Auto Świat > Testy > Testy nowych samochodów > SsangYong Rexton G4 – okazała terenówka

SsangYong Rexton G4 – okazała terenówka

Na polskim rynku pojawił się SsangYong Rexton G4. Tym razem jest to zupełnie nowa generacja, a nie kolejna modernizacja tego modelu. Sprawdziliśmy, czy Rexton stał się modnym SUV-em czy pod ładną karoserią nadal skrywa ponadprzeciętne możliwości jazdy poza asfaltem.

SsangYong Rexton G4Źródło: Auto Świat / Krzysztof Słomski
  • Nowy Rexton to bardzo ważny krok dla marki SsangYong
  • Wygląda jak SUV, ale tak naprawdę jest luksusową terenówką
  • Koreński producent kusi atrakcyjną ceną i bogatym wysposażeniem

SsangYong Rexton wizualnie bardzo się zmienił - zyskał stonowany i elegancki wygląd nadwozia z chromowanymi wstawkami i światłami LED (do jazdy w dzień, doświetlające zakręty i tylne). Rexton robi duże wrażenie przede wszystkim swoim rozmiarem, do tego stopnia, że nawet opcjonalne, 20-calowe obręcze kół wydają się tutaj co najwyżej w sam raz.

SsangYong Rexton G4
SsangYong Rexton G4Źródło: Auto Świat / Krzysztof Słomski

To kawał samochodu. Nowa generacja jest aż o 15 cm dłuższa (485 cm) i o 6 cm szersza (196 cm) od poprzednika oraz ma o 3,5 cm większy rozstaw osi (286,5 cm). Dzięki temu we wnętrzu nikt nie będzie narzekał na brak miejsca. W ogromnym bagażniku (standardowo ma 784 l pojemności) można zamontować dwa dodatkowe fotele (chowane w podłodze).

Nowy Rexton jest większy od Hyundai'a Grand SantaFe czy Toyoty Land Cruiser, chociaż pod względem budowy i przeznaczenia bliżej mu do tej drugiej. Dlaczego? Rexton wygląda jak duży SUV, ale tak naprawdę jest luksusową terenówką, zbudowaną na ramie oraz posiadającą dołączany napęd 4x4 z reduktorem (płatna opcja) zamiast samonośnego nadwozia i bezobsługowego systemu, który automatycznie napędza obie osie w zależności od warunków drogowych.

SsangYong Rexton G4
SsangYong Rexton G4Źródło: Auto Świat / Krzysztof Słomski

W tym przypadku standardowo napędzane są koła tylne. Dopiero na śliskiej bądź nieutwardzonej nawierzchni można dołączyć na stałe przednią oś (tryb 4H). Do jazdy z niską prędkością w trudnym terenie istnieje jeszcze możliwość wyboru przełożenia redukcyjnego (4L). Takie rozwiązanie znane jest chociażby z pickupów. Oznacza, że w terenie możemy liczyć naprawdę na wiele, ale na asfalcie Rexton jest w zasadzie autem tylnonapędowym z powodu braku centralnego mechanizmu różnicowego.

SsangYong Rexton 2.2 Diesel 7AT - dane techniczne

Silnik: typ/cylindry/zawory t.diesel/R4/16
Pojemnośc skokowa 2157 cm3
Moc maksymalna 181 KM/4000 obr./min
Maks. moment. obrotowy 420 Nm Nm/1400-2800 obr./min
Skrzynia biegów automatyczna 7-biegowa
Napęd na tylne koła (4x4 w opcji)
Prędkość maksymlana 185 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h b.d.
Średnie spalanie testowe 10,0 l/100 km
Średnie spalanie producenta 8,0 l/100 km
Zbiornik paliwa 70 l
Pojemność bagażnika 784-1977 l
Długość/szerokość, wysokość 4850/1960/1825 mm
Rozstaw osi 2865 mm
Masa własna 2005-2206 kg
Ładowność 745-765 kg
Uciąg przyczepy (bez/z hamulcem) 750 kg/2700-3000 kg
Gwarancja mech./perforacyjna 5 lat lub 150 tys. km/6 lat
Przeglądy co 15 tys. km lub rok

Podczas polskiej premiery nowego SsangYonga mogłem poprowadzić egzemplarz z silnikiem Diesla o pojemności 2,2 litra, współpracującym z 7-stopniowym „automatem”. Jednostka o mocy i momencie obrotowym wynoszącym 181 KM i 420 Nm pracuje cicho i zapewnia przyzwoite odczucia zza kierownicy. Dwutonowy samochód sprawnie nabiera prędkości, a skrzynia gładko zmienia poszczególne biegi. Pozytywnie zaskoczyło mnie wyciszenie kabiny. Nawet przy prędkości 130 km/h w środku było komfortowo. Nie można również narzekać na jakość wykonania wnętrza.

Podczas krótkiego odcinka testowego, składającego się z drogi przebiegającej przez małe miejscowości i fragment ekspresówki, średnie zużycie paliwa wyniosło 10,0 l/100 km. To o 2 litry więcej niż deklaruje producent, ale w tak dużym i wysoko zawieszonym aucie nie oczekujmy spalania na poziomie 7/8 litrów. W marcu 2018 roku w salonach pojawi się Rexton z silnikiem benzynowym 2.0 Turbo, generującym 225 KM i 350 Nm (zamówienia już można składać).

SsangYong Rexton G4
SsangYong Rexton G4Źródło: Auto Świat / Krzysztof Słomski

Koreański producent kusi niewygórowanymi cenami i bogatym wyposażeniem. Nowy model kosztuje od 109 900 zł w wersji benzynowej i 129 900 w wysokoprężnej. Trudno w tej cenie znaleźć tak duży, fabrycznie nowy samochód z gwarancją, klimatyzacją, radiem, 9 poduszkami powietrznymi, kamerą cofania i 17-calowymi felgami aluminiowymi. Oczywiście, wyższa wersja wykończenia, 7-miejscowa odmiana, napęd 4x4 i automatyczna skrzynia biegów znacznie podniosą cenę, nawet do pułapu 200 tys. zł. Jeśli jednak porównamy Rextona z bezpośrednią konkurencją w podobnej specyfikacji, to i tak będzie on tańszy.

SsangYong Rexton – naszym zdaniem

SsangYong zrobił kolejny duży krok do przodu. Ta koreańska marka niezasłużenie nadal wywołuje u większości uśmiech na twarzy. Tymczasem nowemu Rextonowi trudno cokolwiek zarzucić - jest pojemny, komfortowy, dobrze wyposażony i rozsądnie wyceniony. Nie jest to jednak propozycja dla każdego. Dziś samochody o takiej konstrukcji nie są zbyt popularne. To dobra oferta dla osoby szukającej dużego auta rodzinnego (dostępna jest wersja 7-miejscowa) lub pojazdu w teren (napęd 4x4 z reduktorem) i do ciągnięcia dużej przyczepy np. z łódką lub końmi (uciąg do 3 ton).

SsangYong Rexton - ceny w Polsce

Silnik/wersja Crystal Quartz Sapphire
2.0 225 KM, 6MT, 2WD 109 900 zł 129 900 zł 146 900 zł
2.2 181 KM, 6MT, 2WD 129 900 zł 149 900 zł 166 900 zł
Wybrane opcje
Wersja 7-miejscowa 4 000 zł 4 000 zł 4 000 zł
Napęd 4x4 z reduktorem 10 000 zł 10 000 zł 10 000 zł
Aut. skrzynia biegów (benz./diesel) 10 000/11 000 zł 10 000/11 000 zł 10 000/11 000 zł
Nawigacja GPS z ekranem 9,2" 3 000 zł standard standard
Felgi aluminiowe 20" - 4 000 zł 4 000 zł
Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Wydawca AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków