Rzucający się w oczy „X” z przodu samochodu można znaleźć też z tyłu i we wnętrzu nowego Aygo. W przypadku tego malucha Toyota jest ekstremalnie (żeby nie powiedzieć: „extremalnie”) odważna. Więcej dynamiki, odważniejszy design – z tego Japończycy nie byli szczególnie znani.

„Iksy” da się łatwo wymienić

Cały „myk” z iksem wkomponowanym w nadwozie polega na tym, że wszystkie oznaczone nim elementy będzie można łatwo wymienić na części w innych kolorach. Toyota chce zaproponować różne zestawy, które mają odpowiadać indywidualnemu gustowi właścicieli. Wymiary Aygo w stosunku do poprzednika niewiele się zmieniły.

Miejski maluch jest dłuższy od pierwszej generacji o 2,5 cm (3,46 m) i mimo że o 5 mm go obniżono, udało się wygospodarować nieco więcej przestrzeni nad głowami pasażerów.

Seryjny system multimedialny zaprojektowano z myślą o właścicielach iPhone’ów. Nie zawiera on jednak nawigacji. Jeśli chcecie podróżować Aygo przez nieznane wam tereny, możecie skorzystać z nawigacji w smartfonie – prosto i bezproblemowo. Producent bardzo dużą wagę przyłożył do jakości wykończenia wnętrzanowego auta. Nie budzi ona najmniejszych zastrzeżeń.

Na polskim rynku od czerwca

Jeśli chodzi o napęd, to Toyota stawia nanieco zmodyfikowaną 3-cylindrową jednostkę z poprzednika. Motor radzi sobie z napędzaniem o 30 kg cięższego auta, choć czasem bywa głośny. Producent zapowiada średnie spalanie na poziomie 4,1 l/100 km. Zachowanie się Aygo podczas jazdy jest neutralne, a pod względem komfortu podróżowania nie odbiega ono od innych pojazdów tej wielkości – mały rozstaw osi robi swoje.

Toyota Aygo - Dane Techniczne

Silnik benzynowy R3
Pojemność skokowa 998 ccm3
Maksymalna moc 69 KM przy 6000 obr./min.
Maks. moment obrotowy 95 Nm przy 4300 obr./min.
Rodzaj napędu na przód
Skrzynia biegów manualna-5
Wymiary długość/szer./wysokość 3455/1615/1460 mm
Masa własna 840-890 kg
Przyspieszenie 0-100 km/h 14,2 s
Prędkość maksymalna 160 km/h
Średnie spalanie 4,1 l/100 km
Na rynku od: czerwca

To nam się podoba

Design. Duży plus za tak mocne odróżnienie wyglądu Aygo od aut partnerów z PSA, a do tego możliwość wymiany paneli nadwozia.

Tego nam brakuje

Różnorodności silników. Jeden 3-cylindrowy motor do miasta – OK, ale szkoda, że nic więcej nie zaplanowano.

To nas zaskoczyło

Przestrzeń we wnętrzu. Abstrahując od tylnych miejsc, Aygo jest przestronne jak na swoją wielkość.

Podsumowanie

Małe Aygo ma wszelkie szanse na to, żeby odnieść większy sukces niż poprzednik.Jest ładniejsze, pozwala na indywidualizację, ma prosty i przejrzysty system multimedialny, który zachęca do wykorzystywania możliwości smartfona. Pytanie tylko: jaką cenę auta zaproponuje polskie przedstawicielstwo Toyoty?

CZYTAJ WIĘCEJ: