Seat Leon po liftingu - dobra sprzedaż i szeroka oferta

Seat Leon jest najpopularniejszym modelem Seata w Polsce. Aż 60 proc. sprzedawanych w kraju Seatów stanowią właśnie kompaktowe modele. Leon występuje w trzech rodzajach nadwozia (3- i 5-drzwiowe hatchback i kombi), z dwoma rodzajami napędu (przedni i 4x4) i trzema typami zawieszeń (standardowym, sportowym i aktywnym). Obecnie w sprzedaży znajduje się trzecia generacja modelu, która jesienią 2016 roku przeszła modernizację.

Seat Leon po liftingu - więcej komfortu na pokładzie

Po zajęciu miejsca za kierownicą pierwszą rzeczą jaka rzuca się w oczy jest duży, 8-calowy dotykowy ekran obsługujący multimiedia, zapożyczony z modelu Ateca. Nowe system multimedialny oferować będzie dostęp do aplikacji Seat ConnectApp, funkcję MirrorLink (możliwość wyświetlania zawartości smartfona na ekranie radia_ oraz lepsze możliwości parowania z telefonami dzięki funkcjom Android Audio i Apple CarPlay.

Fanów elektroniki ucieszy zapewne możliwość indukcyjnego ładowania niektórych modeli telefonów. Nowością w poliftingowym modelu jest także system dostępu bezkluczykowego z przyciskiem uruchamiania silnika Start-Engine-Stop.

Seat Leon po liftingu - więcej bezpieczeństwa na pokładzie

W poliftingowym modelu pojawiło się wiele nowych systemów wspomagających kierowcę:

- ochrona pieszych (wykrywa osoby przecinające tor jazdy samochodu i automatycznie uruchamia hamulce),

- asystent pasa ruchu (ostrzega, a w razie braku reakcji ze strony kierowcy utrzymuje samochód w pasie ruchu),

- aktywny tempomat (sam przyśpieszy i zwolni, zachowując bezpieczną odległość od samochodu poprzedzającego),

- asystent jazdy w korku (wykorzystuje aktywny tempomat i asystenta pasa ruchu),

- asystent znaków drogowych (kamera znajdująca się w lusterku wstecznym skanuje znaki drogowe i wyświetla je na ekranie komputera pokładowego),

- asystent świateł drogowych (w przypadku jazdy nocą i pojawienia się auta jadącego z naprzeciwka automatycznie przełącza między światłami drogowymi i mijania),

- inteligentny asystent bezpieczeństwa (w razie zasłabnięcia kierowcy lub braku reakcji z jego strony samochód zatrzyma się automatycznie).

Nowością jest także elektromechaniczny hamulec ręczny (w wersji ze skrzynią DSG z funkcją Auto Hold).

Foto: seat / Auto Świat
Seat Leon po liftingu: trzy nowe kolory nadwozia

Seat Leon po liftingu - zmiany na zewnątrz

Model poliftingowy z zewnątrz rozpoznamy przede wszystkim za sprawą nowego przodu (inne: grill, reflektory i światła przeciwmgielne wykonane w technice LED), tylnych świateł LED, a także nowych kolorach nadwozia i wzorach felg aluminiowych.

Seat Leon po liftingu - już nie sportowy, a premium

W Leonie pojawiła się nowa wersja wyposażeniowa Xcellence, która wyższym poziomem wyposażenia i bardziej wyszukanym wyglądem ma zachęcić klientów z większymi wymaganiami. Nie będzie tania (od 81 500 zł), ale oferować ma w standardzie m.in.: 17-calowe felgi aluminiowe, reflektory LED, świtła przeciwmgielne LED, system dostępu bezkluczykowego, sportowe zawieszenie, kamerę cofania, możliwość zmiany koloru podświetlenia wnętrza, inny grill, chromowane ramki szyb oraz przełącznik trybów jazdy.

Seat Leon po liftingu - gama silnikowa niemal bez zmian

Jak to zwykle bywa przy okazji face liftingu dokonano modernizacji gamy silnikowej, zwłaszcza pod kątem poprawienia osiągów i zużycia paliwa. Największą nowością jest pojawienie się turbodiesla 1.6 TDI o mocy 115 KM, który występował będzie zarówno ze skrzynią manualną jak i automatyczną DSG.

Przy okazji face liftingu nie dokonano zmian w zawieszeniu. Samochód charakteryzuje się dobrą precyzją prowadzenia, a jego zawieszenie (standardowe) oferuje dobry kompromis między komfortem a bezpieczeństwem jazdy.

Seat Leon po liftingu - ceny

59 300 zł trzeba będzie zapłacić za trzydrzwiowego Leona z silnikiem 1.2 TSI o mocy 86 KM. W wersji Reference auto jest już wyposażone w radioodtwarzacz i ręczną klimatyzację. Pięciodrzwiowy wariant modelu z turbodieslem 1.6 TDI 90 KM wyceniono na 70 100 zł. W ofercie pojawi się nowa odmiana Copa z bogatym wyposażeniem i pakietem stylistycznym, kosztująca od 71 900 zł (silnik 1.2 TSI o mocy 110 KM).

Ceny wyższych wersji, czyli Style i Xcellence (nowość), zaczynają się odpowiednio od: 76 300 zł i 81 500 zł. Seat Leon po liftingu w popularnej wersji FR będzie dostępny od 81 500 zł (z silnikiem 1.4 TSI 125 KM i ręczną skrzynią biegów). Nie zabraknie też wariantów ze skrzynią DSG - w cenie 91 500 zł z silnikiem 1.4 TSI 150 KM w wersji.