Auto Świat Testy Testy nowych samochodów SsangYong Rexton G4 – okazała terenówka

SsangYong Rexton G4 – okazała terenówka

Na polskim rynku pojawił się SsangYong Rexton G4. Tym razem jest to zupełnie nowa generacja, a nie kolejna modernizacja tego modelu. Sprawdziliśmy, czy Rexton stał się modnym SUV-em czy pod ładną karoserią nadal skrywa ponadprzeciętne możliwości jazdy poza asfaltem.

SsangYong Rexton G4
Zobacz galerię (21)
Auto Świat / Krzysztof Słomski
SsangYong Rexton G4
  • Nowy Rexton to bardzo ważny krok dla marki SsangYong
  • Wygląda jak SUV, ale tak naprawdę jest luksusową terenówką
  • Koreński producent kusi atrakcyjną ceną i bogatym wysposażeniem

SsangYong Rexton wizualnie bardzo się zmienił - zyskał stonowany i elegancki wygląd nadwozia z chromowanymi wstawkami i światłami LED (do jazdy w dzień, doświetlające zakręty i tylne). Rexton robi duże wrażenie przede wszystkim swoim rozmiarem, do tego stopnia, że nawet opcjonalne, 20-calowe obręcze kół wydają się tutaj co najwyżej w sam raz.

SsangYong Rexton G4
SsangYong Rexton G4Żródło: Auto Świat / Krzysztof Słomski

To kawał samochodu. Nowa generacja jest aż o 15 cm dłuższa (485 cm) i o 6 cm szersza (196 cm) od poprzednika oraz ma o 3,5 cm większy rozstaw osi (286,5 cm). Dzięki temu we wnętrzu nikt nie będzie narzekał na brak miejsca. W ogromnym bagażniku (standardowo ma 784 l pojemności) można zamontować dwa dodatkowe fotele (chowane w podłodze).

Nowy Rexton jest większy od Hyundai'a Grand SantaFe czy Toyoty Land Cruiser, chociaż pod względem budowy i przeznaczenia bliżej mu do tej drugiej. Dlaczego? Rexton wygląda jak duży SUV, ale tak naprawdę jest luksusową terenówką, zbudowaną na ramie oraz posiadającą dołączany napęd 4x4 z reduktorem (płatna opcja) zamiast samonośnego nadwozia i bezobsługowego systemu, który automatycznie napędza obie osie w zależności od warunków drogowych.

SsangYong Rexton G4
SsangYong Rexton G4Żródło: Auto Świat / Krzysztof Słomski

W tym przypadku standardowo napędzane są koła tylne. Dopiero na śliskiej bądź nieutwardzonej nawierzchni można dołączyć na stałe przednią oś (tryb 4H). Do jazdy z niską prędkością w trudnym terenie istnieje jeszcze możliwość wyboru przełożenia redukcyjnego (4L). Takie rozwiązanie znane jest chociażby z pickupów. Oznacza, że w terenie możemy liczyć naprawdę na wiele, ale na asfalcie Rexton jest w zasadzie autem tylnonapędowym z powodu braku centralnego mechanizmu różnicowego.

SsangYong Rexton 2.2 Diesel 7AT - dane techniczne

Silnik: typ/cylindry/zaworyt.diesel/R4/16
Pojemnośc skokowa2157 cm3
Moc maksymalna181 KM/4000 obr./min
Maks. moment. obrotowy420 Nm Nm/1400-2800 obr./min
Skrzynia biegówautomatyczna 7-biegowa
Napędna tylne koła (4x4 w opcji)
Prędkość maksymlana185 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/hb.d.
Średnie spalanie testowe10,0 l/100 km
Średnie spalanie producenta8,0 l/100 km
Zbiornik paliwa70 l
Pojemność bagażnika784-1977 l
Długość/szerokość, wysokość4850/1960/1825 mm
Rozstaw osi2865 mm
Masa własna2005-2206 kg
Ładowność745-765 kg
Uciąg przyczepy (bez/z hamulcem)750 kg/2700-3000 kg
Gwarancja mech./perforacyjna5 lat lub 150 tys. km/6 lat
Przeglądyco 15 tys. km lub rok

Podczas polskiej premiery nowego SsangYonga mogłem poprowadzić egzemplarz z silnikiem Diesla o pojemności 2,2 litra, współpracującym z 7-stopniowym „automatem”. Jednostka o mocy i momencie obrotowym wynoszącym 181 KM i 420 Nm pracuje cicho i zapewnia przyzwoite odczucia zza kierownicy. Dwutonowy samochód sprawnie nabiera prędkości, a skrzynia gładko zmienia poszczególne biegi. Pozytywnie zaskoczyło mnie wyciszenie kabiny. Nawet przy prędkości 130 km/h w środku było komfortowo. Nie można również narzekać na jakość wykonania wnętrza.

Podczas krótkiego odcinka testowego, składającego się z drogi przebiegającej przez małe miejscowości i fragment ekspresówki, średnie zużycie paliwa wyniosło 10,0 l/100 km. To o 2 litry więcej niż deklaruje producent, ale w tak dużym i wysoko zawieszonym aucie nie oczekujmy spalania na poziomie 7/8 litrów. W marcu 2018 roku w salonach pojawi się Rexton z silnikiem benzynowym 2.0 Turbo, generującym 225 KM i 350 Nm (zamówienia już można składać).

SsangYong Rexton G4
SsangYong Rexton G4Żródło: Auto Świat / Krzysztof Słomski

Koreański producent kusi niewygórowanymi cenami i bogatym wyposażeniem. Nowy model kosztuje od 109 900 zł w wersji benzynowej i 129 900 w wysokoprężnej. Trudno w tej cenie znaleźć tak duży, fabrycznie nowy samochód z gwarancją, klimatyzacją, radiem, 9 poduszkami powietrznymi, kamerą cofania i 17-calowymi felgami aluminiowymi. Oczywiście, wyższa wersja wykończenia, 7-miejscowa odmiana, napęd 4x4 i automatyczna skrzynia biegów znacznie podniosą cenę, nawet do pułapu 200 tys. zł. Jeśli jednak porównamy Rextona z bezpośrednią konkurencją w podobnej specyfikacji, to i tak będzie on tańszy.

SsangYong Rexton – naszym zdaniem

SsangYong zrobił kolejny duży krok do przodu. Ta koreańska marka niezasłużenie nadal wywołuje u większości uśmiech na twarzy. Tymczasem nowemu Rextonowi trudno cokolwiek zarzucić - jest pojemny, komfortowy, dobrze wyposażony i rozsądnie wyceniony. Nie jest to jednak propozycja dla każdego. Dziś samochody o takiej konstrukcji nie są zbyt popularne. To dobra oferta dla osoby szukającej dużego auta rodzinnego (dostępna jest wersja 7-miejscowa) lub pojazdu w teren (napęd 4x4 z reduktorem) i do ciągnięcia dużej przyczepy np. z łódką lub końmi (uciąg do 3 ton).

SsangYong Rexton - ceny w Polsce

Silnik/wersjaCrystalQuartzSapphire
2.0 225 KM, 6MT, 2WD109 900 zł129 900 zł146 900 zł
2.2 181 KM, 6MT, 2WD129 900 zł149 900 zł166 900 zł
Wybrane opcje
Wersja 7-miejscowa4 000 zł4 000 zł4 000 zł
Napęd 4x4 z reduktorem10 000 zł10 000 zł10 000 zł
Aut. skrzynia biegów (benz./diesel)10 000/11 000 zł10 000/11 000 zł10 000/11 000 zł
Nawigacja GPS z ekranem 9,2"3 000 złstandardstandard
Felgi aluminiowe 20"-4 000 zł4 000 zł
Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Wydawca AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków