Menedżerowie Toyoty zdecydowali się jesienią br. na ryzykowne posunięcie - "podzielili" Corollę na 2 linie: hatchback (zaprezentowany we wrześniu na salonie w Paryżu) będzie się nazywał Auris, astara nazwa zostanie tylko przy wersji sedan.Zaprezentowano ją 30 listopada na salonie w Helsinkach. Nowa Corolla znacznie urosła. Jest aż o 13 cm dłuższa i o 5 cm szersza od obecnego modelu (to tylko o 9 cm mniej na długość, niż ma Avensis, i tyle samo na szerokość!). Toshi Ezaki, szef zespołu konstrukcyjnego nowej Corolli, tak komentuje te zmiany: "Chcieliśmy, aby po otwarciu drzwi kierowca był zaskoczony przestronnością kabiny. Kolejne zaskoczenie ma wywołać przejrzysta, przyjazna organizacja wnętrza".Bardzo obszerna kabina, powiększony bagażnikWydłużenie auta o 13 cm pozwoliło wygospodarować obszerne wnętrze mieszczące piątkę pasażerów oraz powiększyć przestrzeń bagażową. Odległość między oparciami przednich a tylnych foteli wynosi w nowej Corolli 90 cm, co oznacza, że na tylnej kanapie wygodnie będą mogli podróżować nawet wysocy i długonodzy pasażerowie. Wygodę podróżowania z tyłu zapewnia także płaska podłoga. Nowa Corolla ma przeprojektowane przednie i tylne zawieszenie (przód McPherson, tył belka skrętna). Toshi Ezaki zapewnia, że pozwoliło to znacznie zredukować hałas i drgania oraz zapewnić większą stabilność i komfort prowadzenia. Na komfort jazdy wpływają także duże koła (15- lub 16-calowe) oraz elektryczne wspomaganie układu kierowniczego. Corolla będzie miała także bogate wyposażenie standardowe w zakresie bezpieczeństwa biernego, m.in.: ABS z pomocnikiem hamowania awaryjnego, układ VSC (odpowiednik ESP), a także maksymalnie 9 poduszek powietrznych.4 silniki, w tym 2 nowe, i 3 skrzynie biegówDo napędu nowej Corolli przewidziano 4 silniki (dwa benzynowe i dwa diesle). Oprócz znanej już jednostki 1.4/97 KM oferowany będzie nowy silnik z podwójnym układem zmiennych faz rozrządu (dual VVT-i) o poj. 1,6 l i mocy 124 KM.Amatorzy diesli będą mogli wybraćznaną już jednostkę D-4D o poj. 1,4 l i mocy 90 KM. Nową konstrukcją jest silnik 2.0 D-4D o mocy 126 KM, z płaskim momentem obrotowym w zakresie 2-2,8 tys. obr./min. Nowy diesel wyposażony jest w katalizator i bezobsługowy filtr cząstek sadzy. Corolla z nowym silnikiem Diesla będzie miała 6-stopniową skrzynię manualną. Silniki benzynowe oraz diesla 1.4 skonfigurowano ze skrzynią 5-biegową manualną. "Automat" dostępny będzie z dieslem 1.4 oraz "benzyną" 1.6.
Galeria zdjęć
Toyota Corolla - Teraz tylko sedan
Toyota Corolla - Teraz tylko sedan
Toyota Corolla - Teraz tylko sedan
Toyota Corolla - Teraz tylko sedan
Toyota Corolla - Teraz tylko sedan
Toyota Corolla - Teraz tylko sedan