Wersja z możliwością ręcznej zmiany biegów to propozycja dla kierowców jeżdżących w trasie
NADWOZIEOdmianę Dynamic polecamy kierowcom, którzy lubią indywidualny wygląd. Tylko w tej wersji auto ma seryjny spoiler dachowy i alufelgi. We wnętrzu znajdziemy czerwone przeszycia nakierownicy i gałce zmiany biegów, a za 3,6 tys. zł można mieć pakiet obejmujący m.in. skórzane wykończenie siedzeń.SILNIK Niemal 100-konny motor w połączeniu z manualną skrzynią gwarantuje dobrą dynamikę. Trzeba jednak pamiętać o tym, że zadowalające przyspieszenie można uzyskać przy wykorzystaniu górnego zakresu prędkości obrotowych. Zastrzeżeń nie budzi działanie przekładni. Jednak podczas jazdy w miejskich korkach i tak może denerwować ciągłe zmienianie biegów.
ZAWIESZENIE Nowy Yaris ma ulepszony układ jezdny. Podwozie nie tylko skutecznie tłumi nierówności, lecz także pozwala na sprawne pokonywanie zakrętów. W wersji Dynamic przyczynia się do tego także sportowo zestrojony układ kierowniczy.
KOSZTY Bogate wyposażenie seryjne tłumaczy wysoką cenę w porównaniu z konkurentami. W opcji jest nawigacja (Toyota Touch&Go) za 1,9 tys. zł.
Podróżujesz przede wszystkim po mieście? Wybierz odmianę z nową przekładnią CVT
NADWOZIEWersja Prestige w porównaniu z topową odmianą Dynamic nie ma w wyposażeniu: tylnego spoilera, przyciemnianych kloszy reflektorów i aluminiowych felg. W serii jest za to komplet airbagów, ESP, automatyczna klimatyzacja oraz rozbudowany system audio Toyota Touch.
SILNIK Jednostka jest taka sama, ale inna skrzynia sprawia, że auto wykazuje nieco słabszą dynamikę. Jednak kierowcy, którzy korzystają z Yarisa w mieście, będą z tego rozwiązania zadowoleni. W takiej sytuacji dynamika ma mniejsze znaczenie, ważny jest komfort prowadzenia podczas poruszania się w korku. Cieszy także płynne przełączanie biegów. Istotne, że jazda ze skrzynią CVT nie oznacza wzrostu spalania. Podczas testu ta odmiana okazała się nawet bardziej oszczędna od pojazdu z ręczną skrzynią.
ZAWIESZENIE Automatyczna skrzynia nie zmienia prowadzenia pojazdu, podobnie jak pozbawiony sportowych nastawów „zwykły” układ kierowniczy.
KOSZTY Komfort jazdy bez konieczności zmiany biegów kosztuje dodatkowo 5 tys. zł. Wówczas auto jest droższe od bogatszej wersji Dynamic.