Rzucający się w oczy „X” z przodu samochodu można znaleźć też z tyłu i we wnętrzu nowego Aygo. W przypadku tego malucha Toyota jest ekstremalnie (żeby nie powiedzieć: „extremalnie”) odważna. Więcej dynamiki, odważniejszy design – z tego Japończycy nie byli szczególnie znani.
„Iksy” da się łatwo wymienić
Cały „myk” z iksem wkomponowanym w nadwozie polega na tym, że wszystkie oznaczone nim elementy będzie można łatwo wymienić na części w innych kolorach. Toyota chce zaproponować różne zestawy, które mają odpowiadać indywidualnemu gustowi właścicieli. Wymiary Aygo w stosunku do poprzednika niewiele się zmieniły.
Miejski maluch jest dłuższy od pierwszej generacji o 2,5 cm (3,46 m) i mimo że o 5 mm go obniżono, udało się wygospodarować nieco więcej przestrzeni nad głowami pasażerów.
Seryjny system multimedialny zaprojektowano z myślą o właścicielach iPhone’ów. Nie zawiera on jednak nawigacji. Jeśli chcecie podróżować Aygo przez nieznane wam tereny, możecie skorzystać z nawigacji w smartfonie – prosto i bezproblemowo. Producent bardzo dużą wagę przyłożył do jakości wykończenia wnętrzanowego auta. Nie budzi ona najmniejszych zastrzeżeń.
Na polskim rynku od czerwca
Jeśli chodzi o napęd, to Toyota stawia nanieco zmodyfikowaną 3-cylindrową jednostkę z poprzednika. Motor radzi sobie z napędzaniem o 30 kg cięższego auta, choć czasem bywa głośny. Producent zapowiada średnie spalanie na poziomie 4,1 l/100 km. Zachowanie się Aygo podczas jazdy jest neutralne, a pod względem komfortu podróżowania nie odbiega ono od innych pojazdów tej wielkości – mały rozstaw osi robi swoje.
Toyota Aygo - Dane Techniczne
Silnik | benzynowy R3 |
Pojemność skokowa | 998 ccm3 |
Maksymalna moc | 69 KM przy 6000 obr./min. |
Maks. moment obrotowy | 95 Nm przy 4300 obr./min. |
Rodzaj napędu | na przód |
Skrzynia biegów | manualna-5 |
Wymiary długość/szer./wysokość | 3455/1615/1460 mm |
Masa własna | 840-890 kg |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 14,2 s |
Prędkość maksymalna | 160 km/h |
Średnie spalanie | 4,1 l/100 km |
Na rynku od: | czerwca |
To nam się podoba
Design. Duży plus za tak mocne odróżnienie wyglądu Aygo od aut partnerów z PSA, a do tego możliwość wymiany paneli nadwozia.
Tego nam brakuje
Różnorodności silników. Jeden 3-cylindrowy motor do miasta – OK, ale szkoda, że nic więcej nie zaplanowano.
To nas zaskoczyło
Przestrzeń we wnętrzu. Abstrahując od tylnych miejsc, Aygo jest przestronne jak na swoją wielkość.
Podsumowanie
Małe Aygo ma wszelkie szanse na to, żeby odnieść większy sukces niż poprzednik.Jest ładniejsze, pozwala na indywidualizację, ma prosty i przejrzysty system multimedialny, który zachęca do wykorzystywania możliwości smartfona. Pytanie tylko: jaką cenę auta zaproponuje polskie przedstawicielstwo Toyoty?
CZYTAJ WIĘCEJ:
Zachowanie się Aygo podczas jazdy jest neutralne, a pod względem komfortu podróżowania nie odbiega ono od innych pojazdów tej wielkości – mały rozstaw osi robi swoje. Na polskim rynku samochód zadebiutuje w czerwcu. Cena nie jest jeszcze ujawniona
Jeśli chodzi o napęd, to Toyota stawia na nieco zmodyfikowaną 3-cylindrową jednostkę z poprzednika. Motor radzi sobie z napędzaniem o 30 kg cięższego auta, choć czasem bywa głośny. Producent zapowiada średnie spalanie na poziomie 4,1 l/100 km.
Seryjny system multimedialny zaprojektowano z myślą o właścicielach iPhone’ów. Nie zawiera on jednak nawigacji. Jeśli chcecie podróżować Aygo przez nieznane wam tereny, możecie skorzystać z nawigacji w smartfonie – prosto i bezproblemowo. Producent bardzo dużą wagę przyłożył do jakości wykończenia wnętrza nowego auta.
Cały „myk” z iksem wkomponowanym w nadwozie polega na tym, że wszystkie oznaczone nim elementy będzie można łatwo wymienić na części w innych kolorach. Toyota chce zaproponować różne zestawy, które mają odpowiadać indywidualnemu gustowi właścicieli.