SsangYong, koreańska marka produkująca SUV-y, przypomina o sobie odnowionym Rextonem. W ofercie znajdziemy jeszcze dwa mniejsze modele – Tivoli (i Tivoli Grand) oraz Korando. Oto nasze wrażenia z jazdy zmodernizowanym okrętem flagowym SsangYonga.
SsangYong jako marka samochodowa działa na światowych rynkach ze zmiennym szczęściem. Wydawało się, że jest bliski bankructwa, gdy na początku tego roku wycofał się większościowy udziałowiec – indyjska Mahindra. Jednak szybko powstał plan uzdrowienia firmy, co dla SsangYonga oznacza nowe rozdanie. I od razu dla potwierdzenia swoich możliwości Koreańczycy prezentują zmodernizowany okręt flagowy.
Według tradycyjnych standardów technicznych SsangYong Rexton wcale nie jest SUV-em. Zastosowano w nim klasyczną architekturę samochodu terenowego – z ramą, dołączanym napędem na cztery koła i reduktorem. Dzięki temu ma znakomite zdolności do ciągnięcia ciężkich przyczep. W wersji z napędem na 4 koła (dopłata do modelu z napędem na tył wynosi 9000 zł) zabiera na hak nawet 3 tony. Takie możliwości mają poza tym znacznie droższe auta, dlatego Rexton chętnie zatrudniany jest jako zwierzę pociągowe. Mogące w dodatku przewieźć nawet 7-osobową załogę (dopłata do wariantu 5-osobowego to 4500 zł).
SsangYong Rexton - zmodernizowany diesel i 8-biegowy "automat"
W zeszłym roku SsangYong Rexton był przez jakiś czas na europejskich rynkach nieosiągalny, bo przestawienie 2,2-litrowego diesla na normę Euro 6 „final” trochę trwało, a jest to jedyny silnik oferowany w Rextonie. Teraz prace się skończyły, a inżynierom udało się wyczarować z niego dodatkowe 22 KM i 21 Nm.
Poza tym zamiast starego 7-stopniowego automatu Mercedesa są teraz nowa automatyczna skrzynia biegów z 8 przełożeniami i nowe elektryczne wspomaganie układu kierowniczego. To ostatnie robi znacznie lepsze wrażenie niż poprzednie hydrauliczne, a poza tym umożliwia zainstalowanie nowoczesnych systemów asystenckich ingerujących w układ kierowniczy.
Podczas jazdy Rexton nadal wydaje się mocarny. Do komfortu zawieszenia SUV-ów premium brakuje mu trochę decydującego szlifu. Co do osiągów to producent podaje prędkość maksymalną 184 km/h, choć to wartość raczej zaniżona, bo na niemieckiej autostradzie prędkościomierz testowego auta szybko sięgnął 200 km/h. Średnie spalanie: 8,2 l/100 km.
SsangYong Rexton – naszym zdaniem
Dzięki dopracowaniu silnika wysokoprężnego i nowym systemom asystenckim Rexton może śmiało konkurować na dzisiejszym rynku SUV-ów. To, że ma klasyczną konstrukcję samochodu terenowego, z jednej strony pozwala pociągnąć nim ciężką przyczepę i swobodnie poruszać się poza ubitym szlakiem, z drugiej jednak powoduje drobne uchybienia w komforcie jazdy.
SsangYong Rexton – dane techniczne
Silnik
t.diesel, z przodu wzdłużnie
Pojemność
2157 cm3
Moc
202 KM przy 3800 obr./min
Maksymalny moment obr.
441 Nm przy 1600 obr./min
Napęd
4x4/aut. 8b
Dł./szer./wys.
4850/1960/1825 mm
Masa
2145 kg
Bagażnik
820-1977 l
Przyspieszenie 0-100 km/h
ok. 10,0 s
V maks.
184 km/h
Średnie spalanie
8,2 l/100 km
Emisja CO2
214 g/km
Cena
od 173 900 zł
Cena wersji z napędem 2WD
od 164 900 zł
Galeria zdjęć
1/5 SsangYong Rexton (2021)
1/5
Auto Bild
Nowa stylistyka tyłu, również (jak z przodu) z LED-ami. Kierunkowskazy niżej
2/5 SsangYong Rexton (2021)
2/5
Auto Bild
Odmłodzony okręt flagowy SsangYonga prezentuje się nowocześnie. Ceny: od 164 900 zł za wersję z napędem 2WD
3/5 SsangYong Rexton (2021)
3/5
Auto Bild
Nowy automat z nowoczesną dźwignią. Nawigacja w standardzie od wersji Quartz
4/5 SsangYong Rexton (2021)
4/5
Auto Bild
W topowej wersji Sapphire (od 214 900 zł): cyfrowy kokpit
5/5 SsangYong Rexton (2021)
5/5
Auto Bild
Wygodny tył z regulowanym oparciem i dostatecznie dużą przestrzenią na nogi
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca.
Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.