Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Seat Leon FR - kombi z wigorem
  • Silnik okazuje się dynamiczny, ale testowe zużycie paliwa w mieście wynosi nawet 9 l/100 km
  • W testowanej konfiguracji występują tylko wyprzedażowe egzemplarze z zeszłego roku
  • Pozycja za kierownicą oraz obsługa urządzeń pokładowych są bez zastrzeżeń. Cieszą również materiały o wysokiej jakości

Tatusiowie też chcą mieć auto o sportowym charakterze. Idealny może być dla nich testowany Seat. Praktyczne nadwozie sprawdzi się podczas wyjazdów z rodziną, a osiągi pozwolą na odrobinę szaleństwa.

Seat Leon FR - nadwozie

To kombi, zatem zacznijmy od tyłu. Dzięki mocno pochylonej szybie w klapie kufra Leon prezentuje się zgrabnie. Na szczęście taki zabieg stylistyczny nie ograniczył praktyczności, bowiem bagażnik jest pojemny – 587-1470 l. Powody do zadowolenia dają też: duża ilość miejsca dla pasażerów w obu rzędach siedzeń, wygodne fotele i stylistyka kokpitu – łączy cechy sportowe z eleganckimi.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Seat Leon FR - silnik

Mocne wciśnięcie gazu skutkuje gwałtownym wystrzeleniem pojazdu. Silnik równomiernie ciągnie w całym zakresie prędkości obrotowych, a osiąganie „setki” po 8,6 s to dobry wynik. Do charakteru auta pasuje działanie skrzyni biegów. Poszczególne przełożenia wskakują precyzyjnie, a krótki skok lewarka przywodzi na myśl rasowe sportowe modele. Mniej entuzjastyczne jest zużycie paliwa. Producent obiecuje, że w mieście auto spali 5,3 l/100 km. Tymczasem nawet podczas spokojnej jazdy potrzeba 7,5 l/100 km. Kierowcy, którzy w pełni wykorzystują potencjał auta, muszą liczyć się ze zużyciem 9 l/100 km.

Seat Leon FR - prowadzenie

Sztywne zawieszenie pozwala na perfekcyjne pokonywanie zakrętów, a do tego dobrze tłumi wyboje. Niestety, opony w rozmiarze 225/40 R 18 obniżają komfort podróżowania. W związku z momentem obrotowym 340 Nm przydaje się napęd 4x4 – podczas gwałtownego ruszania nie wyczuwa się utraty przyczepności.

Seat Leon FR - koszty

Samochód w testowanej wersji wycofano z Polski i pozostały tylko egzemplarze wyprzedażowe. Teraz kosztują one 101 200 zł zamiast wcześniejszych 107 200 zł. Leona ze 150-konnym dieslem, napędem 4x4 i manualną skrzynią będzie można nadal kupić jako podwyższoną wersję X-Perience.

Seat Leon FR - to nam się podoba

Dynamiczny silnik, dobre prowadzenie, przestronne wnętrze, wygodne sportowe fotele.

Seat Leon FR - to nam się nie podoba

Spalanie o wiele wyższe niż fabryczne, niski profil opon obniża komfort resorowania.

Seat Leon FR - nasza opinia

Seat Leon FR to kombi, które cieszy nie tylko praktycznym nadwoziem, lecz także osiągami. Szkoda, że już nieoferowane.

Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
Powiązane tematy:
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków