Współpraca reklamowaTestujemy na paliwach
Auto Świat > Testy > Testy nowych samochodów > Toyota Corolla 2.0 Hybrid GR Sport - fajny hatchback do miasta

Toyota Corolla 2.0 Hybrid GR Sport - fajny hatchback do miasta

Nie jest to auto typowo sportowe – od innych wersji hybrydowej Corolli odróżnia się jedynie ciekawym pakietem stylistycznym i możliwością montażu systemu aktywnego zawieszenia. Nie jest to też samochód rodzinny, ale i tak ma sporo zalet.

Toyota Corolla 2.0 Hybrid GR SportŹródło: Auto Świat / Maciej Brzeziński
  • Corolla 2.0 Hybrid GR Sport to auto, które dobrze jeździ przy bardzo umiarkowanym zużyciu paliwa
  • W wersji hatchback Corolla ma mało miejsca na nogi dla pasażerów tylnego rzędu
  • Zespół napędowy 2.0 Hybrid zabiera też istotną część bagażnika

184-konny napęd hybrydowy z dwulitrowym benzyniakiem to już zupełnie inna liga niż „mała” hybryda montowana w tym modelu – jeśli handlowiec cię lubi, na pytanie o Corollę w hybrydzie prawdopodobnie będzie sugerował dopłatę do wersji 2.0 bez względu na planowane zastosowanie auta. Ale ważna uwaga: tego samochodu, a konkretnie: wersji tego samochodu nie powinno się wybierać z katalogu. Ten samochód warto najpierw zobaczyć z bliska albo poznać bliżej w inny sposób i dopiero potem wybierać, aby nie być rozczarowanym.

Toyota Corolla 2.0 Hybrid GR Sport - dla kogo ten samochód?

To zdecydowanie auto dla singla albo dla pary, dzieci (no, chyba że bardzo małe – o tym dalej) są przeciwwskazaniem w przypadku Corolli 2.0 Hybrid w wersji hatchback. Jeśli więc jesteś singlem i lubisz ładne wykończenia, nowoczesne napędy oraz quasi-sportowy, lekki dizajn (musisz lubić ładne rzeczy, inaczej będzie ci trudno przeboleć jednak całkiem sporą sumkę, jaką trzeba wyłożyć na to auto) – to jest to samochód dla ciebie. Nie jest to natomiast auto dla rodziny – zdecydowanie nie! Jeśli szukasz rodzinnego kompaktu i ma być to hybrydowa Corolla, rozważ kombi albo sedana.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Toyota Corolla 2.0 Hybrid GR Sport - charakterystyka samochodu

To nowoczesny, zgrabny kompakt o bardzo przyzwoitym wykończeniu. Jeszcze niedawno można by powiedzieć, że owszem, jest to auto solidne, ale pod względem ergonomii i prostoty obsługi zdecydowanie ustępuje europejskim, zwłaszcza niemieckim konkurentom np. spod znaku VW. Obecnie jest to już nieaktualne, bo Niemcy przekombinowali nieco interfejs użytkownika, a Japończycy odrobinę uprościli – i w sumie nie ma istotnej różnicy. Oczywiście mówiąc Corolla, myślisz „hybryda”, a konkretnie oczekujesz dobrych osiągów przy minimalnym spalaniu. Owszem, w przypadku opisywanego modelu możesz na to liczyć.

Toyota Corolla 2.0 Hybrid GR Sport - ilość miejsca dla pasażerów i na bagaż

Tu dochodzimy do odpowiedzi na pytanie, dlaczego nie jest to auto rodzinne: otóż po pierwsze, bo ma z tyłu zaskakująco mało miejsca na nogi, można wręcz powiedzieć, że miejsca na tylnej kanapie są miejscami rezerwowymi. No i mały jest bagażnik, zwłaszcza mały w wersji 2.0 Hybrid – to zaledwie 313 litrów. Owszem, da się tym autem pojechać z rodziną za miasto, ale zawsze będziesz kombinował: czego nie zabrać, by się zmieścić?

Więc jeśli potrzebujesz auta rodzinnego i myślisz o Corolli, to dobra wiadomość jest taka, że i sedan, i kombi mają po pierwsze, znacząco wydłużony rozstaw osi, a po drugie, wydłużone części tylne. Więc jeśli potrzebujesz więcej miejsca z tyłu i większego bagażnika – da ci to sedan, a kombi – jeszcze więcej.

Toyota Corolla 2.0 Hybrid GR Sport - wnętrze

Kokpit auta pod względem przejrzystości jest co najmniej poprawny. Jeśli chodzi o obsługę, to mamy tu starcie dwóch „systemów walutowych”: część funkcji uruchamia się za pomocą ekranu dotykowego, który oprócz funkcji multimedialnych spełnia rolę interfejsu użytkownika, a część rzeczy (np. ogrzewanie kierownicy) uruchamia się klasycznymi dużymi klawiszami umiejscowionymi po lewej stronie deski rozdzielczej. Z kolei wirtualnym kokpitem dobrze steruje się przyciskami na kierownicy. Co mi się nie podoba, to tunel środkowy wykończony „piano blackiem” – to jest ładne tylko wtedy, gdy czyste i nowe. W wersji GR Sport mamy też płytkę do ładowania telefonu (obok niej w desce rozdzielczej jest też gniazdo USB – można podłączyć w tym miejscu telefon i korzystać np. z Android Auto. Fotele są bardzo poprawne i dość odporne na wandalizm. Kolorystyka… co się komu podoba.

Toyota Corolla 2.0 Hybrid GR Sport - osiągi i zużycie paliwa

Jak we wstępie: choć Corolla 2.0 Hybrid ma przekładnię e-CVT, to jednak ta generacja toyotowego napędu hybrydowego nie irytuje już wyciem na wysokich obrotach: rozpędza się sprawnie, a więc trwa to krótko; po prawdzie w mieście czasem przez więcej niż połowę czasu przejeżdża się, korzystając z „samoładującego” napędu elektrycznego.

Spalanie jest dość stabilne: w mieście wystarczy 5,4-5,5 l/100 km – świetny wynik! Podobnie to wygląda na niezbyt szybkich drogach pozamiejskich. Przy prędkości autostradowej spalanie wyraźnie rośnie, nawet do 7,5 l/100 km (przy założeniu, że trzymamy się ustawowych limitów prędkości). W sumie możemy cieszyć się imponującym zasięgiem i niskim spalaniem.

Toyota Corolla 2.0 Hybrid GR Sport - jak jeździ?

Niesportowo – po prostu normalnie. To oszczędny, wystarczająco szybki, łatwy w prowadzeniu samochód. W ruchu miejskim Corolla jest bardzo cicha, przy większych prędkościach poziom hałasu można uznać za przeciętny. To, co może się podobać, to niezwykła płynność, z jaką pracuje napęd: owszem, czasem można usłyszeć uruchamianie się silnika spalinowego, ale wyczuć tego momentu niemal nie sposób. Co zaś do bezstopniowej przekładni e-CVT, to cóż – nigdy przekładnia dwusprzęgłowa nie będzie pracować tak płynnie i gładko, po prostu nie! Wersja GR Sport wyposażona w opcjonalny pakiet AVS (aktywne zawieszenie) jest w odczuciu przyjemnie, nie przesadnie sprężysta. To mała uwaga: pakiet aktywnego zawieszenia jest dostępny tylko w wersji GR Sport, ale – o dziwo – nie jest wyposażeniem seryjnym. Kupić Corollę GR Sport bez tego zestawu – to mija się z celem. A zatem: do ceny bazowej 134 900 zł dodajemy od razu 6900 zł za ten pakiet. Na osłonę w wersji GR Sport dostajemy ładny lakier i czarny dach bez dopłaty.

Toyota Corolla 2.0 Hybrid GR Sport - reasumując…

Wiedziałem, że to auto jest w tylnej części dość małe, ale że aż tak – tego się nie spodziewałem! Jest to więc fajny samochód dla singla albo pary, która o dzieciach myśli w kategoriach przyszłości, a na razie ma luz. Co do wersji GR Sport to jej wybór jest kwestią gustu i ceny – jeśli żądana za auto kwota kogoś nie przeraża, to czemu nie!

Toyota Corolla 2.0 Hybrid GR Sport - co mi się podoba?

  • Praca napędu hybrydowego,
  • stabilnie niskie spalanie,
  • duży zasięg,
  • wykończenie karoserii.

Toyota Corolla 2.0 Hybrid GR Sport - co mi się nie podoba?

  • Nierozsądnie mały bagażnik,
  • mało przestrzeni na nogi z tyłu,
  • tunel środkowy wykończony piano blackiem,
  • cena.

Toyota Corolla 2.0 Hybrid GR Sport - dane techniczne

Silnik: typ/cylindry/zawory benz./R4/16 + elektryczny
Ustawienie silnika/rozrząd poprzecz. z przodu/łańcuch
Wtrysk pośredni i bezpośredni
Pojemność skokowa (cm3) 1987
Moc maks. (KM/obr./min) 153/6000
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min) 190/4400-5200
Moc silnika elektr. (KM) 109
Mom. obr. silnika elektr. (Nm) 202
Łączna moc układu (KM) 180
0-100 km/h (s)/v maks. (km/h) 7,9/180
Śr. spal. (l/100 km)/emisja CO2 (g/km) 5,6/127 (WLTP)
Skrzynia biegów/napęd bezstopniowa planetarna/przedni
Masa przyczepy z ham./bez (kg) 750/450
Poj. bagażnika/zb. paliwa (l) 313/43
Marka i model opon test. auta Falken Ziex ZE914B
Rozmiar opon 225/40 R 18
Powiązane tematy:ToyotaToyota CorollaHybrydy
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków