Na Starym Kontynencie hatchback rozpocznie nową erę w historii kompaktowych samochodów Toyoty. Corolla kombi oferowana będzie tylko w Japonii. Auris w wersji studyjnej po raz pierwszy pokazany został na salonie paryskim. Odmiana produkcyjna zostanie przedstawiona pod koniec tego roku w Japonii. Uruchomienie sprzedaży 3- i 5-drzwiowego hatchbacka planowane jest natomiast na wiosnę 2007. Auris stawia na przestrzeń i wysoką jakośćToyota podkreśla, że zmiana nazwy modelu stanowi nie tylko odcięcie się od Corolli, lecz także wprowadzenie nowej jakości do klasy kompakt. O ile jednak to posunięcie wygląda na dość radykalne, o tyle sama stylistyka samochodu nie uległa już takiej przemianie. Można nawet powiedzieć, że mimo wcześniejszych zapowiedzi projektanci Aurisa zachowali dużą ostrożność, a sam design przeszedł raczej ewolucję niż rewolucję. Na pierwszy rzut oka nowy kompakt Toyoty przypomina powiększonego Yarisa II. Podobieństwa do tego modelu widać zwłaszcza w przedniej cześci nadwozia z charakterystycznym układem zderzaka ze zintegrowanym grillem. Przetłoczenia na masce i wystające nadkola dodają autu agresywności i dynamizmu dodatkowo wzmocnionego przez zastosowanie 19-calowych alufelg, szerszych listew progowych i chromowanych końcówek rury wydechowej. Widoczne w koncepcie reflektory i kilkuelementowe światła tylne w modelu produkcyjnym zostaną zastąpione bardziej ekonomicznymi rozwiązaniami. Do standardowych wersji trafią też mniejsze koła: 15- i 16-calowe. Kolor samochodu nie jest przypadkowy: łacińskie słowo "aurum" oznacza złoto, a "auris" tłumaczy się jako dobry smak.W porównaniu z Corollą Aurisowi przybyło po kilkadziesiąt milimetrów z każdej strony: jest o 46 mm dłuższy, 62 mm szerszy i o blisko 30 mm wyższy. Znalazło to swoje odbicie w pojemności wnętrza, które oferuje komfortowe warunki podróżowania dla 5 pasażerów. Wrażenie przestronności potęgują ponadto panoramiczny szyberdach i duża powierzchnia szyb. Zupełnie nową jakością są materiały wykończeniowe, którym bliżej do modeli Lexusa niż Toyoty. Jeśli taki poziom zaprezentuje model seryjny, będzie to jedną z zalet Aurisa. Uwagę zwraca ponadto funkcjonalnie zaprojektowana deska rozdzielcza z rozbudowaną konsolą środkową z dużym kolorowym ekranem i wyższym niż tradycyjnie umiejscowieniem drążka skrzyni biegów. Na liście standardowego wyposażenia nowej Toyoty mają znaleźć się m.in. klimatyzacja oraz system Bluetooth umożliwiający bezprzewodowe połączenie telefonu komórkowego.Sprawdzona i mocna oferta silnikowaOferta jednostek napędowych obejmie zmodyfikowane silniki znane z dotychczasowej gamy Corolli. Będą to benzynowe 1.6/110 KM i 1.8/ 132 KM oraz nowoczesny, wysokoprężny 2.2 D-4D o mocach 150 i 177 KM. Pełną specyfikację techniczną i wyposażeniową Toyota ujawni na początku 2007 roku.
Toyota Auris - Przyszłość w złotym kolorze
To rozwód z rozsądku i za porozumieniem stron, bowiem wejście nowego modelu nie oznacza spalenia mostów i definitywnego rozstania z Corollą. Pod tą nazwą auto będzie sprzedawane na wybranych rynkach świata, a w Europie tylko w produkowanej w tureckiej fabryce wersji sedan.