SsangYong jako marka samochodowa działa na światowych rynkach ze zmiennym szczęściem. Wydawało się, że jest bliski bankructwa, gdy na początku tego roku wycofał się większościowy udziałowiec – indyjska Mahindra. Jednak szybko powstał plan uzdrowienia firmy, co dla SsangYonga oznacza nowe rozdanie. I od razu dla potwierdzenia swoich możliwości Koreańczycy prezentują zmodernizowany okręt flagowy.
Według tradycyjnych standardów technicznych SsangYong Rexton wcale nie jest SUV-em. Zastosowano w nim klasyczną architekturę samochodu terenowego – z ramą, dołączanym napędem na cztery koła i reduktorem. Dzięki temu ma znakomite zdolności do ciągnięcia ciężkich przyczep. W wersji z napędem na 4 koła (dopłata do modelu z napędem na tył wynosi 9000 zł) zabiera na hak nawet 3 tony. Takie możliwości mają poza tym znacznie droższe auta, dlatego Rexton chętnie zatrudniany jest jako zwierzę pociągowe. Mogące w dodatku przewieźć nawet 7-osobową załogę (dopłata do wariantu 5-osobowego to 4500 zł).
SsangYong Rexton - zmodernizowany diesel i 8-biegowy "automat"
W zeszłym roku SsangYong Rexton był przez jakiś czas na europejskich rynkach nieosiągalny, bo przestawienie 2,2-litrowego diesla na normę Euro 6 „final” trochę trwało, a jest to jedyny silnik oferowany w Rextonie. Teraz prace się skończyły, a inżynierom udało się wyczarować z niego dodatkowe 22 KM i 21 Nm.
Poza tym zamiast starego 7-stopniowego automatu Mercedesa są teraz nowa automatyczna skrzynia biegów z 8 przełożeniami i nowe elektryczne wspomaganie układu kierowniczego. To ostatnie robi znacznie lepsze wrażenie niż poprzednie hydrauliczne, a poza tym umożliwia zainstalowanie nowoczesnych systemów asystenckich ingerujących w układ kierowniczy.
Podczas jazdy Rexton nadal wydaje się mocarny. Do komfortu zawieszenia SUV-ów premium brakuje mu trochę decydującego szlifu. Co do osiągów to producent podaje prędkość maksymalną 184 km/h, choć to wartość raczej zaniżona, bo na niemieckiej autostradzie prędkościomierz testowego auta szybko sięgnął 200 km/h. Średnie spalanie: 8,2 l/100 km.
SsangYong Rexton – naszym zdaniem
Dzięki dopracowaniu silnika wysokoprężnego i nowym systemom asystenckim Rexton może śmiało konkurować na dzisiejszym rynku SUV-ów. To, że ma klasyczną konstrukcję samochodu terenowego, z jednej strony pozwala pociągnąć nim ciężką przyczepę i swobodnie poruszać się poza ubitym szlakiem, z drugiej jednak powoduje drobne uchybienia w komforcie jazdy.
SsangYong Rexton – dane techniczne
Silnik
|
t.diesel, z przodu wzdłużnie
|
Pojemność
|
2157 cm3
|
Moc
|
202 KM przy 3800 obr./min
|
Maksymalny moment obr.
|
441 Nm przy 1600 obr./min
|
Napęd
|
4x4/aut. 8b
|
Dł./szer./wys.
|
4850/1960/1825 mm
|
Masa
|
2145 kg
|
Bagażnik
|
820-1977 l
|
Przyspieszenie 0-100 km/h
|
ok. 10,0 s
|
V maks.
|
184 km/h
|
Średnie spalanie
|
8,2 l/100 km
|
Emisja CO2
|
214 g/km
|
Cena
|
od 173 900 zł
|
Cena wersji z napędem 2WD
|
od 164 900 zł
|