Na tylnej kanapie jest wystarczająca dużo miejsca nawet dla osoby o wzroście ponad 190 cm. Mamy jednak zastrzeżenia, bo dłuższa jazda na stosunkowo twardych fotelach i tylnych siedzeniach może dawać się we znaki. To wszystko wymaga jednak przyzwyczajenia.
Często o kształcie nowoczesnych samochodów decyduje design. To także dotyczy testowanej przez nas Octavii Combi, która osobom o wyższym wzroście może sprawiać kłopoty z wsiadaniem na przednie fotele. Szczególnie dotyczy to miejsca kierowcy.
Są jednak i plusy. Czterocylindrowy silnik 1.4 TSI o mocy 140 KM średnio zużywał 6,7 l/100 km benzyny. Ten wynik odnotowaliśmy podczas dłuższych jazd, gdy większość dystansu pokonywaliśmy drogami szybkiego ruchu i autostradami. Jednak jazda z prędkością ponad 130 km/h podwyższała nam zużycie o 0,3-0,5 l/100 km. Ten wynik można uznać za całkowicie zadowalający. W aglomeracji miejskiej sprawdził się też system start-stop, który nie utrudniał reakcji kierowcy i niemalże perfekcyjnie reagował na nasze potrzeby.
Skoda Octavia Combi, to prawdziwy dostawczak. Auto dysponuje bagażnikiem o pojemności 610 litrów, a to w zupełności wystarczy na wakacyjne bagaże nawet dla czteroosobowej rodziny.
Zapewne minusem nowoczesnych samochodów sa coraz mniejsze zbiorniki paliwa, co ma wpływ na jednorazowy zasięg po zatankowaniu do pełna. Do Octavii Combi możemy zatankować 50 litrów, co jednak przy rozsądnym trybie jazdy powinno wystarczyć nawet na pokonanie dystansu 700 kilometrów. Jednak już mocniejsze naciśnięcie pedału gazu spowoduje szybszą wizytę w stacji paliw. Redakcyjni koledzy, którzy przewozili trzy rowery na bagażniku dachowym, odnotowali na długiej trasie średnie zużycie ok. 10 l/100 km, co już znacznie skróciło dystans, bo aż do 500 kilometrów.
Generalnie – Skoda Octavia 1.4 TSI może być dobrym wyborem nawet dla wymagającego użytkownika. Ma pojemne i dobrze wyciszone wnętrze, duży bagażnik oraz zapewnia odpowiedni komfort jazdy.
Skoda Octavia kombi 1.4 TSI - dane techniczne:
Silnik: typ/cylindry/zawory | turbo benz./R4/16 |
Pojemność skokowa | 1390 cm3 |
Moc maksymalna | 150 KM/5000–5500 obr./min |
Maks. moment obr. | 250 Nm/2000–3500 obr./min |
Skrzynia biegów | manualna 6-biegowa |
Masa własna | 1247 kg |
Pojemność bagażnika | 610-1740 l |
Przyspieszenie 0–100 km/h | 8,2 s |
Prędkość maksymalna | 216 km/h |
Średnie spalanie (wg. producenta) | 5,4 l/100 km |
Galeria zdjęć
Ten model po ostatniej, dość kontrowersyjnej, modernizacji naszym zdaniem wiele zyskał na wyglądzie. Przede wszystkim trudno już go pomylić z mniejszym Rapidem.
Nasze długodystansowe kombii na 18-calowych felgach wyglądało dość efektowne.
Skoda z powodzeniem jest w stanie spełnić wymagania każdego użytkownika
We wnetrzu wszystko zaprojektowano z głową – kierowca nie ma problemu z obsługą.
Oszczędna jazda, to także stosunkowa małe zużycie paliwa. Najniższe, jakie udało nam się podczas testu osiągnąć, to 6,7 l/100 km
Obsługa systemu multimedialnego jest banalnie prosta i przede wszystkim intuicyjna, a ekran dotykowy dziala perfekcyjnie.
To juz dokument z zakończenia naszego testu długodystansowego. Przebieg 29 145 km pozwolił na wnikliwą ocenę tego auta, ale o tym przeczytacie w naszym podsumowaniu.
Pojemny bagażnik, to jeden z największych atutów tego modelu – takich gabarytów nie oferuje żaden inny kompakt.
Podczas naszego wielomiesięcznego testu odwiedziliśmy między innymi naszych połudnuowych i zachodniach sąsiadów.