi A4

Wnętrze Exeo to mieszanka rozwiązań Audi i Seata (zbudowano je na bazie Audi A4 poprzedniej generacji). Typowe dla Seata są np. duże, okrągłe wloty powietrza oraz trójramienna kierownica. Exeo już w podstawowej wersji Reference będzie bogato wyposażone, m.in.: w ABS i ESP, 6 poduszek powietrznych, automatyczną, dwustrefową klimatyzację, sprzęt audio, 16-calowe koła, elektrycznie sterowane szyby. Testowy egzemplarz miał najbogatsze wyposażenie Sport (elektrycznie sterowane fotele, felgi aluminiowe, skórzana tapicerka), a do tego topowy silnik: 2-litrowy, benzynowy TSI o mocy 200 KM. To znakomita jednostka, bardzo mocna i elastyczna (maksymalny moment już od 1800 obr./min), spala zaledwie 7,7 l/100 km.Oprócz dynamicznego silnika pochwały należą się Exeo za doskonałe zawieszenie (z przodu wielodrążkowe, z tyłu wahacze trapezowe). Takie rozwiązanie zapewnia bardzo dobre trzymanie się drogi, zarówno na prostej, jak też podczas manewrów – nawet bardzo gwałtownych i związanych z szybką zmianą obciążenia, typu: hamowanie w zakręcie czy omijanie przeszkody przy dużej prędkości. Druga pochwała za skuteczne wyciszenie auta. To zasługa m.in. dwuwarstwowych szyb bocznych. Do wnętrza docierają bardzo stłumione odgłosy.{player}1225775435211.flv{/player} Widoczność z miejsca kierowcy dobra, na przednich fotelach ilość miejsca wystarczająca nawet dla wysokich osób. Na tylnej kanapie miejsca jest nieco mniej, szczególnie na nogi oraz w sytuacji, gdy kierowca i pasażer z przodu będą słusznego wzrostu. Nie zabraknie natomiast miejsca nad głowami, ponieważ linię dachu Exeo poprowadzono dość płasko i nie schodzi gwałtownie ku tyłowi. Nie powinno zabraknąć miejsca w bagażniku – ma on poj. 460 l i regularne kształty. Swobodnie zmieści się w nim kilka dużych walizek.Exeo pojawi się w Europie Zach. w marcu 2009 r. Podstawowa wersja 1.6/102 KM ma kosztować 21 990 euro (80 tys. zł), a 200-konna benzynowa 28 tys. euro (100 tys. zł). Do Polski Exeo trafi w czerwcu 2009 r.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy:
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków